Opis
O knjizi:
Značajne promjene u zakonskoj regulativi, uvjetima poslovanja u novom okruženju, novoj poslovnoj praksi i ostale okolnosti posljednjih nekoliko godina pridonijele su potrebi izdavanja novog rukopisa ‘Ekonomija za poduzetnike: uvod u poslovnu ekonomiju’.
Izdanje je podijeljeno na šest dijelova. Prvi je do uvod u ekonomiju za poduzetnike. Drugi dio prikazuje razvoj i upravljanje poduzećem te temeljne oblike trgovačkih društava u Republici Hrvatskoj. U trećem dijelu govori se o rezultatima poslovanja poduzeća uz prikaz izvora podataka o uspješnosti poslovanja poduzeća. U četvrtom se dijelu analizira mjerenje uspješnosti poslovanja poduzeća pomoću tradicionalnih i relativnih pokazatelja, kao i pokazatelja uspješnosti usmjerenih na vrijednost. U petom dijelu detaljno se prikazuju teorija troškova, analiza točke pokrića te sustavi raspoređivanja troškova. Na kraju, u šestom dijelu, analizira se poslovna i razvoja politika poduzeća. Koristit će studentima, ali i drugim stručnjacima te kolegama u poduzećima.
Iz sadržaja:
1.Uvod u ekonomiju za poduzetnike
Pojam i podjela ekonomske znanosti
Razvitak ekonomske misli
2. Poduzeće
Teorija poduzeća
Pravni oblici poslovanja poduzeća
Upravljanje poduzećem – suprostavljenost ciljeva i interesa različitih skupina u poduzeću
3. Rezultati poslovanja poduzeća
Izvori podataka o uspješnosti poslovanja
4. Mjerenje uspješnosti poslovanja
Analiza pomoću financijskih pokazatelja
Mjerenje uspješnosti relativnim pokazateljima uspješnosti
Mjerenje uspješnosti u konceptu upravljanja vrijednošću poduzeća
5. Teorija troškova
Pojam i podjela troškova
Odnos proizvodnje funkcije i kretanja troškova u kratkom roku
Troškovi u dugom roku i ekonomije obujma
Odlučivanje na bazi inkrementalnih troškova
Analiza točke pokrića
Troškovi sredstava za rad
Kalkulacija – obračun troškova poslovanja
6. Poslovna politika
Uvjeti formiranja poslovne politike
Razvojna politika
Literatura
Popis slika
Popis prikaza
Popis grafičkih prikaza
Popis tablica