Vidi košaricu “(NE)INFORMIRANI GRAĐANI” je dodano u vašu košaricu.
SOCIOLOGIJA MEDIJA - Naruči svoju knjigu

SOCIOLOGIJA MEDIJA

Rutine, tehnologija i moć
Autor: Bilić, Paško
Područje: Komunikacija, odnosi s javnošću, mediji
Karakter: znanstvena
Godina izdanja: 2020
Broj stranica: 208
Uvez: Meki

17,12 

Istraživanje medija kroz ponešto drugačije poglede na to koliko mediji utječu na naš društveni život

SKU: ddd37a154821 Kategorija:

Opis

O knjizi:

Umjesto isključivog fokusa na pojedinačne medije u ovoj se knjizi komunikacija promatra kao integrativni dio društvenih odnosa na mikrorazini, mezorazini i makrorazini. Pritom se izbjegava svaki oblik prenaglašavanja tehnoloških noviteta, “učinaka” medija i tehnologije na društvenu promjenu ili diskursa o “novome” i “revolucionarnome”. U svim se povijesnim razdobljima tehnoloških inovacija može primijetiti poznati uzorak. Najprije se nove tehnologije slave kao revolucionarne tehnologije koje će promijeniti svijet, zatim slijedi prilagodba i iskušavanje mogućnosti u široj populaciji te se na kraju stabiliziraju granice društvene uporabe istih tehnologija. Vrlo su često takvi diskursi prikriveni ili čak otvoreni oblici komercijalnih i političkih interesa kojima se ostvaruje profit ili društveni utjecaj. U globaliziranu svijetu moć oblikovanja komunikacije i kontroliranja komunikacijskih sredstava ostaje jedan od osnovnih oblika upravljanja društvenim odnosima i jedan od osnovnih oblika moći.

Ova knjiga pokušaj je drukčijeg pristupa utemeljenju istraživanja medija. Umjesto povijesno-linearnog pregleda socioloških ideja i pojedinih teoretičara koji su analizirali komunikaciju i medije zauzima se metasociologijsko stajalište.

O knjizi su rekli:

Ova knjiga izvorno je znanstveno djelo koje predstavlja uspješan pokušaj meta teorijske, pa i ontološke analize komunikacija i medija te njihovih učinaka u suvremenom društvu. Ona je posvećena proučavanju kompleksnog odnosa medija i društva, odnosno istraživanju uvjeta, okolnosti i kontekstualnih određenosti prilikom društvenih uloga i korištenja komunikacija, medija i njihovih tehnologija popraćenih tek naizgled banalnom – no zapravo za značenja i interpretacije krucijalno važnom! – rutinizacijom njihova korištenja. Ništa pri svemu tome, pokazuje i dokazuje nam autor ovom knjigom, nije slučajno već upravo kontekstualno definirano društvenim ‘igrama’ moći.

Hajrudin Hromadžić

Iz sadržaja:

Sadržaj

Uvod.

I. Komunikacija i društvena interakcija 17

I.I. Komunikacijska osnova društvenih odnosa 18

I.II. Interakcijski i medijski okviri 23

I.III. Društvena i medijska konstrukcija zbilje 27

I.IV. Komunikacijski obredi 36

II. Od svakodnevice do javnosti i mreža 43

II.I. Javnost, komunikacija i demokracija 43

II.II. Diskurzivni poredci 53

II.III.Tehnologija kao objektivacija društva 62

II.IV. Društvene mreže i mrežne strukture… 71

III. Komunikacijske makrostrukture 81

III.I. Modernost i globalizacija: iscrpljena paradigma? 82

III.II. Refleksivnost, komunikacija i mediji: nerazjašnjen odnos 91

III.III. Mediji kao pokretač društvene promjene 100

III.IV. Političko-ekonomske strukture moći i dominacije 110

IV. Prema metasociologiji medija 127

PRILOG: Razgovori o sociologiji, komunikaciji i medijima 135

Literatura 183

Kazalo 199

Zahvale 207

Bilješka o autoru 208

Dodatne informacije

Autor

Karakter

Godina izdanja

Broj stranica

Uvez

ISBN

Izdavač

Povezane knjige - Naša preporuka