Opis
Iz sadržaja:
Predgovor/ 1. Uvod u temeljna pitanja odgoja i obrazovanja za održivi razvoj/ Izazovi – odgovornosti – očekivanja/ Uvjeti i predpostavke ranog razvoja osjetljivosti djece/učenika za održivi razvoja/ Sadržajno određenje odgoja i obrazovanja djece/učenika za održivi razvoj/ Aktivnosti u odgoju i obrazovanju djece za održivi razvoj/ Oblici govornog izražavanja u funkciji odgoja i obrazovanja/ pristup odgoju i obrazovanju za održivi razvoj/ 2. Odgojno-obrazovne pogodnosti u promicanju razvoja osjetljivosti djece/učenika za održivi razvoj/ Pogled na važnije svjetske/međunarodne dane/datume/ Pregled na odgojno-obrazovna područja i nastavne predmete u Hrvatskoj/ Pogled na odgojno obrazovna područja i nastavne predmete u Republici Sloveniji/ 3. Metodički obrisi i sugestije u odgojno-obrazovnu radu s djecom/ učenicima za održivi razvoj/ Primjeri igara/aktivnosti pri izboru integrirane teme ŠUMA/ Primjeri igara/aktivnosti pri izboru integrirane teme HRANA/ 4. Sadržajne dispozicije predavanja ( radionice) za odgojitelje i učitelje o održivu razvoju/ Različiti tipovi odgoja i obrazovanja za okoliš i promicanje održiva razvoja/ Elementi obrazovanja odgojitelja/učitelja za održivi razvoj/ Održivi razvoj u kontekstu cjeloživotnog učenja/ Dimenzije i elementi predškolskog kurukuluma koji omogućuju odgoj i obrazovanje za održivi razvoj/ Literatura/ Životopisi autorica
Iz knjige:
Pitanja i problemi koji su prikazani u tom udžbeniku rasvjetljavaju razne odgojno-obrazovne situacije i pitanja razvoja osjetljivosti djece/učenika za održivi razvoj u sklopu postojećih elemenata predškolskog i osnovnoškolskoga kurikuluma. Udžbenikom se želi istaknuti potreba za osmišljavanjem dugoročnijeg pristupa odgoju i obrazovanju djece/učenika za održivi razvoj temeljenog na vrijednostima poštivanja života i zdravog življenja, ljudskih prava, demokracije, međugeneracijske solidarnosti, jednakosti među vrstama, biorazličitosti, prosvijećenu životu i slično.Napisan sa svrhom da podupire i šire potakne uključivanje problematike održiva razvoja u odgojno-obrazovni rad dječjeg vrtića, u nastavu osnovne škole i njezine brojne druge aktivnosti, udžbenik nudi primjere kako poticati cjelovit pristup održivu razvoju i kako očuvati specifičnosti svakoga pojedinoga nastavnog predmeta, odnosno svake pojedine odgojno-obrazovne situacije te kako djecu/učenike poticati na aktivno sudjelovanje u izazovima održivosti.