Opis
O knjizi:
Dvadeset i pet stručnjaka analizira što digitalno doba znači za medije, publiku i profesije te kako je digitalno doba promijenilo društvo, kulturu i umjetnost. Digitalno doba je donijelo dinamične promjene u području komunikacija, kulture, poslovanja, ljudskih prava, demokracije, a digitalni prostor otvara nove mogućnosti kulturnog izričaja i slobodu umjetničkog i demokratskog stvaralaštva. Temelj je nove kulturne industrije, novi svijet ekonomskih izazova i ekonomskog razvoja. Optimistična vizija digitalnog društva očekuje da će nova tehnologija pridonijeti općem blagostanju i boljem životu jer otvara nepregledne mogućnosti za nova istraživanja i novu kreativnost u svim područjima ljudskog djelovanja. Za potpun uspjeh, međutim, potrebno je digitalni prostor primjereno regulirati te usvojiti zajednička pravila koja nastaju na temelju kulturne i ekonomske politike međunarodne zajednice, a dogovorena su na temelju dosegnutih standarda medijskih sloboda i komunikacijskih prava.
Knjiga koja je pred vama okuplja različite analitičke tekstove o utjecaju interneta i digitalne tehnologije na masovne medije i javnu komunikaciju. U medijskom profesionalnom sektoru, u kojem se kreativna industrija razvija u interaktivnom, globalnom i kompleksnom komunikacijskom ozračju, ideja o digitalnim medijima, novom novinarstvu i novim profesijama polako sazrijeva kao vrijednost i kao realnost budućnosti kojoj ovo doba već pripada. Masovni mediji nisu više jednaki kao prije digitalizacije, promjene su nastupile u produkciji, načinu oblikovanja sadržaja, distribuciji. Za nove medijske projekte kakvi se opisuju u ovoj knjizi kao i one koje očekujemo medijski profesionalci trebaju nove vještine i znanja, a znanstvenici novu paradigmu za empirijska i teorijska istraživanja komunikacijske tehnologije kao sredstva demokratskog i kulturnog napretka našega društva.
Iz sadržaja:
Zahvala 7
Predgovor 9
Masovni mediji i digitalna kultura | NADA ZGRABLJIĆ ROTAR 19
Načela digitalne komunikacije | HRVOJE STANČIĆ 47
Televizija u digitalnom okruženju | DAMIR ŠIMUNOVIĆ 67
Televizija – nove usluge | IGOR DUIĆ \ ERNEST STRIKA 102
Digitalizacija lokalnih i regionalnih televizija u Hrvatskoj | DAMIR HAJDUK \ DUŠKO ZIMONJA 116
Vizualna informacija i holografija: znanstveni temelji medijske atraktivnosti | NAZIF DEMOLÍ 136
Informativni portali | TAMARA KUNIĆ / NADA ZGRABLJIĆ ROTAR 160
Konstruktivno novinarstvo u suvremenoj redakciji |
TENA PERIŠIN \ NIKOLA ŠIMIĆ 190
Fotografija u digitalnom dobu | MARJAN DRUŽOVEC \
TATJANA WELZER \ LUKA HRGAREK 222
Digitalna fotografija i profesija fotoizvjestitelj | STANKO HERCEG 240
Digitalna animacija i mogućnosti primjene | MIHAELA MAJCEN MARINIĆ \
SIMON BOGOJEVIĆ NARATH 260
Digitalna montaža i postprodukcija | MIRAN MIOŠIĆ 276
Digitalizacija zvuka na filmu: …you ain’t heard nothin’ yet! | RANKO PAUKOVIĆ …. 294
Medijske tehnologije i kazalište: intermedijalnost i interaktivnost
novog kazališta | DARKO LUKIĆ \ MARIO GIGOVIĆ 317
Digitalizirano medijsko tržište i odnosi s javnošću | BERNARD MIOČIĆ 342
Kriptirani kod – medij digitalnog potrošača | JASNA HORVAT \
JOSIPA MIJOČ \ NIVES TOMAŠEVIĆ 367
Pojmovnik 399
Kazalo pojmova 421
Kazalo imena 426
O autorima 431