Opis
Iz sadržaja:
NA PUTU DO DRUŠTVA ZNANJA/ Nova kvaliteta natjecanja/ Znanje – ključni resurs postindustrijske ere/ Poduzeće znanja – kratka dijagnoza/ ZNANJE U ORGANIZACIJAMA/ Stube znanja/ Dimenzije znanja/ Znanje kao čimbenik natjecanja/ ORGANIZIRANJE OKO ZNANJA/ Uspostavljanje ravnoteže u vođenju poduzeća/ Od «beskrajne ravnine» do «eksplozije zvijezde»: idealtiski oblici organizacije/ Alijanse znanja/ ZNANJE JE LJUDSKO/ Novi društveni ugovor/ Sumislitelji poduzeća znanja/ Kompetencije za Inteligenciju d.d./ Motivirati za podjelu i razvitak znanja/ Zajednice znanja/ (comunnunities of Practice) /IZGRADITI ORGANIZACIJU ZNANJA/ Oblikovati, voditi i razvijati organizacijsku osnovu znanja/ Razviti strategiju usmjerenu prema znanju/ Koncept «trga znanja» / Oblikvoati i usmjeravati okvirne uvjete/ Igrači i pravila igre «trga znanja»/ INSTRUMENTI I PROCESI ORGANIZACIJE ZNANJA/ Organizacija znanja iz procesne i projektne perspektive/ Mediji organizacije znanja/ Putevi uvođenja upravljanja znanjem/ Osigurati znanje
O knjizi:
Na putu do društva znanja poduzeća se sve više moraju podvrgavati novom testu inteligencije. Deviza glasi: «stvaranje vrijednosti znanjem».
Cilj ove knjige je, kako studentima ekonomije poduzeća, tako i praktičarima u poduzećima pružiti pregled novih područja usmjeravanog vođenja poduzeća te im pomoći pri implementaciji različitih polazišta upravljanja znanjem.
Prvo poglavlje bavi se promijenjenim okruženjem natjecanja u društvu znanja koje se razvija. Na kraju poglavlja stoji kratka dijagnoza poduzeća znanja koja osobito može koristiti praktičarima u poduzećima za samoprocjenu. Drugo poglavlje razjašnjava različite dimenzije pojma znanja i pojašnjavanja uzajamne veze između informacija, znanja i sposobnosti natjecanja. U trećem poglavlju se zatim izgrađuje “kuća znanja”: organizacijski oblici se prikazuju sa stajališta izgradnje i transfera znanja s nizom oglednih slučajeva. Četvrto poglavlje jasno pokazuje da bez ljudi nema znanja u poduzećima. Težište toga poglavlja tvore budući oblici rada u poduzećima znanja i društvu znanja te novo razumijevanje uloga. Peto poglavlje koncentrira se na upravljanje znanjem u užem smislu, oblikovanje, upravljanje i razvijanje organizacijske osnove znanja. Šesto poglavlje analizira kako se mogu mjeriti rezultati procesa upravljanja. Navode se mogućnosti osiguranja osnove znanja te se opširno obrađuje implementacija upravljanja znanjem na osnovi koncepta “trga znanja” što ga je razvio autor.