Opis
O knjizi:
Kada se govori o učenju temeljenom na fenomenu, posrijedi je integrirani način učenja i poučavanja, u okviru kojeg se prelaze granice pojedinih predmeta. Ne integriraju se samo akademske domene – prirodne znanosti, društvene znanosti, jezici – nego i tjelesni, likovni, glazbeni, tehnički odgoj, čak i domaćinstvo. Svi su ti predmeti obvezni u finskom kurikulumu. Finska je, stavljajući naglasak na pismenost i obrazovanje, mlade ljude uspješno pripremila za život i tržište te od iznimno siromašne zemlje izrasla u stabilnu i bogatu državu.
Iz sadržaja:
9 Predgovor
13 Uvod
17 Ukratko o finskoj povijesti, jeziku i obrazovnom sustavu
18 Odakle dolazimo – kratka povijest
24 Jezik i pismenost
27 Ukratko o povijesti finskoga obrazovnog sustava
32 Pouke iz psihologije obrazovanja
33 Stavovi o ljudskom pamćenju: Vaš mozak nije skener i nema hard disk
43 Učenje kao interaktivni proces
47 Uloga emocija i motivacije u učenju
55 Kako aktivirati učenike?
60 Finski put prema kompetencijama za 21. stoljeće
68 Prva kompetencija: misliti i učiti kako učiti
68 Prva tema: Istraživačko učenje
79 Druga tema: Učiti kako učiti
82 Treća tema: Zajednica koja uči
85 Druga kompetencija: Kulturalne kompetencije, interakcija i samoizražavanje
89 Prva tema: Susreti kultura
93 Druga tema: Emocionalne vještine
101 Treća tema: Sudjelovanje u kulturi
109 Treća kompetencija: Briga o sebi i upravljanje svakodnevnim životom
109 Prva tema: Upravljanje svakodnevnim životom
113 Druga tema: Pripadnici funkcionalnog društva
114 Treća tema: Sigurnost i zaštita u svakodnevnom životu
117 Četvrta kompetencija: Višestruka pismenost
119 Prva tema: Sporazumijevanje
127 Druga tema: Raznoliki mediji i sporazumijevanje
130 Treća tema: Kontekstualne vještine
134 Peta kompetencija: Informacijska i komunikacijska tehnologija (IKT)
135 Je li digitalizacija dobra za učenje?
144 Prva tema: Kreativno učenje i učenje istraživanjem
145 Druga tema: Praktične vještine i programiranje
151 Treća tema: Odgovornost i sigurnost prilikom služenja tehnologijom
152 Četvrta tema: Društvene interakcije i umrežavanje u digitalnom svijetu
156 Šesta kompetencija: Vještine za rad i poduzetništvo
157 Prva tema: Spremnost za svijet rada
161 Druga tema: Društvena interakcija na poslu
162 Treća tema: Svijet rada u praksi
167 Sedma kompetencija: Utjecaj na izgradnju održive budućnosti i sudjelovanje u njoj
168 Prva tema: Načini utjecaja
171 Druga tema: Strukture i društvena pravila
172 Treća tema: Izgradnja budućnosti
179 Učenje utemeljeno na fenomenima
180 Predmetno učenje i fenomeni nisu nužno suprotnosti
181 Mudrost i kreativnost
184 Filozofska podloga učenja utemeljenog na fenomenima
187 Pedagoški modeli učenja utemeljenog na fenomenima
188 Kako bi se trebali provoditi projekti utemeljeni na fenomenima? 192 Kako procjenjivati projekte nastale takvim pristupom?
197 Emocionalni izazov učenja utemeljenog na fenomenima
201 Kamo idemo dalje? Vizije za budućnost
201 Važnost ranog obrazovanja, aktivnosti na otvorenom i igre
204 Aktualni izazovi
205 Reforma obrazovanja finskih učitelja
205 Kako pomoći učiteljima da promijene svoje razredne prakse? 209 Inovacija i kreativnost u STEM području – globalni problem i neka finska rješenja
209 Kako potaknuti inovaciju i učenje učitelja u prirodoznanstvenom obrazovanju?
213 Neke nove mogućnosti
219 Digitalna reforma nacionalnih ispita za završetak srednjoškolskog obrazovanja
222 Urbane legende o finskoj reformi obrazovnog sustava
225 Kamo idemo?
230 Kazalo