Objavljeno:

ŠEF ZA SVA VREMENA ili svakodnevni šefovi signali poštovanja prema ljudima (preporučena knjiga: „Motivirani za uspjeh“)

Utjecajni svjetski poslovni časopis Wall Street Journal objavio je rezultate zanimljiva istraživanja među menadžerima u SAD‑u, njih 16.000. Istraživače je posebno zanimalo kako s ljudima rade oni šefovi koji ostvaruju najveće uspjehe. Nađeno je kako najbolje vođe… općenito, mnogo vremena i pažnje pridaju tom dijelu svog posla.

I … odišu pozitivnim stavom prema suradnicima.

Učestalo iskazuju poštovanje i uvažavanje zaposlenima, čine to na višestruke “male” načine: traže njihov savjet, uvažavaju mišljenja, zanimaju ih i suprotstavljena mišljenja, s pažnjom ih slušaju. Trajno vode računa o ljudima, nikad ih ne zaborave. Savjetuju ih, a rijetko naređuju. Kad suradnik pogriješi, upućuju ga na promjenu pozitivnim stavom. (“Tebi se to inače ne događa, no ovo nije dobro učinjeno.”) Pozdrave prvi na hodniku, oslove osobu po imenu. Znaju kad im suradnici imaju rođendan i imendan i čestitaju im. Ovi ih zbog svega rečenog podržavaju, nastoje izvršiti zadaće i više od dogovora. Postaju posvećeni. Kako piše u knjizi Kako postati osoba s utjecajem – “Uspješni šefovi su najprije – uspješni motivatori!” Uočavaju i koriste dobre osobine i sposobnosti ljudi, oslanjaju se na snagu ljudi, a slabosti nastoje ukloniti ili im ne dopustiti da dođu do izražaja (osvješćivanjem, rasporedom na drugi posao). Pjesnik i filozof Ralf W. Emerson piše: “Svaki čovjek ima pravo biti vrednovan i prihvaćen prema svojim najboljim trenucima i izdanjima.”

Preporučena knjiga o menadžerskoj motivaciji – akcija u tijeku!

PRIČA: Žena u prodavaonici

Neka žena doselila se u malo mjesto. Nakon nekoliko tjedana požalila se prvom susjedu na slabu uslugu u lokalnoj prodavaonici. Potajno se nadala da će kritika biti prenesena trgovcu i izazvati promjenu u njegovu ponašanju. Sljedeći put kad je došla u prodavaonicu, vlasnik je dočeka vedrim izrazom. Kazao joj je kako mu je drago da su susjedi i što ju opet vidi, upitao kako se snašla u novoj sredini, da li joj treba kakva pomoć.

Žena je isto popodne obavijestila susjeda o nevjerojatnom napretku u ponašanju trgovca:

“Jesi li mu prenio moje zamjerke?”

“Pa baš i nisam, nadam se da nećeš zamjeriti. Ali sam mu rekao nešto sasvim drugo. Kazao sam da si iznenađena i impresionirana kako je uspio razviti takvu trgovinu u našem malom mjestu.”

Bivši predsjednik Svjetske banke i potpredsjednik Forda, Robert McNamara, kazao je nešto o motivaciji: “Srce ide tamo gdje vidi da ga vole.” Da li me osjećaj vara – jesu li to bila neka bolja vremena nego ova naša današnja iz 2021.?

Ima i danas dobrih ljudi. No, danas, dobrota kao da teše ispliva. a da nije nje, sve bi stalo.

Goran Tudor

 

(Preneseno iz godišnje edicije UM knjiga-planer)

Važno za 10.000 čitatelja UM UČINKOVITOG MENADŽERA /Znanje i vrijednosti:

godišnja knjiga-planer UM izlazi iz tiska 10.11.2020. Naručite i Vi na vrijeme!

Učinkovit Menadžer 2018

Unesite svoju e-mail adresu kako biste primali novosti,
posebne popuste i ponude iz knjižare!

0

Košarica