Opis
O knjizi:
Sveučilišni priručnik namijenjen je studentima za dolazak do poduzetničke ideje i njezino pretvaranje u konkurentno poduzeće. Organiziran je kao radionica unutar studijskog programa Poslovne ekonomije, bez klasičnog testiranja znanja. Priručnik je rezultat dugogodišnjeg rada sa studentima i iskustva stečenog u predavanjima na kolegiju „Osnivanje i poslovanje malih poduzeća – radionica“, čiji je cilj osposobiti studente za analitički pristup donošenju poslovnih odluka. Kroz praktične vježbe i rad na poslovnim primjerima, studenti razvijaju poduzetničke vještine, financijsku pismenost i razumijevanje tržišnih prilika.
Priručnik predstavlja sistematizaciju znanja i informacija s predavanja i seminarske nastave nužnih za postizanje ishoda učenja predmeta. Podijeljen je u dvije glavne cjeline: prvi, ekonomski dio, obuhvaća postupke ekonomike planiranja, dok drugi, pravni dio, obrađuje administrativne postupke i olakšava studentima savladavanje ugovornih (npr. sklapanje franšize) i regulatornih zahtjeva (npr. otvaranje obrta), te pojašnjava pravni okvir za učinkovito provođenje osnivanja malog poduzeća, uključujući opise administrativnih postupaka tijekom poslovanja (npr. povećanje temeljnog kapitala).
Iz sadržaja:
1. EKONOMSKI DIO…………………………………………………………………………….. 1
1.1. UVOD U EKONOMSKI DIO…………………………………………………………. 1
1.2. RAZRADA PODUZETNIČKE IDEJE…………………………………………….. 3
1.3. OSNIVANJE I PODATCI O PODUZEĆU……………………………………….. 7
1.4. CILJEVI PODUZEĆA………………………………………………………………….. 9
1.5. OPIS PROIZVODA, ROBNOG ASORTIMANA ILI USLUGE ………….. 11
1.6. INOVACIJE I TEHNOLOGIJA…………………………………………………….. 15
1.7. STANJE NA TRŽIŠTU I STATISTIČKI PODATCI………………………….. 16
1.8. PLAN PRODAJE, PRODAJNE CIJENE I KANALI PRODAJE…………. 18
1.9. NABAVA I TROŠAK NABAVE……………………………………………………… 22
1.10. PLAN ZAPOSLENIH I TROŠAK RADA…………………………………………. 23
1.11. LOKACIJA…………………………………………………………………………………. 29
1.12. MARKETINŠKI PLAN I CILJANI KUPCI……………………………………… 31
1.13. FINANCIJSKI PLAN…………………………………………………………………… 35
1.14. IMOVINA PODUZEĆA I NJEZINO FINANCIRANJE…………………….. 37
1.15. STRATEGIJA I KONKURENTSKA PREDNOST…………………………….. 38
1.16. GRUPNO PRIPREMANJE I IZLAGANJE POSLOVNOG PLANA…….. 40
2. PRAVNI DIO…………………………………………………………………………………….. 43
2.1. UVOD U PRAVNI DIO………………………………………………………………… 43
2.2. TRGOVAC KAO FIZIČKA OSOBA………………………………………………… 44
2.3. TRGOVAC KAO PRAVNA OSOBA………………………………………………… 44
2.4. SUDSKI REGISTAR I OSNIVANJE TRGOVAČKIH DRUŠTAVA……… 50
2.4.1 Općenito o sudskom registru, subjektima upisa i učinku upisa…………. 50
2.4.2 Postupak upisa u sudski registar……………………………………………………. 53
2.5. DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU…………………………. 56
2.5.1 Funkcija društva s ograničenom odgovornošću …………………………………56
2.5.2 Osnivanje društva s ograničenom odgovornošću……………………………… 62
2.6. JEDNOSTAVNO DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU… 64
2.7. OBRT………………………………………………………………………………………….. 68
2.7.1 Funkcija obrta……………………………………………………………………………… 68
2.7.2 Osnivanje obrta……………………………………………………………………………. 70
2.8. REGISTARSKI POSTUPCI PROMJENE…………………………………………. 74
2.9. OSNIVANJE NEPROFITNIH ORGANIZACIJA……………………………….. 75
2.10. ODABRANI UGOVORI IZ POSLOVANJA……………………………………….. 77
2.10.1 Općenito………………………………………………………………………………………. 77
2.10.2 Ugovor o radu………………………………………………………………………………. 77
2.10.3 Ugovor o franchisingu……………………………………………………………………. 80
2.10.4 Ugovor o ortaštvu………………………………………………………………………….. 82
Literatura……………………………………………………………………………………………….. 86
Popis tablica, slika i grafikona…………………………………………………………………… 88








