Opis
Iz recenzije:
Funkcioniranje organizacija u velikoj je mjeri određeno potrebama prilagodbe, potrebama izvođenja učinkovitih organizacijskih promjena, poboljšanja u procesima i u strukturi organizacije.
S idejom koja je važna za praksu, a to je usmjeravanje organizacijskih promjena tako da kreiramo željeno buduće stanje organizacije, autor u svom radu iznosi iscrpan pregled područja dizajniranja, fokusirajući upravo temu načina provedbe planiranih promjena.
Knjiga predstavlja izvoran doprinos proučavanju područja organizacijskog projektiranja, te je stoga zanimljiva znanstvenim krugovima, čime se može osigurati daljnje razvijanje nekih specifičnih znanja na našim prostorima. Njezina primjena od strane stručnog dijela publike može voditi prema potpori za bolja rješenja u praksi hrvatskog gospodarstva.
(iz recenzije prof. dr. sc. Marijana Cingule, Ekonomski fakultet Zagreb)
Iz sadržaja:
UVOD 9 1. OSNOVE ORGANIZACIJSKOG DIZAJNA 15 1.1 Strategija 16 1.2 Struktura 19 1.3 Organizacijski procesi 22 1.4 Nagrađivanje 24 1.5 Ljudi 25 1.6 Usklađivanje strategije i strukture 26 1.7 Temeljni pojmovi organizacijskog dizajna 28 1.7.1 Diferencijacija 28 1.7.2 Koordinacijski mehanizmi 30 1.7.3 Balans između centralizacije i decentralizacije 33 1.7.4 Kontingencijska teorija dizajna 34 Sažetak i zaključci 35 Literatura 36 2. ORGANIZACIJSKE PROMJENE I ORGANIZACIJSKA DINAMIKA 41 2.1 Tipologija organizacijskih promjena 41 2.2 Izvori i pokretači promjena 44 2.3 Otpor promjenama 47 2.4 Modeli organizacijskih promjena i organizacijske metafore 49 2.5 Vrste organizacijskih promjena 57 2.6 Organizacijske promjene i pristupi projektiranju 60 6 Sadržaj 2.7 Sustavski pristup organizaciji i organizacijska dinamika 61 2.7.1 Organizacija kao sustav 64 2.7.2 Kibernetika – tema kontrole društvenih sustava 67 2.7.3 Dinamika sustava i simulacije organizacijskih promjena 69 Sažetak i zaključci 75 Literatura 75 3. DIZAJNIRANJE ORGANIZACIJSKE STRUKTURE 81 3.1 Vrste organizacijskih struktura 83 3.1.1 Funkcionalna (funkcijska) struktura 84 3.1.2 Divizijska struktura 86 3.1.3 Matrična organizacijska struktura 90 3.1.4 Procesna organizacijska struktura (horizontalna organizacija) 92 3.1.5 Mrežne strukture (modularna organizacija) 93 3.2 Kooperativne veze i savezi 96 3.2.1 Savezništva kao čimbenik uspjeha 97 3.2.2 Učenje organizacija u savezima 99 3.3 Virtualne organizacije 100 3.4 Učeće organizacije 105 3.4.1 Klasificiranje i vrednovanje učećih organizacija 108 3.4.2 Faze procesa organizacijskog učenja 110 3.4.3 Znanje i menadžment znanja 112 3.5 Dizajn organizacije i dizajn informacijskog sustava 115 3.6 Dizajniranje strukture izvođenjem projekta – projektiranje 121 3.6.1 Projektiranje jedinica organizacije 122 3.6.2 Projektiranje sredstava organizacije 125 3.6.3 Projektiranje radne zajednice 127 3.6.4 Projektiranje (oblikovanje) odnosa u organizaciji 128 Sažetak i zaključci 130 Literatura 132 Sadržaj 4. DIZAJNIRANJE POSLOVNIH PROCESA 139 4.1 Analiza procesa 141 4.1.1 Kvalitativna analiza 149 4.1.2 Organizacijska procesna zrelost 150 4.2 Dizajn i redizajn procesa 152 4.2.1 Okvir za redizajn 152 4.2.2 Modeliranje procesa – notacija BPMN 155 4.2.3 Redizajn po modelu dobre prakse 158 4.3 Upravljanje poslovnim procesima 161 4.4 Poboljšanje poslovnih procesa 165 4.5 Alati i tehnike za poboljšanje poslovnih procesa 167 4.6 Poboljšanje procesa primjenom Šest sigma (Six Sigma) 173 Sažetak i zaključci 177 Literatura 178 5. ORGANIZACIJSKO PROJEKTIRANJE - METODOLOGIJA 184 5.1 Metode i alati za provedbu organizacijskih promjena i redizajna 184 5.2 Temeljni pristupi promjenama i organizacijsko projektiranje 187 5.3 Metode u istraživanju organizacije 191 5.3.1 Metoda analize dokumentacije 193 5.3.2 Metoda promatranja 196 5.3.3 Metoda ankete 197 5.3.4 Metoda intervjua 199 5.3.5 Mjerenje performansi 200 5.3.6 Obrada i analiza prikupljenih podataka 205 5.4 Projektiranje organizacije 205 5.4.1 Pristupi i faze u projektiranju organizacije 206 5.4.2 Univerzalni model organizacijskog projektiranja 212 5.4.3 Idejni i izvedbeni projekt organizacije 213 5.5 Metode u projektiranju organizacije 220 5.5.1 Klasificiranje metoda 221 5.5.2 Analitičke metode – kompleksna analitička metoda i metoda analize rada 223 8 Sadržaj 5.5.3 Metode optimiranja – teorija igara 225 5.5.4 Metode kreativnosti – Delfi metoda 229 Sažetak i zaključci 230 Literatura 232 6. UPRAVLJANJE OPERACIJAMA 241 6.1 Krivulja iskustva 245 6.2 Linije čekanja 247 6.3 Kvaliteta i pouzdanost 250 6.4 Dizajn kapaciteta 253 6.5 Upravljanje zalihama 258 Sažetak i zaključci 261 6.6 Primjeri ilustrativnih zadataka u vezi s upravljanjem operacijama – rješenja zadataka 262 Literatura 264 7. VOĐENJE PROJEKATA DIZAJNIRANJA ORGANIZACIJE UZ PRIMJENU SOFTVERA 267 7.1 Definicija projekta 267 7.2 Vođenje projekata 269 7.3 Softver MS Project i njegova primjena u projektiranju organizacije 278 7.3.1 Primjena softvera za potporu projektima u fazi planiranja 278 7.3.2 Definiranje projekta organizacijskog redizajna – primjena softvera 279 7.4 Zaključci o primjeni softvera za vođenje projekata organizacijskih promjena 299 Sažetak i zaključci 301 Literatura 301 Kazalo autora i pojmova 305
Recenzije
Još nema recenzija.