Opis
O knjizi:
Knjiga se temelji na spretnom povezivanju teorijskih spoznaja koje se odnose na razumijevanje, poticanje i obogaćivanje dječje igre kao razvojne potrebe svakog djeteta i primjera iz prakse koji su rezultat dugogodišnjeg interesa autora. Posvećena je razumijevanju, poticanju i bogaćenju igre djeteta rane i predškolske dobi. Rezultat je višegodišnjih teorijskih i praktičnih iskustava autora vezanih za šire razmatranje fenomena igre djeteta rane i predškolske dobi.
U prvom dijelu knjige izlaže teorija shvaćanja igre kao potreba i pravo svakoga djeteta. Objašnjava se važnost poticajnog okruženja za igru te postupci i uloge odgojitelja u dječjoj igri. Drugi dio posvećen je brojalicama, pokretnim igrama, igrama s pjevanjem te malim glazbenim dramatizacijama. Namjera autora je da se knjiga usvoji kao vodič za razumijevanje i poticanje djeteta rane i predškolske dobi.
Iz recenzije:
-Posebna vrijednost djela s glazbeno-pedagoškog aspekta jesu teorijska obrazloženja igara uz brojalice i pjesme te mogućnost njihove praktične primjene u praksi ranog i predškolskog odgoja. Također su ponuđene i objašnjene pokretne igre te male glazbene dramatizacije. – prof. dr. sc. Snježana Dobrota
-Djelo bi trebalo biti nezaobilazan priručnik za usavršavanje praktičara različitih profila koji djeluju ne samo u predškolskim ustanovama već i drugim institucijama koje izvode programe odgoja i obrazovanja (osnovnim školama, knjižnicama, socijalnim, kulturnim ustanovama i udrugama građana). – prof. dr. sc. Anka Jurčević Lozančić
Iz sadržaja:
I. IGRA – BIT DJETINJSTVA……………………………………………………. 11
Igra – razvojna potreba djeteta……………………………………………………… 13
Pogled na djetinjstvo………………………………………………………………………. 13
Igra – povijesni osvrt………………………………………………………………………. 15
Temeljna obilježja igre…………………………………………………………………. 16
Teoriiski okviri……………………………………………………………………………….. 18
Igra – pravo svakoga djeteta……………………………………………………………. 19
Činitelji koji određuju dječju igru………………………………………………….. 20
Klasifikacija dječje igre……………………………………………………………….23
Igra u dječjem vrtiću………………………………………………………………………..27
Igra-sastavnica kurikuluma……………………………………………………………….27
Poticajno okruženje za dječju igru………………………………………………………32
Uloge i postupci odgojitelja u dječjoj igri……………………………………………..33
Igra i pedagoški pluralizam………………………………………………………………..34
II. MI SMO DJECA VESLA, RADI BI SE IGRALA…………………………………37
Dijete se igra i stvara………………………………………………………………………….39
Brojalicom započinjemo igre……………………………………………………………… 43
Jedan, dva, tri, igraj! (notni zapisi)………………………………………………………46
Pokretne igre……………………………………………………………………………………..61
Temeljna obilježja pokretnih igara:………………………………………………………..61
Opća razmatranja
Povijesni pregled
Motoričke kompetencije djeteta rane i predškolske dobi
Mogućnost utjecaja na cjelovit razvoj djeteta
Temelj pokretnih igara
Podjela pokretnih ogara
Pokretna igra i kurikulum
Odabir pokretne igre, priprema i okupljanje djece
Tijek pokretne igre
Uloge i postupci odgojitelj
Dijete u svijetu igre
Igrajmo se………………………………………………………………………………………… 71
Pokretne igre s elementima hodanja i trčanja…………………………………….. 71
Pokretne igre s elementima skakanja………………………………………………… 85
Pokretne igre s elementima penjanja, puzanja i provlačenja………………… 89
Pokretne igre s elementima bacanja, hvatanja i gađanja……………………… 94
Pokretne igre s elementima kotrljanja i kolutanja………………………………. 99
Igre s pjevauj ni…………………………………………………………………………………. 101
Temeljna obilježja igara s pjevanjem……………………………………………………… 101
Opća razmatranja 101
Povijesni pregled………………………………………………………………………………………………………. 102
Glazbene kompetencije djeteta rane i predškolske dobi…………………………………………. 103
Mogućnosti utjecaja na cjelovit razvoj djeteta…………………………………………………………. 106
Jedinstvo glazbenog i motoričkog izraza djeteta u igrama s pjevanjem………………….. 107
Podjela igara s pjevanjem…………………………………………………………………………………………. 108
Igra s pjevanjem i kurikulum…………………………………………………………………………………… 112
Odabir igre s pjevanjem, priprema i okupljanje djece…………………………………………….. 112
Postupak usvajanja pjesme……………………………………………………………………………………….. 113
Tijek igre s pjevanjem……………………………………………………………………………………………… 115
Uloge i postupci odgojitelja……………………………………………………………………………………… 115
Igrajmo se. (notni zapisi!……………………………………………………………………… 116
Zabavljalice……………………………………………………………………………………….. 117
Igre s pjevanjem u kolu……………………………………………………………………….. 125
Igre s pjevanjem u krugu………………………………………………………………………. 150
Igre s pjevanjem u otvorenu kolu, redu, koloni………………………………………….. 156
Igre s pjevanjem slobodnih oblika………………………………………………………….. 166
Igre s pjevanjem mješovitih oblika…………………………………………………………. 174
Male glazbene dramatizacije………………………………………………………………….. 18
Temeljna obilježja malih glazbenih dramatizacija……………………………………….. 189
Igrajmo se i stvarajmo… (notni zapisi)……………………………………………………… 192
Riječ-dvije na kraju……………………………………………………………………………………. 203
Popis glazbenih igara…………………………………………………………………………………. 205
Kazalo imena…………………………………………………………………………………………… 211
Literatura……………………………………………………………………………………………….. 215