KORPORATIVNO UPRAVLJANJE - Naruči svoju knjigu

KORPORATIVNO UPRAVLJANJE

Za 21. stoljeće
Autor: Voloder, Ivica; Sučević, Danko
Područje: Menadžment
Karakter: stručno-popularna
Godina izdanja: 2020
Broj stranica: 160
Uvez: Meki

18,45 

Knjiga kojom ćete lakše upravljati korporacijama u ovo nesigurno vrijeme

Nema na zalihi

Knjiga nije dostupna!

SKU: ddd37a154828 Kategorija: Oznaka:

Opis

O knjizi:

Upravljanje korporacijama na svim nivoima u današnjem svijetu brzih promjena postaje sve složenije. Sve je više interesa koje menadžeri trebaju pomiriti, sve je više usta koja se moraju nahraniti, sve su veći zahtjevi za transparentnošću poslovanja, a informacije se brzinom društvenih mreža trenutno šire po cijelom svijetu. U takvim uvjetima menadžerima je neophodan priručnik koji će ih na jasan i pitak način voditi kroz labirinte korporacije te je upravo zadovoljavanje te potrebe prvenstvena namjera pripreme ove knjige. Promjene ne samo da su nužne u smislu da ih korporacije moraju provesti nego se sa sigurnošću može reći da će se promjene dogoditi htjele to korporacije ili ne.

Knjiga je namijenjena svima onima koji se u teoriji i/ili praksi susreću s multinacionalnim kompanijama, a obuhvaća studente ekonomskih znanosti i zaposlenike istih, studente stručnih i sveučilišnih studija ekonomije i poslovne ekonomije, opću znanstvenu i stručnu javnost.

Iz recenzije:

Relevantnost ove vrijedne znanstveno-popularne knjige ogleda se u originalnom pristupu autora temi korporativnog upravljanja. Autori prije svega, žele razotkriti brojne mitove i predrasude koje se vezuju uz intrigantni pojam korporativnog upravljanja. Autori, kako sami iznose, nisu zagovornici teorija zavjere, te navode kako ključni činitelj usred korporacije jest upravo čovjek sa svim svojim sposobnostima ali i slabostima. Jer upravo čovjek tj. čelnik korporacije, svakodnevno donosi odluke koje mogu biti dobre i loše po korporaciju ali i društvo u cjelini. U knjizi se nadalje daje povijesni pregled korporacija i usporedba s korporativnim oblicima danas s obzirom na suvremene trendove globalizacije i promjenjivost okoline. Autori detaljno analiziraju sve dionike korporativnog upravljanja s obzirom na njihovu ulogu i funkciju. Navodi se i pojam i definicija samog strateškog upravljanja te se navode najvažnije suvremene korporacije i njihovi karizmatični predvoditelji. Nadalje, autori upozoravaju na sve opasnosti u vidu poremećaja i poslovnih kriza koje dolaze iz internog i/ili eksternog okoliša korporacije. Posebno je zanimljiv teorijski prikaz mehanizama i alata za upravljanje korporacijama. Autori, osim toga, suprotstavljaju vrlo aktualnu temu vlasničkog pristupa nasuprot stakeholderskom pristupu koji obuhvaća sve dionike društva, te analiziraju temu društveno odgovorne korporacije kroz kodeks korporativnog upravljanja, neophodnu transparentnost objavljivanja informacija putem javnih kanala komunikacije. Poseban dio u knjizi obrađuje problem lobiranja i regulacije, odnosa korporacija i država, te se daju primjeri iz suvremene prakse. Autori su postavili sebi za cilj odgovoriti na pitanje – koja je svrha korporacija, do kojih problema mogu dovesti korporacije u ekonomskim, financijskim i ostalim segmentima društva i života ljudi, te kako one funkcioniraju u simbiozi s državama i njihovim produženim rukama (regulatorima). S obzirom na bogato poslovno iskustvo, oba su autora, uspješno odgovorila na postavljena pitanja i ukazala široj javnosti na složenost problema koji se vezuju uz pojam korporativnog upravljanja jučer, danas i u budućnosti.

Anita Peša izv.prof.dr.sc., Odjel za ekonomiju, Sveučilište u Zadru

Iz sadržaja:

Predgovor 7

Uvod 9

1. O čemu se ovdje uopće radi? 11

1.1. Ljudska bića – mogućnosti i ograničenja 13

1.2. Korporacije nekad i danas 19

1.3. Globalizacija nekada i danas 24

1.3.1. Pad zida i željezne zavjese (s plana na tržište) 29

2. Akteri – sudionici u korporativnom upravljanju 31

2.1. Dioničari i ostale interesno utjecajne skupine (stakeholderi) 35

2.2. Nadzorni odbori – imaju li smisla? 44

2.3. Uprave – ipak samo ljudi 47

2.3.1. Tko je uspješniji? 48

2.3.2. Koliko je potrebno platiti upravu i menadžere? 51

2.4. Strateško upravljanje korporacijama 56

2.5. Opasnost od poslovne krize 61

2.5.1. Vanjski uzroci krize 70

2.5.2. Unutarnji uzroci krize 73

2.6. Mehanizmi / alati za upravljanje korporacijama 76

2.7. Vlasnički nasuprot stakeholderskom pristupu 85

2.8. Tržište za korporativnom kontrolom – sve će se riješiti samo po sebi 91

3. Sve se mijenja 95

3.1. Promjene su svuda oko nas 96

3.2. IPO 97

3.3. Privatizacija – ESOP i holdinzi 100

3.4. Mergeri i akvizicije 107

4. Društvena odgovornost korporacija 117

4.1. Kodeks korporativnog upravljanja 121

4.2. Transparentnost i objavljivanje informacija 124

4.2.1. Eksterna revizija – pitanja i dvojbe 131

4.3. Korporativna komunikacija – lobiranje i regulatori 134

4.4. Države i korporacije 139

5. Korporacije za sutra 143

6. Literatura 147

6.1. Knjige i članci 147

7. Prilozi 151

7.1. Sažetak 151

7.2. Popis slika 152

7.3. Popis tablica 153

7.4. O autorima 155

Dodatne informacije

Autor

Karakter

Godina izdanja

Broj stranica

Uvez

ISBN

Izdavač

Povezane knjige - Naša preporuka