Opis
O knjizi:
Od postanka čovječanstva potreba za komunikacijom jedna je od najvažnijih ljudskih potreba. Razdoblje od komunikacije spiljskim crtežima i ritualima do komunikacije mobitelima i računalima obilježile su brojne informacijsko-komunikacijske revolucije koje su značajno mijenjale ljudski život
Vrijeme u kojemu živimo opravdano se može smatrati pravim medijskim dobom, jer je ljudska svakodnevnica danas gotovo nezamisliva bez brojnih medija masovne komunikacije: knjige, tiska (novine, časopisi), filma, televizije, radija te nosača zvuka i slike
Knjiga "Mediji, tekst, kultura" Valentine Majdenić sastoji se od deset poglavlja u kojima autorica definira i analizira neke od medija masovne komunikacije: tisak (dječje časopise i stripove), slikovnice, filmove (animirane, igrane i dokumentarne), radio i televiziju, dječje igrokaze te na kraju donosi primjere kulturnih događaja u Hrvatskoj i to onih koji su namijenjeni djeci mlađe školske dobi.
Iz sadržaja:
UVOD / MEDIJI / Definicija pojma medij / Masovni mediji / Vrste medija / KULTURA I MEDIJI U NACIONALNOM KURIKULUMU NASTAVNOG PREDMETA HRVATSKI JEZIK / Domena kultura i mediji / Odgojno-obrazovni ishodi i razrada ishoda / TELEVIZIJA / Definicija pojma televizija / Uloga televizije / Obrazovna uloga televizije / RADIO / Definicija pojma radio / Obilježja radija / Radijske emisije / STRIP / Definicije pojma strip / Govorno-vizualni medij / Tekst je sastavni dio stripa / DJEČJI ČASOPISI / Hrvatski dječji časopisi od 1864 do 1950 godine / Časopisi / Bosiljak / SLIKOVNICA / Definicija pojma slikovnice / Razlika između slikovnice i ilustrirane knjige / Tekst slikovnice / FILM / Filmski rod / ANIMIRANI FILM / Vrste animiranih filmova / Crtani animirani film / Lutka animirani film / IGRANI FILM / Povijest igranog filma u Hrvatskoj / DOKUMENTARNI FILM / IGROKAZ / Lutkarski igrokaz / Scenske lutke / Lutka i lutkarstvo / KULTURA / Ginjol lutke / Lutke zijevalice / Prstolutke / KULTURA / Noć kazališta / SLUK / DOKKICA / LITERATURA / IZVORI / KAZALO IMENA / BILJEŠKA O AUTORIC