Opis
O časopisu:
qLife je kvartalni stručni časopis za liderstvo i organizacijski razvoj. Jedinstveni je izvor znanja liderima i menadžerima na svim organizacijskim razinama, u sva tri sektora: poslovnom, javnom i neprofitnom.
U časopisu se objavljuju mudre poruke i promišljanja vodećih svjetskih stručnjaka koje pomažu izgradnju zdravog društva i konkurentnog gospodarstva.
O ovome broju:
U kontekstu brzine promjena prije devet godina mislilo se kako su one ‘iza ugla’ – na godinu ili dvije od nas. No, prošlo je već previše vremena, a da liderstvo, menadžment i organizacijski razvoj u javnosti nisu osviješteni kao ključni čimbenici napretka nacionalnog gospodarstva i društva u cjelini. Na kolektivnoj razini još uvijek nismo jasno i glasno definirali kako nas isključivo znanost i umjetnost ovog kompleksnog područja može odvesti u bolju budućnost.
Polako, ali sigurno, brojne navodno avangardne metode i – koje su tada promovirali ‘čudaci’ – ušle su u mainstream poslovnog svijeta pa je danas sasvim normalno i uobičajeno da sustavi imaju organizacijsku jedinicu ‘ljudskih potencijal“, da djelatnici redovito pohađaju edukacije i treninge radi razvoja osobnih potencijala, te da lideri i menadžeri surađuju s coachevima i mentorima. Vjerovali ili ne, događa se i to da uspješne tvrtke postaju istinski zainteresirane za provođenje mindfulness programa!
Iz sadržaja:
11 TEMA BROJA: KLASICI V, Marko Lučić
15 AUTENTIČNOST JE KLJUČNA KVALITETA LIDERSTVA Bill George Osobne karakteristike jednog uspješnog lidera značajno se razlikuju od osobnih karakteristika drugog uspješnog lidera. Stoga je svaka osoba koja želi postati lider oponašajući druge lidere u startu osuđena na propast. Lideri, naime, moraju "biti svoji" - dosljedni sebi u svakom smislu. 33 NOVI KONCEPT KORPORACIJE Jay W. Forrester Autor u tekstu navodi jedanaest obilježja „nove organizacije“ – svojevrsni paradigmatski okvir koji na jednom mjestu okuplja najvažnije odrednice novog pravca promišlja o svrsi i upravljanju korporacijama. 67 PRAKSA INOVIRANJA Peter M. Senge Prema „Teoriji X“ Douglasa McGregora institucije se suočavaju s problemom inoviranja primarno zbog toga što želja i volja za inoviranjem ljudima nije urođena. Prema „teoriji Y“ istog autora ljudi svakodnevno dolazi na posao (ili to barem ponekad čine) sa željom da učine nešto zaista značajno kako bi ostvarili "povrat na svoju građansku dužnost". Pročitajte o tome koja teorija bolje odgovara realnom stanju u tvrtkama i institucijama. 79 POMNO SLUŠANJE I UMJETNOST TIMSKOG DIJALOGA Larry Levine Tekst autora Larryja Levinea bavi se specifičnim detaljima organizacijskog života koje – unatoč tome što ih slabo razumijemo - svi smatramo iznimno važnima: radnim timovima s "posebnom kemijom" i radnim timovima u kojima takve "kemije" ili "magije" jednostavno nema. 101 ČIME SE LIDERI ZAPRAVO BAVE? John P. Kotter Legendarni stručni članak Johna P. Kottera u kojem se piše o suštinskim razlikama liderstva i menadžmenta, o tome kako liderstvo nije ni misteriozno, ni previše mistično, niti presudno povezano s karizmom ili nekim drugim egzotičnim crtama osobnosti. Kotter tvrdi da liderstvo također nije rezervirano za nekolicinu „odabranih“, da nije „bolje“ od menadžmenta niti da mu je ono zamjena – u bilo kojem smislu. 119 INOVATIVNOST - OSLANJANJE NA KREATIVNOST SVIH DJELATNIKA Margaret J. Wheatley Ljudska sposobnost inoviranja i kreiranja univerzalna je. Živi svijet ispunjen je nevidljivom inteligentnom energijom kontinuiranog stvaranja i beskrajnih varijacija. Znanstvenici neprestano otkrivaju nove biološke vrste - do sada ih je otkriveno više od 50 milijuna; svaka od njih u stvarnosti nije ništa drugo doli još jedna uspjela „biološka inovacija“. Pa ipak, unatoč tome, za najrazvijeniju biološku vrstu - ljudska bića - tvrdimo kako su "otporna na promjene."