Opis
O knjizi:
Ako žele biti uspješni u svom poslu, menadžeri u sadašnjosti, a još više u budućnosti, trebaju imati znatno veća znanja i vještine, osobito ona koja su izvan sadašnjih, standardnih okvira usko shvaćenog menadžmenta. To su brojna znanja i vještine iz različitih multidisciplinarnih područja, od kojih ona iz psihologije i sociologije imaju visoko rangirano, smatra se primarno značenje. Menadžeri ne trebaju, ne mogu i ne smiju biti samo psiholozi odnosno sociolozi, niti ulaziti dublje u ta područja. Oni moraju učiniti radikalan zaokret u stjecanju znanja i vještina, koja su im potrebna u učinkovitijem upravljanju ljudskim i organizacijskim resursima. Nadamo se da će i ova knjiga svojim pristupom, menadžerima i onima koji će postati menadžeri, barem malo u tome pomoći i biti na korist.
Knjiga je namijenjena prvenstveno studentima na dodiplomskim, diplomskim i poslijediplomskim studijima poslovne ekonomije koji izučavaju kolegije iz područja upravljanja ljudskim resursima, organizacijskog ponašanja, motivacije zaposlenika i menadžera, uspješnosti poslovanja organizacija te svih drugih sastavnica studijskih programa menadžmenta, koji će imati prigodu naučiti jedan sasvim novi pristup upravljanju ljudskim resursima i ljudskim kapitalom. Namijenjena je i studentima ostalih dodiplomskih, diplomskih i poslijediplomskih studija, koji se iz sadržaja knjige mogu informirati o osnovnim znanjima iz područja menadžmenta, psihologijie, motivacije, emocije i uspješnosti poslovanja. Namijenjena je i svim razinama menadžera u privatnom i javnom sektoru, za oplemenjivanje i razvijanje njihovih menadžerskih sposobnosti, znanja i vještina.
Za praktičnu uporabu i vježbe, knjiga donosi 35 testova iz područja motivacije i emocija te više primjera stimulativnih sustava motivacije zaposlenika i menadžera u različitim djelatnostima.
Iz sadržaja:
PREDGOVOR ……………………………………………………………………………………….. 009
UVOD ………………………………………………………………………………………………….. 012
I. POTREBE – IZVOR EMOCIJE I MOTIVACIJE ………………………………………… 016
1. Ljudi i njihove potrebe ……………………………………………………………… 016
2. Fiziološke potrebe …………………………………………………………………… 019
3. Psihološke potrebe ………………………………………………………………….. 021
SAŽETAK POGLAVLJA I. ………………………………………………………………………………….. 034
II. CILJEVI – SREDSTVO MOTIVACIJE ……………………………………………………. 036
1. Težina i specifičnost cija …………………………………………………………… 036
2. Prihvaćanje cilja ………………………………………………………………………. 037
3. Povratna informacija………………………………………………………………… 039
SAŽETAK POGLAVLJA II. ……………………………………………………………………………….. 048
III. MENADŽMENT I MENADŽER ………………………………………………………….. 050
1. Pojam menadžmenta ………………………………………………………..…..……. 051
2. Ljudi u organizacijama ……………………………………………………………… 053
3. Karakter menadžmenta ……………………………………………………………. 056
4. Funkcije menadžmenta ……………………………………………………………. 059
5. Hijerarhijske razine menadžmenta …………………………………………….. 061
6. Tipovi menadžera ……………………………………………………………………. 062
SAŽETAK POGLAVLJA III. ……………………………………………………………………………….. 108
IV. MOTIVACIJA …………………………………………………………………………………… 112
1. Pojam motiva i motivacije ………………………………………………………… 112
2. Nesklad kao temeljno motivacijsko načelo …………………………………. 114
3. Predmet proučavanja teorije motivacije …………………………………….. 116
4. Zakoni motivacije …………………………………………………………………….. 119
5. Znakovi demotivacije ……………………………………………………………….. 121
SAŽETAK POGLAVLJA IV. ……………………………………………………………………………….. 182
V. MOTIVACIJA ZAPOSLENIKA I MENADŽERA ……………………………………… 186
1. Motivacija zaposlenika …………………………………………………………….. 186
2. Motivacija menadžera ……………………………………………………………… 190
3. Tipovi menadžerske motivacije …………………………………………………. 190
4. Značaj motivacije u identificiranju menadžerskih potencijala ………… 193
5. Strategije motivacije zaposlenika ………………………………………………. 195
6. Suvremene strategije motivacije ……………………………………………….. 198
SAŽETAK POGLAVLJA V. ……………………………………………………………………………….. 274
VI. PSIHOLOGIJA U MENADŽMENTU …………………………………………………… 280
1. Psihologija u poslovnom upravljanju ………………………………………….. 280
2. Inteligencija u menadžmentu ……………………………………………………. 284
3. Karakter u menadžmentu …………………………………………………………. 285
4. Temperament u menadžmentu …………………………………………………. 287
5. Konflikti i upravljanje konfliktima u organizaciji …………………………… 292
6. Učenje u menadžmentu …………………………………………………………… 298
SAŽETAK POGLAVLJA VI. ……………………………………………………………………………….. 351
VII. EMOCIJE U MENADŽMENTU …………………………………………………………. 356
1. Pojam i vrste emocija ………………………………………………………………. 356
2. Emocionalna inteligencija ………………………………………………………… 357
3. Emocionalna inteligencija u upravljanju ljudskim resursima …………. 361
4. Emocionalna inteligencija i motivacija zaposlenih ……………………….. 365
5. Vođe i sljedbenici ……………………………………………………………………. 369
6. Emocije na radu ………………………………………………………………………. 371
SAŽETAK POGLAVLJA VII. …………………………………………………………………..………….. 436
VIII. POKAZATELJI USPJEŠNOG MENADŽMENTA …………………………………. 440
1. Čimbenici modela uspješnog poslovanja …………………………..…..……. 440
2. Determinante uspješnog menadžmenta …………………………………….. 444
3. Pokazatelji i metode utvrđivanja uspješnosti poslovanja ………………. 448
4. Financijski pokazatelji uspješnosti poslovanja ……………………………… 449
SAŽETAK POGLAVLJA VIII. …………………………………………………………………………….. 485
LITERATURA ………………………………………………………………………………………… 490
POPIS TABLICA …………………………………………………………………………………….. 505
POPIS SLIKA …………………………………………………………………………………………. 506
RECENZIJE ……………………………………………………………………………………………. 509
ŽIVOTOPIS AUTORA …………………………………………………………………………….. 514