Opis
O knjizi:
Ova je knjiga autorice jedna kap u moru nastojanja mnogih znanstvenika i stručnjaka da ukažu na pitanja zaštite okoliša i društva te ponude rješenja, u ovom slučaju, u području održivog marketinga. Knjiga sadržajno ne obuhvaća cjelokupno područje održivog marketinga u smislu razrade na konkretne sastavnice marketinškog spleta, već počivajući na analizi stanja, obuhvaća mogućnosti strateškog djelovanja poduzeća.
Knjiga se sastoji od dva glavna dijela. U prvom dijelu se utvrđuje kontekst održivog marketinga polazeći od stanja okoliša. Posebno se obrađuju klimatske promjene kao kritičan problem okoliša. Slijedi osvrt na održivi razvoj te se razrađuju obilježja održive proizvodnje i potrošnje. Drugi dio obrađuje odgovor poduzeća u duhu održivosti. Pojam održivog marketinga se razmatra u razvojnoj perspektivi. Potom se daje pogled na različite pristupe ostvarenja konkurentske prednosti u kontekstu održivog razvoja te razrada strategija kojima se ona postiže. Kao presudan čimbenik promjene ponude obrađuju se održive inovacije, uključujući njihove poticajne čimbenike i učinke. Kraj drugog dijela bavi se strateškim marketingom koji sjedinjuje analizu tržišnih segmenata održivih potrošača s njihovim odabirom i odgovarajućim pozicioniranjem u cilju plasmana održivih proizvoda.
Knjiga je pisana stručnom terminologijom i možda je manje prihvatljiva široj publici, ali sa svakim čitateljem kojeg dosegne, namjera autorice da skrene pozornost na nužnost hitnih promjena u načinu poslovanja i potrošnji prema održivosti, biti će ostvarena.
Iz sadržaja:
UVOD 1
- DIO – KONTEKST ODRŽIVOG MARKETINGA 3
- Stanje okoliša 3
1.1. Onečišćenje okoliša 3
1.2. Klimatske promjene 6
- Poimanje održivog razvoja 10
2.1. Definiranje održivog razvoja 10
2.2. Sastavnice i pristupi održivosti 12
- Aspekti ostvarenja održivog razvoja 16
3.1. Održiva proizvodnja 16
3.1.1. Definiranje održive proizvodnje 16
3.1.2. Održivi proizvodni proces 18
3.2. Održiva potrošnja 24
3.2.1. Definiranje i obilježja održive potrošnje 24
3.2.2. Oblici održive potrošnje 28
3.2.3. Mjerenje održive potrošnje 30
- DIO – STRATEŠKI ODGOVOR PODUZEĆA U DUHU ODRŽIVOSTI 33
- Pojmovno definiranje održivog marketinga 33
4.1. Održivi marketing i srodni koncepti 33
4.1.1. Društvena odgovornost poslovanja 33
4.1.2. Društveni pristupi 36
4.1.3. Ekološki pristupi 39
4.2. Definiranje održivog marketinga 41
- Održiva konkurentska prednost 43
5.1. Konkuriranje poduzeća u kontekstu održivog razvoja 43
5.2. Održive konkurentske strategije 49
- Inovacije za održivost 53
6.1. Poimanje održivih inovacija 53
6.2. Vrste održivih inovacija 55
6.3. Poticajni čimbenici i posljedice inovacijske aktivnosti 61
6.3.1. Poticajni čimbenici održivih inovacija 61
6.3.2. Učinci održivih inovacija 64
- Strateški održivi marketing 68
7.1. Segmentacija u održivom marketingu 68
7.1.1. Pregled kriterija segmentacije 68
7.1.2. LOHAS tržišni segment 70
7.1.3. Segmentacija tržišta s gledišta održivosti 73
7.1.4. Segmentacija tržišta s gledišta održivosti okoliša 78
7.2. Ciljanje tržišta i pozicioniranje ponude 84
ZAKLJUČAK