Opis
O knjizi:
Prvo izdanje knjige ‘Malo dijete – veliki istraživač’ objavljeno je 1995. godine. Drugo, nešto izmijenjeno, objavljeno je jedanaest godina kasnije, 2006. godine. Oba izdanja bila su rezultat postignuća u prilikom promatranja ponašanja djece, praćenih u nekoliko zagrebačkih vrtića tijekom kasnih sedamdesetih, pa u osamdesetim i devedesetim godinama.
Okruženje suvremenog djeteta sadržajno je i bogato te ispunjeno igrom i stvaranjem, što je i bio temelj nastanka knjige ‘Dijete – istraživač i stvaralac’. Razlog nastanka knjige je i činjenica da su predškolski odgojitelji prihvatili prethodne knjige kao poticajne metodičke priručnike za rad u dječjim vrtićima. Smatralo se potrebnim novo izdanje dopuniti poglavljem o dječjoj igri, a onda i nekim oblicima stvaralaštva male djece. Poznato je kako djeca često prelaze iz igre u istraživanja i stvaranja; oni su njihov neosporni sadržajni proizvod. Naime, i sama su istraživanja pokazala kako predškolsko dijete svakodnevnicu u pravilu doživljava kao igru, igru istraživanja i otkrivanja.
Iz recenzija:
Po izboru tema u knjizi, opsegu, strukturi i kvaliteti njihove obrade, posebice teorijsko-kritičkom promišljanju svake teme sa stajališta odgojne prakse, ova je knjiga iznimno vrijedno i stručno i znanstveno djelo. Argumentiranjem teorijskih navoda primjerima iz odgojne prakse jaslica i vrtića te idejama o oblikovanju razvojno povoljnog odgojno-obrazovnog okruženja, autorica ne samo što osvjetljuje brojne mogućnosti odgojnog djelovanja za cjeloviti i kreativni razvoj djece rane i predškolske dobi, što je posebno vrijedno budućim odgojiteljima, nego i hrabri sve marne istraživače dječjeg razvoja. Dr. sc. Hicela Ivon
Iz sadržaja:
Predgovor Igra - bit i potreba dječjeg odrastanja Razvoj djelovanjem Razvoj dječje igre Igra i dječji spoznajni razvoj Socijalizacija djeteta igrom Dijete - istraživač od rođenja Dijete u jaslicama Kakvo okruženje u jaslicama? Umni, spoznajni razvoj Dijete i priroda Riječi, izričaji, solilokviji Slikovnica, više od prve knjige malog djeteta Vrtić, mjesto još sadržajnijih istraživanja i učenja Odgojitelj u vrtiću, središte dječjega poticajnog okruženja Partnerstvo Prijenos u drugi sustav Potaknuta istraživanja, izražavanja, stvaranja Potrebni materijali igračke i drugi poticaji Susreti Istraživanja kako smo ih doživjeli osamdesetih i devedesetih godina Kutija puna predmeta Tvorevine od sitnih rashodovanih predmeta i alata Istraživanje zvukova Boje, bojenje, istraživanje boja Ogledi sa svjetlošću Društveno okruženje: istraživanje, izražavanje, stvaranje Posjet ambulanti Pošta Susreti s prirodom, njezinim elementima i pojavama kao poticaj dječjeg istraživanja i izražavanja Prirodnine Grah - manipuliranje i istraživanje Ljetno i zimsko vrijeme Povrtnjak i cvjetnjak Posjet seoskom domaćinstvu Životinje kao privremeni gosti vrtića Verbalni i literarni sadržaji vezani uz doživljaj prirode Odjeci s dječjih ljetovanja i zimovanja Grad mladih u Zagrebu Ljetovanje, zimovanje Zaključci Još o nekim oblicima prerade iskustava Gradnja kuća i njihovo međusobno uspoređivanje Predodžbe drugih poznatih lokaliteta - gradnja Eksperimentiranje kao igra Voda i pijesak Odgojitelj - dječji suputnik u igri, suigrač Strukturirane aktivnosti - rekapitulacija naučenog o vodi Pijesak i pješčanik Pješčanici Brašno, tijesto, glina, plastelin Slobodna istraživanja, otkrivanja i oblikovanja Spontane dječje oblikovno-simboličke tvorevine i naznake Umjesto sažetka Privlačnost igre magnetom Istraživačka ostvarenja i mogućnosti Inventivnost, kreativnost Iz(a) igre istraživanja, otkrivanja Igra (je) i umjetnost Lutka - poticaj za igru Dvije ili jedna svađa u dva dijela Zaključak Pogovor Zavale Kazalo imena Korištena literatura
Recenzije
Još nema recenzija.