Opis
O knjizi:
Struktura i sadržaj knjige predstavljaju smjernicu mikro poduzetnicima, kao jednu od mogućnosti na koji način analizirati vanjsko i unutarnje okruženje, kako identificirati svoje snage i slabosti, te na koji način i kojim postupcima definirati i pratiti strateška usmjerenja u svrhu poboljšavanja uspješnosti poslovanja. Primjena predloženog modela zahtijeva individualan pristup mikro poduzetniku, analizu njegova okruženja, analizu svih resursa, te analizu budućih usmjerenja. Pri tome, potrebno je zadržati svjesnost o dinamičnom i neizvjesnom okruženju prilikom definiranja, implementiranja i provedbe definiranje strategije poslovanja. Zbog toga je napravljena analiza poduzetničkog i makroekonomskog okruženja poduzetništva u Republici Hrvatskoj, s naglaskom na regiju Slavonija i Baranja.
Koristit će studentima kao dodatna literatura za izučavanje područja poduzetništva, članovima akademske zajednice kao izvor empirijskih dokaza, te sadašnjim i budućim mikro poduzetnicima. Budućim poduzetnicima kao putokaz i smjernica u sagledavanju posljedica njihovih postupaka i donesenih odluka prilikom pokretanja poduzetničke aktivnosti, a sadašnjim poduzetnicima kao mogućnost poboljšanja postojećeg poslovanja i mogućnost prepoznavanja činjenice kako se uspješnošću upravlja i kako je to proces koji se uči. Namijenjena je i gospodarstvenicima, nositeljima potpornih institucija za razvoj poduzetništva i mnogim drugim koji kroz svoj profesionalni i drugi angažman mogu doprinijeti jačanju i osnaživanju mikro poduzetništva.
Iz recenzija:
Knjiga je rezultat autoričinih istraživanja ostvarenih korištenjem suvremenih statističkih i menadžerskih metoda i modela, a usuglašenih s rezultatima istraživanja većeg broja stranih autoriteta iz područja teorije poduzetništva. U popisu literature autorica navodi kvalitetne izvore, posebice znanstvene članke i knjige, kao i brojne internetske izvore, kako autora i institucija iz Hrvatske, tako i iz različitih dijelova svijeta, na temelju kojih uspješno gradi cjelovitu sliku gospodarske uloge, problema funkcioniranja i čimbenika uspješnosti mikro poduzeća. Stoga knjiga nije samo dobar udžbenik za studente, nego i stručni priručnik za mikro poduzetnike i znanstvena knjiga trajnije vrijednosti. prof. dr. sc. Marijan Karić
Metodologija koja je primijenjena u izradi ove knjige primjerena je sadržaju i znanstvenoj analizi tematskih cjelina koje knjiga obuhvaća. S druge strane, prezentirani sadržaji su aktualni, primjenjivi u stručnoj praksi, isprepleteni s poduzetničkim potencijalima na razini pojedinaca, poduzeća, regionalnog ili nacionalnog okvira, te strateškom upravljanju mikro poduzećima. Posebno je važno istaknuti temeljit prikaz balanced scorecard modela na primjeru vinarije. Temeljita obrada osnovnih ključnih pojmova može poslužiti kao primjereni nastavni materijal na preddiplomskim ili diplomskim programima studija poslovne ekonomije. U isti mah, poduzetnicima ova knjiga može poslužiti kao svojevrstan vodič za samoprocjenu strateškog upravljanja. prof. dr. sc. Sanja Pfeifer
Iz sadržaja:
I. PODUZETNIŠTVO – POJAM, MOGUĆNOSTI I OGRANIČENJA
Pojmovno određenje poduzetništva i poduzetnika
Poduzetništvo u Republici Hrvatskoj – stanje i perspektive poduzetničke i makroekonomske okoline
Poduzetništvo u regiji Slavonija i Baranja
Mikro poduzetništvo i obiteljsko poduzetništvo
II. MIRKO PODUZEĆA U GOSPODARSKOM SUSTAVU
Mikro poduzeća – pojmovno određenje i specifičnosti poslovanja
Mikro poduzeća u Republici Hrvatskoj – stanje, perspektive i potencijali
Važnost mikropoduzeća u procesu industrijalizacije Hrvatske
III. RESURSI I POTENCIJALI MIKRO PODUZEĆA
Resursi i potencijali poduzeća kao čimbenici uspješnosti poslovanja – teorijske odrednice
Unutarnji resursi i potencijali poduzeća kao čimbenici uspješnosti poslovanja
Značenje ljudskog resursa za uspješnost poslovanja mikro poduzeća
IV. STVARANJE UVJETA ZA USPJEŠNO POSLOVANJE MIKRO PODUZEĆA
Upravljanje poduzećem u funkciji njegove uspješnosti
Pokazatelji uspješnosti poslovanja
Balanced Scorecard metoda kao model upravljanja uspješnošću poslovanja
V. PRIJEDLOG BSC MODELA KAO ALATA ZA DEFINIRANJE I PRAĆENJE PROVEDBE STRATEGIJE RAZVOJA MIKRO PODUZEĆA
Opis mikro poduzeća za potrebe izrade i primjene BSC modela
Izrada BSC modela u mikro poduzeću
Strateška analiza (SWOT analiza)
Definiranje misije i vizije
Strategija mikro poduzeća
Strateška mapa ciljeva
Uvođenje BSC modela u poslovanje mikro poduzeća
Literatura
Popis kratica
Popis tablica
Popis slika
Popis grafikona
O autorici