Opis
O knjizi:
Govoriti o predškolskoj dobi znači govoriti o ranom učenju, igri te raznolikim aktivnostima djece kroz koje ona iskazuju i razvijaju svoje interese i mogućnosti. Takve aktivnosti potiču dječju radost, veselje, učenje i socijalizaciju. Igra je najprirodnija dječja aktivnost, a istovremeno i najprirodniji način učenja djece. Igra je istraživanje, zadovoljstvo, potreba, aktivnost u kojoj dijete razvija sebe i vlastite emocije. Kroz igru se dijete socijalizira i humanizira, ulazi u svijet humanih vrijednosti te usvaja pravila međuljudskih odnosa. Knjiga koja je pred vama nastala je na poziv velikog broja odgojitelja i pedagoga koji su se u više navrata obraćali i autorici i nakladniku s upitima – kada će biti objavljena neka nova knjiga? Iz do sada objavljenih radova dr. sc. Mire Peteh izdvojeni su pojedini prilozi i grupirani u tematske cjeline.
Iz recenzija:
Naglasak je na igri, raznolikim kreativnim aktivnostima te susretima s pričama i poezijom te drugim sadržajima. I igra, kao i priča, pjesma, zagonetka… upotpunjuju svijet djetinjstva – kako nekad, tako i danas. Osim teorijskih priloga, knjiga donosi velik broj praktičnih primjera raspoređenih u tematske grupe. Namijenjena je odgojiteljima predškolske djece, ali i drugim zainteresiranima (studenti, roditelji). dr. sc. Branimir Mendeš
Iz sadržaja:
Predgovor …………………………………………………………………………… 9
Uvod ………………………………………………………………………………… 11
Riječ po riječ – priča, pjesma, brojalica… …………………………. 13
O govornom razvoju djeteta predškolske dobi ………………………. 13
Riječ po riječ – priča ………………………………………………………….. 16
Gdje je mjesto priče? ……………………………………………………… 18
Izbor sadržaja ……………………………………………………………….. 19
Interpretacija priče …………………………………………………………. 23
Čitanje i pripovijedanje ………………………………………………….. 26
Mogućnosti primjena priče …………………………………………….. 30
Pričom do igre ………………………………………………………………. 33
Sredstva i poticaji kod pričanja ……………………………………….. 38
Gdje pričati priče? …………………………………………………………. 43
Riječ po riječ – pjesma ………………………………………………………. 45
Metodički pristup pjesmi ………………………………………………… 47
Primjena stihova u dječjem vrtiću ……………………………………. 55
Riječ po riječ – brojalica …………………………………………………….. 57
Brojalicom do dječjeg stvaralaštva ………………………………….. 57
Metodički pristup brojalici ……………………………………………… 63
Brojalice u funkciji igre ……………………………………………… 63
Brojalice za razvoj ritma i pokreta ………………………………. 67
Brojalice uz maketu …………………………………………………… 67
Brojalice u grafičkom izrazu ………………………………………. 68
Brojalice za otkrivanje zagonetne slike ………………………… 69
Brojalice uz pjevanje …………………………………………………. 70
Riječ po riječ – poslovica, zagonetka, pitalica… ………………… 71
Poslovice, zagonetke i pitalice i njihova vrijednost ……………….. 75
Metodički pristup poslovicama …………………………………………… 78
Metodički pristup zagonetkama …………………………………………… 80
U igri zajedno ………………………………………………………………….. 95
O igri ……………………………………………………………………………….. 95
Govorne igre …………………………………………………………………….. 98
Igre slovima ………………………………………………………………….. 98
Manipulativne aktivnosti ………………………………………………. 104
Igre riječima ……………………………………………………………….. 106
“Čitanje” slika ……………………………………………………………… 129
Grafomotoričke vježbe …………………………………………………. 131
Ostali poticaji ……………………………………………………………… 132
Igrom do matematike ……………………………………………………….. 137
Temeljne postavke ……………………………………………………….. 137
Igre s didaktičkim sredstvima ……………………………………….. 138
Igre uz pokret, glazbu i pjevanje ……………………………………. 147
Društvene igre …………………………………………………………….. 154
Igre uloga ……………………………………………………………………. 157
Igre memoriranja …………………………………………………………. 161
Ostale igre …………………………………………………………………… 164
Igre rukama …………………………………………………………………….. 166
Neverbalna komunikacija ……………………………………………… 166
Razvoj motorike ………………………………………………………….. 168
Njegovanje tradicije …………………………………………………….. 169
Igre prema dobi djece …………………………………………………… 170
Igre namijenjene najmlađima ……………………………………. 171
Igre s djecom od četiri, pet i šest godina …………………….. 176
Igre s djecom starije odgojne grupe ……………………………. 181
Igre i aktivnosti s papirom ………………………………………………… 185
Papir u dječjim rukama ………………………………………………… 185
Što je origami i čemu služi? ………………………………………….. 188
Tehnika rada ……………………………………………………………….. 191
Origami u oblikovanju prostora …………………………………….. 193
Primjena origamija ………………………………………………………. 194
Boravak na zraku …………………………………………………………….. 208
Rješavanje problemskih zadataka ………………………………….. 211
Izbor problema ………………………………………………………………… 212
Uloge odgojitelja ……………………………………………………………… 212
Načini rješavanja problema ………………………………………………. 213
Konkretni problemi ………………………………………………………….. 214
Slikovni problemi ……………………………………………………………. 219
Verbalni problemi ……………………………………………………………. 221
Istraživanja ……………………………………………………………………… 223
Rad na projektu ……………………………………………………………….. 225
Dječja ekspresija ……………………………………………………………. 227
Dramske igre …………………………………………………………………… 227
Kućno kazalište lutaka ……………………………………………………… 228
Likovna ekspresija …………………………………………………………… 229
Verbalna ekspresija ………………………………………………………….. 231
Razgovor ……………………………………………………………………. 231
Priče, bajke i basne ………………………………………………………. 232
Lutka-igračka ……………………………………………………………… 233
Glazbeno-manipulativna ekspresija ……………………………………. 237
Pokret …………………………………………………………………………. 237
Pantomima ………………………………………………………………….. 238
Preporučena literatura ………………………………………………………. 239
O autorici ……………………………………………………………………….. 241
Objavljeni radovi …………………………………………………………….. 243