Opis
Iz sadržaja:
Predgovor/1. Kontekst ili zašto ova knjiga?/ 2. Potraga za podacima o visokom školstvu ili po trnju do znanstvenoga rezultata/ 3. O neoliberalnoj paradigmi i hrvatskoj visokoškolskoj stvarnosti/ 4. Slika hrvatskog visokog obrazovanja ili priča o tržištu visokoškolskih usluga/ 5. I donja granica je važna ili što radi Agencija za znanost i visoko obrazovanje/ 6.Javno i privatno ili moje je moje, a naše je naše… i moje/ 6.Financiranje koje smanjuje izvrsnost ili materijalna osnova akademske šutnje/ 8. Napredovanje koje smanjuje izvrsnost ili o maksimalnoj koristi i što manjem trošku/ 9. „Izvrsnost“ koja smanjuje izvrsnost ili jedan je jedan, ali i dva, tri, šest, devet/ 10. Sindikat koji umanjuje izvrsnost ili o radničkoj (i službeničkoj) solidarnosti/ 11. O studentskoj sreći ili od dohodovnih i bolonjskih turbulencija do zvijezde nebeske/ 12. Još o studentskoj sreći ili između politike i stranačke politike/ 13. Moralna revizija ili ide vrijeme, dođe rok, eto (plavog) vraga skok na skok/ 14. Upravljanje koje smanjuje izvrsnost ili između nemoguće i svemoguće Države/ 15. Dakle…. ili o paradigmatskoj kratkoročnosti/ Korištena literatura/ Kazalo/ Bilješke o piscu
O knjizi:
Višegodišnje svakovrsno bavljenje autora ove knjige visokim školstvom rezultiralo je brojnim osvrtima, člancima, raspravama i monografijama. Veći dio tih tekstova pisan je s namjerom da se Ekonomski fakultet u Splitu izdigne iznad prosjeka, da u zemlji i inozemstvu po svojoj izvrsnosti bude prepoznatljivo visoko učilište. U relativno kratkom roku stvorene su materijalne, kadrovske, organizacijske i programske pretpostavke koje su, bez lažne skromnosti mnogima u hrvatskom visokom školstvu služile kao poticaj.Iz te građe napravljena je knjiga, od koje je autor višestruko profitirao. Prvo, vratio se političkoj ekonomiji. Drugo, svoj je znanstveni fokus premjestio s pojedinačnog na opće, s dijela na cjelinu. Treće, nakupio je toliko statističke i dokumentacijske građe da bi na njoj mogao raditi idućih desetak godina. I četvrto, ali ne i posljednje, a ni najmanje važno, kontaktirao je i podijelio misli s ljudima koje ne susreće svaki dan, koji su mu svojom znanstvenom otvorenošću natkrilili svaki, pa i po visoko školstvo nepovoljan zaključak do kojega je došao istražujući.Analizom upisa studenata, zapošljavanja nastavnika i statistike objavljivanja znanstvenih radova nastojao je identificirati položaj javnih sveučilišta i visokih učilišta u društveno – ekonomskom okruženju i progovara o vlasničkim udjelima i načinu upravljanja tim velikim sustavima. Koji su razlozi prodora privatnog u hrvatsko visoko školstvo, kako valjano analizirati materijalni standard institucija, nastavnika, nenastavnog osoblja i studenata neke su od tema studije. Namjera je osvijetliti i artikulirati relativno loš položaj hrvatskih sveučilišta i visokih učilišta na europskim i svjetskim ranglistama.