Opis
O knjizi:
Do sada ovakvo djelo nije bilo objavljeno na hrvatskom govornom području. Udžbenik je strukturiran u 37 cjelina koje mogu studentima socijalnog rada, socijalnim radnicima, a i drugim stručnjacima u različitim timovima u neprofitnom i profitnom sektoru pružiti informacije o osobama s invaliditetom.
Struktura udžbenika pisana je suvremenim znanstvenim i stručnim spoznajama kroz tematske cjeline polazeći od pojmovnog određenja, aktualne terminologije, položaja osoba s invaliditetom u društvu kroz povijest do danas. Također se nudi teorijski i znanstveno utemeljeni pregled ključnih teorija, pristupa i modela invaliditetu. Nakon toga slijedi dio poglavlja posvećenih upoznavanju pojedinih vrsta oštećenja i uzrocima nastanka te metodama pristupa osobama s pojedinom vrstom invaliditeta.
Iako autori zagovaraju važnost socijalnog modela invaliditeta i uključenost, važan im je i holistički pristup i činjenica samog oštećenja koju ne treba previdjeti, nego sagledati sve resurse koje osoba posjeduje i podržavati ih tako da osoba s invailiditetom ima mogućnost maksimalno razviti sve svoje potencijale u društvu temeljenom na ravnopravnosti.
Iz sadržaja:
Predgovor vii
I. Pojmovno određenje invaliditeta i osobe s invaliditetom 1
II. Učestalost osoba s invaliditetom u populaciji 9
III. Uzroci nastanka invaliditeta 11
IV. Relativnost invaliditeta 15
V. Društveni koncepti razumijevanja invaliditeta 17
VI. Položaj osoba s invaliditetom u društvu kroz povijest 21
VII. Paradigme i invaliditet 29
VIII. Teorije i invaliditet 31
IX. Modeli invaliditeta 35
X. Istraživanja o invaliditetu 45
XI. Načela u radu s osobama s invaliditetom 51
XII. Holistički pristup u radu s osobama s invaliditetom 55
XIII. Osobe s tjelesnim invaliditetom 57
XIV. Osobe s oštećenjima vida 69
XV. Osobe s oštećenjem sluha 75
XVI. Gluhoslijepe osobe 81
XVII. Osobe s oštećenjima govorno-glasovne komunikacije 83
XVIII. Osobe s poremećajima iz autističnog spektra 87
XIX. Osobe s intelektualnim teškoćama 91
XX. Osobe s duševnim smetnjama 95
XXI. Osobe s višestrukim oštećenjima 99
XXII. Invalidi rada 101
XXIII. Hrvatski ratni vojni invalidi iz Domovinskog rata 103
XXIV. Djeca s teškoćama u razvoju 105
XXV. Mladi s invaliditetom 111
XXVI. Odgoj i obrazovanje djece s teškoćama u razvoju
i mladih s invaliditetom 115
XXVII. Profesionalna rehabilitacija osoba s invaliditetom 125
Iz recenzija:
Prof. dr. sc. Lelia Kiš-Glavaš
Djelo obiluje korisnim primjerima koji olakšavaju razumijevanje sadržaja. Iz sadržaja djela posve je jasno koja je uloga socijalnih radnika u pružanju podrške osobama s invaliditetom u kvalitetnom uključivanju u društvo. Autori se u tekstu nenametljivo obraćaju korisnicima / studentima kroz podsjetnike, naglašavanje, zaključivanje. S obzirom na sadržaj i strukturu teksta, moguće je reći da ne postoje djela sličnog sadržaja, a pogotovo ne slične namjene. Korištena terminologija je suvremena i posve je usklađena s postojećim propisima i praksom, a djelo je veoma jasno i pregledno napisano.
Doc. dr. sc. Marina Milić Babić
Djelo »Osobe s invaliditetom u društvu« predstavlja teorijski i znanstveno utemeljeni pregled ključnih teorija, pojmova, pristupa i modela koji definiraju osobe s invaliditetom u društvu kroz povijest i danas u 21. stoljeću. Djelo svojom formom pruža uvid u ovu temu upravo tako da čitatelju na znanstveno utemeljen način prikazuje i upoznaje s ključnim spoznajama, te omogućava specifično upoznavanje s ovom tematikom vezanom uz osobe s invaliditetom. Autori su dali kvalitetan znanstveni doprinos koji omogućava stručnjacima iz ovog područja, budućim i sadašnjim, pregled navedenih ključnih segmenata koji opisuju odnos društva prema osobama s invaliditetom od dječje dobi do starosti.