Opis
O knjizi:
Komunalna poduzeća nisu socijalne ustanove, nego društva kapitala, istina specifičnog karaktera, koja trebaju upravljati svojim ukupnim kapitalnim i ljudskim potencijalima na načelima menadžmenta. To je osnovno i prvo polazište i motiv koji je potaknuo autore napisati ovu knjigu. U mnogim našim komunalnim poduzećima danas se, na žalost, drži da su uspješna samo ako bez većih poremećaja vrše svoju osnovnu misiju i ako poslovanje završe s pozitivnom nulom. Povrat uloženog kapitala i rast profitabilnosti, primjerice, često nisu poželjni ciljevi. Rezultat je to ponajprije kvazivlasničkih odnosa, naslijeđa i tereta prošlosti, nepoduzetničkog koncepta i kvazitržišta komunalnih usluga. Afirmacijom tržišta, jačanjem konkurencije, i u ovoj oblasti se stvara potreba za dugoročnijim osmišljavanjem poslovne politike. Privatizacija je obuhvatila i oblast komunalnih usluga.
Konkurencija i ponuda alternativnih mogućnosti snabdijevanja vodom i mogućnosti izbora između različitih poduzeća za odvoz i zbrinjavanje otpada, na primjer, na našim prostorima su u tijeku i u budućnosti će biti sve snažniji. Zbog takvih tendencija javlja se potreba temeljne promjene u ponašanju i vođenju poslovne politike komunalnih poduzeća. U ovoj knjizi učinjen je pokušaj približiti sadržaje i mogućnosti koje menadžment može ponuditi komunalnim poduzećima na takve i slične odgovore. Knjiga nije namijenjena samo predsjednicima uprava (direktorima) komunalnih poduzeća, već i svim voditeljima (radnih jedinica, službi) u njima. I predstavnici vlasnika komunalnih poduzeća (gradovi, općine), te članovi nadzornih odbora bi trebali upoznati se sa ovom knjigom budući da ona obrađuje niz sadržaja koji im nude jedan novi, učinkovitiji upravljački pristup.
Iz sadržaja:
Menadžment i menadžeri / Organizacija komunalnih poduzeća / Ponašanje u organizaciji / Upravljanje ljudskim potencijalima / Predviđanje i planiranje komunalnih usluga / Strategija