Objavljeno:

Ne stvara gerilski marketing prilike, nego ih uočava! (iz knjige „Atomski marketing“)

Uvijek kad naiđete na poslovnu priliku, budite hrabri i dajte 100 posto svoje energije da ju iskoristite. Ne“mate novca? Ni ja ga nisam imao, ali sam pronašao način kako da dođem do njega. Ako ste k tomu i novi, mali i djelujete na “tankom budžetu”, gerila marketing sigurno je vaša strategija.

Što je uopće to? Po definiciji, gerila marketing je podvrsta marketinga, redovito besplatna ili s malim troškom, zasnovana na kreativnosti i znanju o psihologiji kupca. Naziv je nadjenuo i strategiju 1984. iznio  Jay Conrad Levinson u knjizi “Guerilla Marketing: Secrets for Making Big Profits from Your Small Business” (knjiga je prevedena na hrvatski). Sjećam se jednog primjera iz knjige: tri knjižare nalazile su se jedna do druge, u sredini je bila najmanja. Konkurencija s lijeve strane stavila je u izlog golemu obavijest o popustu, a odmah zatim i ona s desne. A što je poduzela mala knjižara u sredini? Iznad izloga stavili su veliki natpis: “Ovdje je ulaz.”

Knjigu ATOMSKI MARKETING možete nabaviti na prvom i najvećem portalu www.knjizaraum.hr

Slučaj aviokarte.hr 

Gerilskih marketinških akcija ima i kod nas, a jedne posebno uspješne svi se uglavnom sjećamo. Riječ je o natpisima i grafitima s logotipom AVIOKARTE.HR,  kojih je najviše bilo u Zagrebu i na autocestama. Na ruševne kuće i dvorišna vrata stavljali su prepoznatljiv logotip aviokarte.hr  koji je bio jasan, lako pamtljiv i mamio na guglanje. Neki su blogeri cjepidlačili da to nije taj tip marketinga, jer se i zakup trošnih mjesta ponešto plaća. Ali to je ipak zanemarivo u usporedbi s cijenom jumbo-plakata i konvencionalnih oglasa.

Slučaj hrfutsal.com

I ja sam se okušao u sličnoj gerili dok sam radio marketing za osječki malonogometni klub i trgovinu opreme za taj sport – hrfutsal.com. Futsal je podvrsta popularnog dvoranskog nogometa s četiri igrača i golmanom, čiji naziv dolazi od portugalske kovanice futebol de salão. Budući da moja internetska kampanja nije bila dostatna za sve naše ciljeve, dali smo izraditi naljepnice na kojima je pisalo “HRFUTSAL.COM – baš sve za futsal. Robna kuća NAMA, 2. kat” i njima izlijepili sve stupove i ograde uza sva školska i druga igrališta u gradu, gdje god su ekipe igrale mali nogomet. Svaka naljepnica koštala je 100 kuna, uistinu malo uzme li se u obzir postignuta korist. Neki su smatrali da nećemo uspjeti jer je naša specijalizirana trgovina za futsalsku obuću bila samo 20 metara udaljena od poslovnice vodećeg prodajnog lanca za sportsku obuću i odjeću Ferivi, s 22 prodavaonice diljem Hrvatske. No upravo nam je to pomoglo. Nije nam Ferivi konkurent, nego pomagač! Ljudi bi pošli nešto kupiti u Ferivi, u trgovački centar na glavnom trgu, a usput bi svratili k nama i kupili tenisice za futsal. Zalihe onih najtraženijih, slovenske marke Kleme, brzo su se iscrpile.

Iako gerila marketing “službeno” postoji tek 35 godina, uvijek ga je bilo  i nikad neće nestati, zahvaljujući onima koje krase inicijativa, mašta i odvažnost.

Marijan Palić

konzultant za digitalni marketing

Članak objavljen u ediciji UM 2020 [email protected]

Effectus
Odgovorno Portal
Integra Znanja
Velimir Srića
HEP
UM

Unesite svoju e-mail adresu kako biste primali novosti,
posebne popuste i ponude iz knjižare!

0

Košarica