Vidi košaricu “ODNOSI S JAVNOŠĆU U NEPROFITNIM ORGANIZACIJAMA” je dodano u vašu košaricu.
(NE)INFORMIRANI GRAĐANI - Naruči svoju knjigu

(NE)INFORMIRANI GRAĐANI

Politička participacija u novom medijskom okolišu
Autor: Vozab, Dina
Područje: Komunikacija, odnosi s javnošću, mediji
Karakter: stručna
Godina izdanja: 2019
Broj stranica: 208
Uvez: Meki

19,78 

U knjizi se preispituje odnos medija, demokracije, društvene promjene i političke participacije

SKU: ddd37a154796 Kategorija:

Opis

O knjizi:

O knjizi su rekli:

Ovo je prva knjiga u Hrvatskoj koja se bavi pitanjem političke participacije u odnosu na medijsku upotrebu i društvenu stratifikaciju publika, u nas je područje medijskih publika izrazito pod-reprezentirano u znanstvenoj literaturi. Važnost ove knjige je također u uvođenju suvremene i inovativne teme odnosa medijske upotrebe i političke participacije i u hrvatsku političku znanost, sociologiju i medijske i komunikacijske studije. Pitanje je, naime, u svjetskim razmjerima, koja je budućnost demokracije u razvijenim društvima u kojima se smanjuje interes publika/građana za sudjelovanje u politici a također i za informativni program.

Zrinjka Peruško

 

Ova knjiga namijenjena je u prvom redu znanstvenoj javnosti, tj. društvenim i humanističkim znanstvenicima, osobito politolozima, sociolozima, socijalnim psiholozima i komunikolozima, kao i akademskim nastavnicima i studentima društvenih i humanističkih znanosti. Ona je također namijenjena novinarima, političkim i medijskim analitičarima, političarima i aktivistima civilnog društva. Napokon, ona će biti zanimljiva i široj javnosti, svima koji su zainteresirani za razumijevanje odnosa medija i demokratske participacije u Hrvatskoj.

Nenad Zakošek

 

Iz sadržaja:

Predgovor     7

Zahvale          11

  1. Uvod           13
  2. Kakve medije i kakvu demokraciju trebamo?

Normativne teorije medija i demokracije     21

2.1. Teorija o javnoj sferi       24

2.2. Demokratske teorije o tisku: libertarijanska teorija i teorija društvene odgovornosti 26

2.3.      Teorije i modeli demokracije 28

2.4.      Elitistički model demokracije           30

2.5.      Participativni model demokracije     33

2.6.      Deliberativni  model demokracije    36

2.7.      Sinteza: kakvi nam mediji trebaju u različitim

modelima demokracije         37

2.8.      Demokratizacija kroz medije, demokratizirani mediji? Normativni temelji tranzicije i demokratizacije medija 45

2.9.      Mediji, medijske institucije i kriza demokracije       48

  1. Politička komunikacija i njezini efekti:

glavni modeli u analizi odnosa medija i građana     57

3.1.      Rana istraživanja političke komunikacije    61

3.2.      Kognitivni efekti političke komunikacije      63

3.2.1.   Teorija o postavljanju dnevnog reda (agenda setting)         65

3.2.2.   Uokvirivanje (framing)         67

3.2.3.   Političko znanje, informiranje i jaz u znanju 69

3.3.      Bihevioralni efekti političke komunikacije   73

3.3.1.   Medijska mučnina i krug vrlina        75

3.3.2.   Mobilizacija i pojačavanje nejednakosti u participaciji        82

3.4.      Suvremeni pristupi    83

3.4.1.   Teorije alternativnih aktera   84

3.4.2.   Komunikacija u digitalno potpomognutoj politici    86

3.4.3.   Politička komunikacija iz perspektive građana        88

3.5.      Bihevioralni ishodi: politička participacija   90

3.5.1. Institucionalna ili konvencionalna politička participacija     91

3.5.2 Izvaninstitucionalna ili nekonvencionalna politička

participacija   93

3.5.3.   Digitalna politička participacija        96

3.5.4.   Politička participacija i problem političke nejednakosti      98

3.6. Kritika dominantne paradigme političke komunikacije           103

  1. Suvremeni izazovi za političku komunikaciju u novom

digitalnom medijskom okolišu         107

4.1.      Fragmentacija i polarizacija medijskih publika       114

4.2.      Medijski         repertoari                  117

4.3.      Interaktivne i participativne medijske publike        120

4.4.     Digitalni          jaz i digitalna nejednakost    121

4.5.      Slijepe pjege istraživanja publika u novom medijskom okolišu      123

  1. Politička komunikacija u Hrvatskoj: medijski sustav i efekti informiranja 125

5.1.      Je li institucionalna prošlost važna? Karakteristike postsocijalističkih medijskih sustava 127

5.2.      Karakteristike političkog i medijskog sustava u Hrvatskoj  130

5.3.      Politička participacija u Hrvatskoj    136

  1. Istraživanje repertoara političkog informiranja i političke participacije u Hrvatskoj        141

6.1.      Nacrt istraživanja i miješane metode u istraživanju medijskih publika      141

6.2.      Deskriptivna analiza: izvori informiranja i politička participacija  147

6.3.      Dimenzije političke participacije      150

6.4.     Prediktori političke participacije i mobilizacijski efekt informiranja          153

6.5.      Repertoari političkog informiranja   157

6.6.     Rasprava o rezultatima kvantitativne analize          162

6.7.      Koje je značenje repertoara političkog informiranja?

Rezultati intervjua     170

  1. Medijske publike i politička participacija u Hrvatskoj:

medijska mučnina i demokratski potencijal digitalnih medija       177

Literatura       185

Kazalo 205

Bilješka o autorici      207

Dodatne informacije

Autor

Karakter

Godina izdanja

Broj stranica

Uvez

Izdavač

ISBN

Povezane knjige - Naša preporuka