Opis
O knjizi:
Izraz
odnosi s javnošću domislio je Bernays početkom dvadesetih godina
prošloga stoljeća u Sjedinjenim Američkim Državama kada je preimenovao pomalo
pejorativan izraz propaganda u odnose
s javnošću. Bernays je uspješno
primijenio promidžbenu metodu denominacije kako bi se prikrio sadržaj i
značenje nepoželjnog pojma propaganda.
On je to podrobnije objasnio 1991. u prvom dijelu televizijske dokumentarne
serije Stoljeće sebičnosti ( The Century of the Self) kada je izjavio: „ Kad
sam se vratio u SAD ( nakon Mirovne konferencije u Parizu 1919., op.ur.)
zaključio sam da ako se propaganda može koristiti za rat, onda se sigurno može
koristiti i za mir. A propaganda je bila loša riječ jer su je koristili
Nijemci. Ono što sam uradio bio je pokušaj nalaženja nekih drugih riječi pa sam
tako našao izraz savjetnik za odnose s javnošću“.
(Iz Predgovora hrvatskom izdanju Branko Hebrang)
Započevši
karijeru ranih 1900-ih, Bernays će uskoro postati jedan od najmoćnijih pionira
američkih odnosa s javnošću te osoba čije će javno djelovanje, iako se za njega
općenito nije znalo, ostaviti duboki trag u strukturama našega društva. Bernays
je bio pronicljiv tvorac suvremenih propagandnih tehnika te je od početla
dvadesetih godina prošloga stoljeća, kada se prvi puta pojavilo Kristaliziranje javnoga mišljenja (
Crystallizing Public Opinion, 1923.), značajno utjecao na učvršćivanje
sudbonosnoga braka između teorija masa i individualne psihologije te metoda
korporativnoga i političkoga uvjeravanja.
(Iz Pogovora Stuart Ewan)
Iz sadržaja:
Predgovor hrvatskom
izdanju/ Uvod Stuarta Ewana/ Predgovor/ I. PODRUČJE RADA I DJELATNOSTI/ Područje rada
savjetnika za odnose s javnošću/ Savjetnik za odnose s javnošću- rastući značaj
struke/ Funkcija specijalnog zagovaratelja/ II. GRUPA I STADO/ Što tvori javno mišljenje/ Je li javno mišljenje
tvrdoglavo ili prilagodljivo/ Interakcija javnoga mišljenja i sila koje utječu
na njegovo stvaranje/ Moć međudjelovanja sila koje stvaraju javno mišnjenje/
Razumijevanje osnova motivacije javnosti neophodno je za rad savjetnika za
odnose s javnošću/ Grupa i stado su mehanizmi promjene javnoga mišljenja/
Promjena ranije navedenih načela/ III.
TEHNIKE I METODE/ Do javnosti se može doprijeti samo puitem afirmiranih
komunikacijskih medija/ Preklapajuće
grupne društvene formacije, neprekidno premještanje grupa, promjenjivi uvjeti i
fleksibilnost ljudske prirode pomoćna su sredstva savjetnika za odnose s javnošću/
Kratak pregled metoda koje se upotrebljavaju pri modificiranju stajališta
grupe / IV. ETIČKI ODNOSI/ Odnos tiskovina i drugih komunikacijskih medija
sa savjetnikom za odnose s javnošću/ Obveze savjetnika kao specijalnoga
zagovaratelja prema javnosti/ KAZALO