JAVNI IZBOR - Naruči svoju knjigu

JAVNI IZBOR

Primjena ekonomije na političku znanost: teorija države, socijalni izbor, ponašanje birača, stranačka politika, interesne skupine, politička odgovornost i makroekonomske promjene
Autor: Mueller, Dennis C.
Područje: Novi društveni i ekonomski procesi
Karakter: stručna
Godina izdanja: 2008
Broj stranica: 618
Uvez: Tvrdi

52,96 

Nema na zalihi

Knjiga nije dostupna!

Opis

Iz sadržaja:

PODRIJETLO DRŽAVE/ Razlog za kolektivni izbor – alokativna efikasnost/ Razlog za kolektivni izbor – preraspodjela/ ODABIR PRAVILA GLASOVANJA/ Odabir pravila glasovanja/ Pravilo većine – pozitivna svojstva/ Pravilo većine – normativna svojstva/ Jednostavne alternative za pravilo većine/ Složene alternative za pravilo većine/ Izlazak, glasovanje i nelojalnost/ JAVNI IZBOR U ZASTUPNIČKOJ DEMOKRACIJI/ Federalizam/ Dvostranačko nadmetanje – determinističko glasovanje/ Dvostranačko natjecanje – probabilističko glasovanje/ Višestranački sustavi/ Paradoks glasovanja/ Iznuđivanje rente/ Birokracija/ Zakonodavna tijela i birokracija/ Diktatura/ PRIMJENA I TESTIRANJE/ Političko nadmetanje i makroekonomski učinak/ Interesne skupine, prilozi za kampanje i lobiranje/ Veličina države/ Veličina države i gospodarska uspješnost / NORMATIVNI JAVNI IZBOR/ Funkcije društvenog blagostanja/ Nemogućnost utvrđivanja društvenog redosljeda/ Pravedni društveni ugovor/ Ustav kao utilitaristički ugovor/ Liberalna prava i društveni izbor/ ŠTO SMO ODLUČILI? Je li javni izbor išta pridonio proučavanju politike

O knjizi:

Knjigu Javni izbor autora Dennisa C. Muellera možemo definirati kao ekonomsko proučavanje netržišnog odlučivanja, ili jednostavno, kao primjenu ekonomije na političku znanost. Zbog toga se djelo nerijetko označava ekonomskom teorijom politike, premda se sam pristup razmatra i kao dio političke ekonomije. Iz tih je razloga ovo kapitalno djelo najbolji pregled doprinosa fomalnoj ekonomskoj i političkoj analizi.

Teorija javnog izbora u velikoj se mjeri zasniva na političkom individualizmu. Svi akteri u kolektivnom odlučivanju kao što je ponašanje birača, političkih stranaka, interesnih skupina mogu se razumjeti ako se pođe od pretpostavke da u svom djelovanju slijede isključivo pojedinačne interese. Metodologija javnog izbora preuzeta je iz ekonomije, prema kojoj je čovjek “egoistični, racionalni maksimizator korisnosti”.

Knjiga Javni izbor podijeljena je na šest dijelova. Razrađuje temeljne pojmove, postupno prelazeći na složenije teoretske modele, a daje i mnoštvo deskriptivnih i detaljno razrađenih primjera. Analiziraju se pojmovi kao što su: podrijetlo države, kolektivna akcija, i alokativna efikasnost, kolektivna akcija i redistribucija, javni izbor u direktnoj demokraciji, uloga većine u pozitivnoj i normativnoj perspektivi, jednostavnije i složenije alternative pravilu većine, javni izbor u reprezentativnoj demokraciji, federalizam, dvostranačka kompeticija – determinističko i probabilističko glasovanje, višestranački sustavi, paradoks glasovanja, rent-seeking, aplikacija i testiranje, interesne skupine, kontribucije kampanjama i lobiranje, veličina vlade i ekonomske performanse, normativni javni izbor.

Dodatne informacije

Godina izdanja

Izdavač

Masmedia

Karakter

stručna

Autor

Mueller, Dennis C.

Broj stranica

Uvez

Tvrdi

ISBN