14 ZLATNIH PREPORUKA KAKO BI OPTEREĆENA OSOBA TREBALA UPRAVLJATI SVOJIM VREMENOM

Objavljeno:

14 ZLATNIH PREPORUKA KAKO BI OPTEREĆENA OSOBA TREBALA UPRAVLJATI SVOJIM VREMENOM

Opterećeni šef, voditelj, djelatnik… koji radi u dinamičnom okruženju mora dobro upravljati svojim vremenom i učinkovitošću, u korist sebi, suradnicima i tvrtki. U suprotnom, može “izgorjeti”, a drugima biti “remetilački faktor”. 

Profesionalci u upravljanju vremenom poznaju se po “grifovima”:

  1. Ujutro slažu lista zadataka koji se “moraju obaviti”. To su zadaci velike važnosti (A) te hitni zadaci. Ostali poslovi bilježe se na listu B ili C prioriteta (“Poželjno uraditi”).
  2. U planu za sutrašnji dan smanjuju udjel čvrsto fiksiranih obveza na 50-60%. Rasporede 4-5 svojih sati, a ostali dio vremena ostavljaju nepopunjenim – elastično otvorenim za operativu, rješavanje novih tema, ad hoc sastanke, upade stranaka i sl. 
  3. U terminski planer upisuju jedan (dva)  bloka s imenom “rezerva” (30 ili 60 minuta).
  4. Svakom poslu odrede predviđeno plansko trajanje. Npr.: sastanak A – 60 minuta, dopis – 40 minuta, izvještaj – 30 minuta, dogovori – 5 x 10 minuta)
  5. Preuzimanje telefonskih poziva, “uletavanje” suradnika, uključivanje u nove aktivnosti… prolazi kroz filtar kojeg svatko sebi treba odrediti (da/ne, kada, koliko…)
  6. Tijekom dana češće ažuriraju popis obveza i plan daljnjeg rada (npr. u 9, 12, 14 sati).
  7. Sve zapisuju, ništa ne pamte. (“Ne radim ništa što nije negdje zapisano.”)
  8. Manje važne i kraće zadatke odmah usmjerava u tri “ladice”: a) obaviti uskoro, b) delegirati, c) ne tiče me se, riješit će se već samo, vrijeme će pokazati… 
  9. Mali zadaci se rješavaju u bloku “razno”, dakle, više njih se riješi u jednom bloku.
  10. Hitni vanplanski zadaci se rješavaju odmah ili u prvom planiranom bloku “razno”.
  11. Treba znati odmah reći “ne”!
  12. Početak dana troše za operativu, radne sastanke, a kad se sve smiri lakše im je preći na složenije teme koje zahtijevaju mir i više vremena.
  13. Imaju običaj sat-dva-tri dnevno raditi u miru. Tada se ne može do nje. Poželjno je to vrijeme u danu unaprijed fiksirati i “razglasiti” (“Nema me svaki dan 12 -14 sati”).   
  14. Donose odluke, ne otežu. Bolje ikakva odluka nego nikakva. Odlaganje nužnih odluka izaziva metež – jednog dana stvar postaje “hitna” (i time remeti ukupni red stvari)

Goran Tudor

UM2022

Unesite svoju e-mail adresu kako biste primali novosti,
posebne popuste i ponude iz knjižare!

Nema spama, samo znanje i inspiracija!Poklanjamo ti 7% na prvu narudžbu!

Naše tjedne emailove ćeš rado čitati:

  • ponude noviteta
  • popusti iznenadjenja
  • vrijedni tekstovi
  • i znanje i vrijednosti
0

Košarica