Opis
O knjizi:
Koncepcijom i sadržajem jedinstvena i jedina dostupna literatura na hrvatskom jeziku s područja kriznoga komuniciranja. Riječ o, bez dvojbe, knjizi koja uvodi u teoriju i strategije, a istovremeno nudi i praksu te modele ponašanja u krizi. Autor je uspio u naumu da na izuzetno kvalitetan način metodološki i problemski koncipira studiju koja na sebi svojstven način obrađuje krizno komuniciranje kao jedan od najkompleksnijih segmenata odnosa s javnošću.
Lako čitljiva, pregledna te napisana majstorski stručno, knjiga nudi detaljan prikaz cjelokupnog ciklusa kriznoga komunikacijskog upravljanja te posebno analizira mogućnosti reaktivnih strategija komuniciranja i načine na koje one mogu pridonijeti bržem i učinkovitijem obuzdavanju negativnih posljedica te zaustaviti krizu. Istodobno, autor izlaže sve teorijske aspekte kriznoga komuniciranja i nudi iznimno praktičan pogled na krizno komuniciranje čime se ističe njezina teorijska i praktična vrijednost. Rukopis je namijenjen poduzetnicima, menadžerima, političarima, studentima i svima drugima zainteresiranima za studij ove specifične tematike, ali i iznimno koristan vodič praktičarima u odnosima s javnošću unutar komunikacijskih sustava gospodarskih i institucijskih organizacija.
Iz sadržaja:
Predgovor ____________________________________________ 5 I.Dio:Krizno komuniciranje__________________________10 1. Osnovne odrednice kriznoga komuniciranja________________12 Međuodnos kriznog upravljanja i kriznoga komuniciranja........13 Upravljanje krizom i kriznim komuniciranjem................................14 Strateški pristup kriznom komuniciranju ........................................15 2. Ključni pojmovi kriznoga komuniciranja___________________19 2.1. Kriza ......................................................................................................................19 2.2. Krizno upravljanje.............................................................................................25 2.3. Krizno komuniciranje .......................................................................................29 2.4. Strateško komuniciranje .................................................................................34 2.5. Organizacijski imidž i ugled ...........................................................................38 3. Teorije kriznoga komuniciranja_________________________ 46 3.1. Apologija.............................................................................................................46 3.2. Teorija obnove imidža .....................................................................................48 3.3. Teorija difuzije....................................................................................................49 3.4. Teorija dionika ....................................................................................................51 3.5. Situacijska krizna teorija komunikacije .......................................................52 4. Klasifikacija kriznih situacija___________________________ 56 4.1. Uzroci kriznih situacija.....................................................................................57 4.1.1. Krize nastale u vanjskom okruženju organizacije........................59 Političko-pravni čimbenici..................................................................60 Ekonomski čimbenici ...........................................................................61 Socijalni čimbenici ...............................................................................62 Tehnološki čimbenici ..........................................................................63 4.1.2. Krize nastale unutar organizacije.....................................................63 Nasilje na radnome mjestu................................................................64 Ljudske pogreške.................................................................................65 Nemarnost menadžmenta.................................................................66 4.2. Vrste kriznih situacija ......................................................................................67 4.2.1. Namjerno izazvane krize..................................................................... 71 4.2.2. Nenamjerno izazvane krize ............................................................... 73 5. Životni ciklus i razvojne faze kriznih situacija______________ 77 5.1. Trofazni model...................................................................................................79 5.1.1. Pretkrizna faza.......................................................................................80 5.1.2. Krizna faza..............................................................................................82 5.1.3. Postkrizna faza......................................................................................83 5.2. Model razvoja krize u četiri faze...................................................................84 5.2.1. Faza simptoma......................................................................................86 5.2.2. Akutna faza ............................................................................................87 5.2.3. Kronična faza.........................................................................................88 5.2.4. Faza razrješenja....................................................................................88 8 Sadržaj 5.3. Peterofazni model razvoja krize...................................................................89 5.3.1. Faza prepoznavanja / detekcije signala..........................................91 5.3.2. Faza pripreme / prevencije................................................................92 5.3.3. Obuzdavanje / ograničavanje štete.................................................93 5.3.4. Faza oporavka.......................................................................................94 5.3.5. Faza učenja............................................................................................94 5.4. Šesterofazna sekvencija neuspjeha u predviđanju ................................95 5.4.1. Prva faza: Teorijska početna točka ..................................................97 5.4.2. Druga faza: Razdoblje inkubacije.....................................................98 5.4.3. Treća faza: Strmoglavi događaj ........................................................98 5.4.4. Četvrta faza: Početak krize ................................................................99 5.4.5. Peta faza: Spašavanje .........................................................................99 5.4.6. Šesta faza: Potpuna prilagodba ustaljenih načina ponašanja...................................................................................99 II. Dio: Strategija kriznog komuniciranja 104 6. Strateško upravljanje krizom: pretkrizno razdoblje ________ 106 6.1. Detekcija organizacijskih rizika.................................................................... 109 6.1.1. Analiza internog okruženja organizacije....................................... 113 Snage organizacije............................................................................. 115 Slabosti organizacije.......................................................................... 116 6.1.2. Analiza eksternog okruženja organizacije.....................................117 Prilike u vanjskom okruženju organizacije................................... 119 Prijetnje u vanjskom okruženju organizacije............................... 119 6.1.3. Klasificiranje potencijalnih kriznih situacija.................................. 120 6.2. Prepoznavanje znakova upozorenja ........................................................ 122 6.3. Analiza kriznoga komunikacijskog sustava organizacije..................... 130 6.4. Formiranje kriznoga komunikacijskog tima..............................................134 6.5. Stvaranje kriznoga komunikacijskog plana............................................. 140 7. Strateško upravljanje krizom: komunikacija tijekom krize ____ 151 7.1. Oblik i sadržaj komunikacije tijekom krize................................................ 155 Brzina..................................................................................................... 155 Konzistentnost .....................................................................................157 Otvorenost........................................................................................... 158 Instrukcijske informacije................................................................... 162 Informacije prilagodbe ..................................................................... 163 Upravljanje i popravak ugleda ....................................................... 163 7.2. Komunikacija sa specifičnim ciljnim skupinama i dionicima................ 165 7.2.1. Interne javnosti.....................................................................................167 7.2.2. Eksterne javnosti ................................................................................ 170 7.3. Komunikacija s medijima tijekom krize......................................................172 7.3.1. Proaktivna komunikacija s medijima ..............................................175 7.3.2. Reaktivna komunikacija s medijima................................................177 7.4. Uloga pojedinaca u organizacijskom sustavu tijekom krize.................179 7.4.1. Prvi čovjek organizacije.................................................................... 180 7.4.2. Glasnogovornik organizacije........................................................... 182 7.4.3. Javni nastupi i nastupi u medijima pojedinaca tijekom krize.. 185 Izgledati ugodno na ekranu ............................................................ 185 Sadržaj 9 Učinkovito odgovaranje na pitanja ............................................... 185 Jasno iznošenje kriznih informacija ...............................................187 7.5. Internetska komunikacija u kriznim situacijama ..................................... 189 7.6. Prikupljanje podataka, analiza i korektivne aktivnosti .......................... 193 8. Reaktivne strategije komuniciranja ____________________ 201 8.1. Preventivne aktivnosti .................................................................................. 204 8.2. Napadački odgovor.......................................................................................205 Strategija napada..............................................................................205 Strategija neprilike............................................................................206 Strategija šoka ...................................................................................206 Strategija prijetnje.............................................................................206 8.3. Obrambeni odgovor ..................................................................................... 207 Strategija poricanja........................................................................... 207 Strategija izgovora............................................................................208 Strategija opravdavanja ..................................................................208 8.4. Strategije zavaravajućih odgovora............................................................209 Strategija strateških ustupaka.......................................................209 Strategija aluzije................................................................................209 Strategija razdruživanja....................................................................210 Strategija preimenovanja.................................................................. 211 8.5. Strategije javnog sažaljenja ......................................................................... 212 Strategija izražavanja zabrinutosti................................................. 212 Strategija izražavanja sućuti............................................................ 212 Strategija žaljenja............................................................................... 213 Strategija isprike................................................................................. 213 8.6. Strategije korektivnog ponašanja .............................................................. 215 Strategija pokretanja istražnog postupka................................... 215 Strategija korektivnih aktivnosti .................................................... 216 Strategija vraćanja u prijašnje stanje............................................ 216 Strategija potpunog pokajanja....................................................... 216 8.7. Promišljena neaktivnost.................................................................................217 Strategija strateške tišine .................................................................217 Strategija strateške višeznačnosti................................................. 218 9. Strateško upravljanje krizom: Postkrizno razdoblje ________ 222 9.1. Ocjenjivanje posljedica krize i poduzetih aktivnosti............................. 225 9.1.1. Ocjenjivanje učinkovitosti poduzetih kriznih aktivnosti........... 226 Prikupljanje podataka...................................................................... 226 Organizacija i analiza materijala o kriznim aktivnostima.........227 9.1.2. Ocjenjivanje posljedica krize.......................................................... 228 9.2. Primjena organizacijskog učenja............................................................... 229 Proces organizacijskog učenja....................................................... 231 9.3. Etička podloga kriznoga komuniciranja................................................... 234 9.4. Unapređenje organizacijskog sustava..................................................... 239 Pojmovnik __________________________________________ 247 Literatura ____________________________________253 Kazalo slika i tablica 259 Kazalo pojmova 260
Recenzije
Još nema recenzija.