Opis
O ovome broju:
Krajem tekuće i početkom nove godine u časopisu se objavljuju Klasici, pa je tako i u ovom broju Zima 2020. Klasici su legendarni tekstovi uglednih autora koje bi svaki lider i menadžer trebao pročitati. Riječ je o člancima koji se iz nekog razloga nisu najbolje uklapali u specifične tematske cjeline qLifea, a istovremeno ih se silno želi objaviti. Pripremljeno je tako šest intrigantnih tekstova vrhunskih svjetskih poznatih autora: Russel Ackoff, Margaret Wheatley, Peter Drucker, Arie de Geus, Russell Ackoff i Harrison Owen.
Iz sadržaja:
Klasici VII
Marko Lučić
13
Od mehanicističkog do sustavnog razmišljanja
Russel Ackoff
Svatko od nas ima neku svoju teoriju realnosti – način promatranja svijeta – pa tako govorimo o paradigmi, svjetonazoru, odnosno specifičnom načinu sagledavanja svijeta. U legendarnom tekstu Russela Ackoffa pročitajte više o tome kako se kroz povijest stvarala paradigma na kojoj lideri i menadžeri još uvijek temelje vlastito promišljanje i aktivnosti.
41
Škole kao živi sustavi
Margaret Wheatley
U današnje vrijeme olako spominjemo pojam sustav- sustavno razmišljanje, sustavne promjene, povezanost i mreže. Međutim, iskustvo nam govori kako ipak ne razumijemo što ti pojmovi znače te još manje na koji način utječu na našu svakodnevicu.
67
Strukture modernih organizacija
Peter Drucker
Moderne poslovne organizacije sve su kompleksnije i sve se više razlikuju jedna od druge. Autor u tekstu opisuje nova načela oblikovanja organizacije koja se koriste u modernim poduzećima i institucijama.
85
Izvori konkurentnosti: nekad i danas
Arie de Geus
Direktor strateškog planiranja i razvoja Shella na konferenciji u Istanbulu prvi puta javno je obznanio „četiri zajednička obilježja poslovanja uspješnih dugovječnih kompanija” na temelju kojih je potom nastao svjetski bestseler – knjiga The Living Company.
101
O učenju i sustavima koji potiču učenje
Russell Ackoff
Najveći doprinos ovog teksta zacijelo se ogleda u osvještavanju važnih razlika u komponentama učenja: u definiranju razlike između podataka, informacija, znanja, razumijevanja i mudrosti. Autor je, naime, želio ispraviti pogreške u literaturi o organizacijskom učenju koje redovito iz razmatranja isključuju komponente razumijevanje i mudrost te se učenjem bave isključivo u kontekstu informacija i znanja.
119
Učenje se događa spontano
Harrison Owen
Kreator poznate Open Space Technology piše o vlastitom poimanju organizacije kao prirodnog, a ne mehanički nametnutog procesa stvaranja reda u sustavu. Prema njegovu mišljenju red i organizacija ne nastaju kao nusproizvod napornog rada eksternih agenata (lidera i menadžera) već kao očekivana posljedica životnog progresa sustava.