Opis
O knjizi:
Predloženi tekst namjerava pružiti teoretske alate potrebne da bi se studentima omogućilo analizu turističkih ponuda i perspektiva, upoznajući ih s glavnim društvenim akterima i modalitetima mogućih odnosa koji se stvaraju tijekom turističkog iskustva. Zato se pozornost, što se tiče antropologije turizma, usredotočila na odnos koji se stvara između turista i lokalne zajednice, ali i na moguće socijalne posljedice. Osim toga, tekst pruža mogućnost kritičkog “pregleda” samih imaginarija s kojim se sve više služi turistička industrija, s posebnim naglaskom na turizam istarskog poluotoka.
Neki od ponuđenih modela nose u sebi također i dodatne probleme koherentnosti i strogosti za pravilnu provedbu istih. Ukazujući na niz istraživačkih strategija koje su u stalnom razvoju, ova knjiga predstavlja riznicu etnografskog materijala, povezuje čitatelja s trendovima suvremenosti te aktualnom nepredvidivosti narednih mogućih budućnosti.
Iz recenzija:
Autor rukopisa ‘Turizam i teritorij: uvod u antropologiju turizma’, svojim analizama, pojmovnim diferencijacijama i vrednovanjima, dao je originalan doprinos razumijevanju i tumačenju temeljnih problema odnosa kulture i turizma. Ukoliko se netko i ne mora složiti s autorovim procjenama o ultimativnom značaju postmoderne teorije kao horizonta mogućih promišljanja o socijalnim fenomenima poput turizma, turističke kulture i kulture turizma, neprijeporne su dvije stvari. Postmoderna teorija je nezaobilazna u promišljanju svakog suvremenog društvenog kretanja, a autor postmoderni pristup u svojem radu demonstrira dosljedno i konzistentno, uz besprijekornu argumentaciju. U tom smislu rad predstavlja iznimno uvjerljiv i aktualan primjer teorijski osjetljivog i interdisciplinarno cjelovitog istraživanja na području društveno-humanističkih znanosti. Doc.dr.sc. Karmen Medica, Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Slovenija
Iz sadržaja:
Između antropologije i turizma: putovanje u novim oblicima autentičnosti 19 Putokazi 23 - Problem poimanja kulture 25 - Izmišljene tradicije 30 - Suvremeni smisao pojma identiteta 36 Problem subjektivnosti: antropolog i turisti 43 - Autentičnost 48 - Regija 53 - Položaj antropologije turizma 56 Tri važna epistemološka segmenta u relaciji antropologije i turizma 67 Turizam kao susret s različitim 75 Odnos turizma i razvoja: od kulture do nasljeđa 79 Interdisciplinarnost kao osobina trećeg trenutka razvoja antropologije turizma 83 Područja znanja 91 - Analiza susreta 94 - Turizam i znanje 101 - Svaka je kultura multikulturalna 102 Održivi turizam i antropologija turizma 105 Kratki kritički osvrt na turizam 115 Motivacijske osobine turizma 135 Antropološka održivost kao preduvjet socijalnog turizma 145 Usporedba između teorija i pristupa 147 Socijalni turizam 155 Kulturna baština i novi turizam 163 Muzeji i antropologija kulturne baštine 181 - Odnos politike i prakse 189 - Pogled na budućnost 193 - Muzeji kao čuvari regionalne kulture 201 Konkurentnost turističko-kulturnih ponuda 205 Marketinško planiranje u okviru kulturnog konteksta 211 - Novi model 'kulturnog turizma' kao (nova) interpretativna paradigma 214 Asset i teritorijalne posebnosti 221 - Inovacije 224 - Identitet kao strategija sjećanja i turizam 228 Struktura imaginarnog u turističkim perspektivama 241 Sažetak ili kratko razmišljanje o svemu 253 Popis literature 261