Opis
O knjizi:
Jedan od ključnih argumenata u prilog pisanju novog udžbenika iz kolegija Međunarodno poslovanje bio je da se svjetsko gospodarstvo, institucije koje ga podržavaju i ostali njegovi segmenti sve brže mijenjaju. Paralelno sa stvaranjem udžbenika, svijet je zadesila i pandemija COVID-19 koja je tvrdnju o brzim promjenama globalnog gospodarstva i važnosti tema obrađenih u ovom udžbeniku samo dodatno naglasila. Brojne prihvaćene pretpostavke o ulozi pojedinca, države, institucija ili regija u međunarodnom poslovanju u ovim se trenutcima preispituju intenzivnije nego ikada do sad. Jedan od ciljeva pri pisanju novog udžbenika Međunarodno poslovanje bio je u odabranim područjima upoznati čitatelje s novim temama, paradigmama i debatama.
Podijeljen je na tri velike cjeline. Prvu predstavlja opis okruženja odnosno konteksta u kojem dolazi do komercijalnih transakcija između dvije ili više država. Uz teme koje su tradicionalno pridružene području okruženja međunarodnog poslovanja kao što su globalizacija, institucije i kultura, odlučili smo obraditi i jednu dodatnu temu koja postaje neizostavni dio rasprave o konkurentnosti na razini poduzeća, države ili regije, a riječ je o temi inovacija. Druga cjelina fokusira se na stratešku odluku poduzeća o izlasku na strano tržište sa svim posljedicama koje takva odluka donosi. U okviru ove cjeline obrađene su klasične teme poput internacionalizacije poslovanja poduzeća, izvoza, ostalih strategija međunarodnog nastupa poduzeća i etike, ali trgovine uslugama koja predstavlja izuzetno važno i dinamično područje. Treća cjelina pod nazivom tehnika međunarodnog poslovanja čitateljima pokušava u što je većoj mjeri moguće približiti samu praksu međunarodnog poslovanja. Određene teme koje tradicionalno pripadaju ovom području poput Incotermsa, kalkulacija u međunarodnoj trgovini, instrumenata plaćanja i poslovne dokumentacije detaljno su ažurirane, dok je pristup temi upravljanja rizicima zbog njene važnosti podignut na znatno višu razinu.
Iz sadržaja:
OKRUŽENJE MEĐUNARODNOG POSLOVANJA / 1 Uvod u globalizaciju i međunarodno poslovanje/2 Institucionalni okvir međunarodnog poslovanja / 3 Međunarodno kulturno okruženje / 4 Inovacija i globalna trgovina / STRATEGIJA MEĐUNARODNOG POSLOVANJA / 5 Internacionalizacija poslovanja poduzeća / 6 Izvoz kao način izlaska poduzeća na međunarodno tržište / 7 Ostali oblici međunarodnog nastupa poduzeća / 8 Međunarodna trgovina uslugama / 9 Etika i održivost u međunarodnom poslovanju / TEHNIKA MEĐUNARODNOG POSLOVANJA / 10 Međunarodni trgovinski termini Incoterms 2020 / 11 Izračun isplativosti poslova u međunarodnoj trgovini / 12 Financiranje u međunarodnom poslovanju / 13 Rizici i upravljanje rizicima u međunarodnom poslovanju / 14 Dokumentacija u međunarodnom poslovanju / Popis slika / Popis tablica / Literatura