Opis
O knjizi:
Organizacijsko ponašanje bitna je i neizostavna karika organizacije i menadžmenta. Mnogi se s ovom tvrdnjom uglavnom ili potpuno slažu, ali zbog kratkovidnosti im pogledi ne sežu dovoljno daleko. Menadžeri danas, najčešće zbog zauzetosti operativnim funkcijama i zadatcima, rijetko nalaze vrijednim da se malo više upuste i usmjere k različitim gledištima i sadržajima ponašanja zaposlenih.
Opstanak i održivi razvoj suvremenih organizacija, u suštini ima mnoštvo poveznica s općim, psihološkim, društvenim, institucionalnim, korporativnim, komunikacijskim i inim čimbenicima ljudskog ponašanja. Brojni su oblici i modeli takvog ponašanja. Ljudi u organizacijama su najjači, najvažniji, intelektualni kapital, temeljna i najvažnija performansa organizacija.
Cjelokupni sadržaj knjige strukturiran je u pet velikih cjelina. One su: 1. uvodne teme, 2. čimbenici organizacijskoga ponašanja, 3. oblici organizacijskoga ponašanja, 4. metode predvidanja organizacijskoga ponašanja, 5. kreiranje organizacijskoga ponašanja pomoću emocionalne inteligencije.
Iz recenzija:
Organizacijsko ponašanje neizostavna je dinamička karika svake organizacije i menadžmenta. Autori u ovoj knjizi daju veoma opsežni pregled teorije i primjene organizacijskog ponašanja koji priprema buduće menadžere, studente, akademsku zajednicu, ali i znatiželjne čitatelje na objašnjavanje i predviđanje ponašanja u organizacijama na svim razinama. Svaki menadžer koji želi biti uspješan trebao bi ovu knjigu imati u svojoj stručnoj biblioteci.
izv. prof. dr. sc. Marko Paliaga Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Knjiga Organizacijsko ponašanje predstavlja sveobuhvatno djelo iz područja me-nadžmenta koja analizira i teoretski predstavlja suvremene menadžerske tijekove. Kroz mnoštvo upitnika i mjernih instrumenata knjiga u apsolutnom omjeru značaj¬no doprinosi razvoju teorije, prakse i znanosti u cijelosti. U fokusu razmatranja se nalazi čovjek – zaposlenik koji kroz sustav upravljanja znanjem u organizaciji čini jedan od glavnih organizacijskih resursa čiji je doprinos nemjerljiv te je stoga i sam doprinos knjige isti. Knjiga će zasigurno naći svoju “publiku” među studentima, profesorima, znanstvenicima, poduzetnicima i svima onima koji su svjesni koliko je organizacijsko ponašanje bitno i ključno u domeni ljudskog života i djelovanja.
izv. prof. dr. sc. Jerko Glavaš Ekonomski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku
Iz sadržaja:
Predgovor …………………………………………………………………………………………………… V
A. UVODNE TEME …………………………………………………………………………………… 1
1. Uvod u organizaciju ………………………………………………………………………….. 1
2. Komuniciranje u organizaciji ………………………………………………………………. 10
3. Uvod u organizacijsko ponašanje …………………………………………………………. 17
B. ČIMBENICI ORGANIZACIJSKOG PONAŠANJA …………………………………….. 23
4. Poslovna organizacijska gledišta …………………………………………………………… 23
5. Vođenje …………………………………………………………………………………………… 28
6. Psihosocijalne interakcije u radnoj grupi ……………………………………………….. 37
7. Stavovi zaposlenih …………………………………………………………………………….. 43
C. OBLICI ORGANIZACIJSKOG PONAŠANJA ……………………………………………. 53
8. Motivi i motivacija ……………………………………………………………………………. 53
9. Zadovoljstvo poslom …………………………………………………………………………. 78
10. Zaokupljenost poslom ……………………………………………………………………….. 93
11. Obogaćivanje posla …………………………………………………………………………… 103
12. Odanost organizaciji …………………………………………………………………………. 110
13. Kreativnost i inovativnost …………………………………………………………………… 124
14. Odgovornost ……………………………………………………………………………………. 140
15. Učenje ……………………………………………………………………………………………. 155
16. Rizik u ponašanju zaposlenih ………………………………………………………………. 165
17. Konflikti na poslu …………………………………………………………………………….. 182
18. Stres ………………………………………………………………………………………………. 193
19. Fluktuacija ………………………………………………………………………………………. 199
20. Apsentizam …………………………………………………………………………………….. 201
D. METODE PREDVIĐANJA ORGANIZACIJSKOG PONAŠANJA ………………… 203
21. Pojam i svrha predviđanja …………………………………………………………………… 203
22. Metode predviđanja ………………………………………………………………………….. 203
23. Pitanja za diskusiju ……………………………………………………………………………. 213
E. KREIRANJE ORGANIZACIJSKOG PONAŠANJA POMOĆU
EMOCIONALNE INTELIGENCIJE ………………………………………………………… 215
24. Emocije i emocionalna inteligencija ……………………………………………………… 215
25. Kreiranje organizacijskog ponašanja pomoću emocionalne inteligencije ……… 237