Opis
O knjizi:
Knjiga Menadžment i komunikacija u sportu autora Ivana Tomića bavi se suvremenim fenomenima u sportskoj industriji. Glavni naglasak knjige je na nogometu kao perjanici te industrije. S teorijskog aspekta autor nas uvodi u teoriju suvremenog menadžmenta kao i strateški menadžment kako bi čitatelji lakše ovladali cjelinama koje prethode. Važno poglavlje knjige čini organizacija u sportu gdje autor koristeći se svjetskom naprednom literaturom kao i osobnim saznanjima i iskustvima temeljenih na istraživanju piše o organizaciju, vlasništvu, članskim modelima, zatim o nadležnostima i zadaćama izvršnog, financijskog, operativnog i sportskog direktora, treneru prve momčadi, voditelju akademija i izborniku nacionalne nogometne reprezentacije.
Također, I. Tomić elaborira ulogu i značenje marketinga u suvremenom sportu, a jedno od najdetaljnijih i najstudioznijih poglavlja knjige čini komunikacija. Tako autor ukazuje na organizaciju sportskog ureda, komunikaciju u sportskoj organizaciji, analizira i pojašnjava sportske odnosi s javnošću, komunikacijski model TRENER, odnose s javnošću za trenere i igrače, sportsko novinarstvo, odnosi s medijima, glasnogovorništvo i dr.
Autor se bavi fenomenima upravljanja impresijama, kriznim komuniciranjem u sportu, informacijsko-komunikacijskim tehnologijama, sportskim agentima, posrednicima i talentima, sponzorstvom i volonterstvom u nogometu, psihologijom, pravom i etikom.
U knjizi pored suvremenih teorijskih postavki govore eminentni znanstvenici, svjetski stručnjaci, proslavljeni sportaši i nogometaši. Na taj način autor je teorijskom okviru pridodao i iskustva i praksu i na taj način je zaokružio ovu cjelinu u prestižnu knjigu o menadžmentu, komunikaciji i sportu. To potvrđuje i pisac predgovora s Columbia university iz New Yorka, Joseph Joe Favorito.
Iz sadržaja:
UVOD 9
PREDGOVOR / FOREWORD 15
Suradnici na knjizi 27
I. UVOD U MENADŽMENT U SPORTU 29
1. Moderan menadžment u sportu 31
2. Strateški menadžment (upravljanje) u nogometnim organizacijama . 42
3. Fenomen globalizacije u nogometu 56
4. Fédération Internationale de Football Association – FIFA 63
5. Union of European Football Associations – UEFA 72
6. Grassroots nogomet 80
7. Žene i nogomet 86
8. Sport i država 97
II. ORGANIZACIJA U SPORTU 109
9. Organiziranje u sportskim organizacijama 111
10. Vlasništvo u nogometnim klubovima 123
11. Članski model upravljanja nogometnim klubovima 130
12. Izvršni direktor / predsjednik uprave – The Chief Executive Officer (CEO) 140
13. Financijski direktor – The Chief Financial Officer (CFO) 146
14. Operativni direktor (COO) – The Chief Operating Officer 151
15. Sportski direktor – Director of Football (DoF) 154
16. Trener prve momčadi / menadžer – The first-team manager/head coach 162
17. Voditelj klupske akademije – The Academy Manager (AM) 176
18. Izbornik nogometne reprezentacije 181
III. MARKETING U SPORTU 191
19. Razumijevanje i definiranje marketinga u sportu 193
20. Sportski obožavatelji / potrošači 196
21. Izgradnja tržišne vrijednosti marke/brenda 200
22. Pozicioniranje marke/brenda 211
23. Upravljanje integriranom marketinškom komunikacijom 218
24. Upravljanje masovnim i osobnim komunikacijama 225
IV. KOMUNIKACIJA U SPORTU 231
25. Organizacija sportskoga ureda 233
26. Komunikacija u sportskoj organizaciji 235
27. Sportski odnosi s javnošću 246
28. „Komunikacijski model TRENER” 260
29. Odnosi s javnošću za trenere i igrače 263
30. Sportsko novinarstvo 287
31. Odnosi s medijima u sportu 293
32. Glasnogovorništvo 300
33. Tehnike odnosa s javnošću 317
34. Osnovne vještine u sportskim odnosima s javnošću 324
35. Audiovizualna komunikacija u vrhunskome sportu 328
V. UPRAVLJANJE IMPRESIJAMA U SPORTU 333
36. Upravljanje impresijama 335
VI. UPRAVLJANJE OSOBNOM KOMUNIKACIJOM 353
37. Izgradnja osobnih odnosa s javnošću 355
VII. KRIZNO KOMUNICIRANJE U SPORTU 417
38. Definiranje krize i kriznoga komuniciranja 419
39. Krize u sportu 423
40. Krizno komuniciranje u sportskoj organizaciji 433
VIII. INFORMACIJSKA TEHNOLOGIJA I INFORMACIJSKI SUSTAVI U SPORTU 447
41. Informacijske tehnologije i informacijski sustavi u sportu 449
42. Digitalni i društveni mediji u sportu 451
IX. AGENTI, POSREDNICI I TALENTI 461
43. Nogometni agenti i posrednici 463
44. Talent menadžment / Upravljanje talentima u sportu 473
45. Vrijednosti igrača – Transfermarkt 483
X. SPONZORSTVO IVOLONTERSRVO U SPORTU 489
46. Uloga sponzorstva u sportskim organizacijama 491
47. Volontiranje u sportskim organizacijama i dogadajima 495
XI. PSIHOLOGIJA, PRAVO I ETIKA U SPORTU 499
48. Psihologija sporta 501
49. Sportsko pravo 503
50. Etika i kodeksi u sportu 510
XII. SPORTSKA MEDICINA 525
Upravljanje medicinskom službom u nogometnim klubovima 527
BILJEŠKE 535
LITERATURA 547