UM – Povijest razvoja, od 1995.
Edicija UM/ Znanje i vrijednosti u 2025. navršava 31 godinu, prolazeći upečatljiv razvojni put od stručnog priručnika do almanaha općeg tipa – knjige-planera.
Kad dovršiš penjanje i stigneš na vrh, trebaš ići dalje uvis.
Kad nešto izdrži upite vremena i potraje, kad se razvija i mijenja svoj karakter i iskaz, sve u svom stalnom traganju za prihvaćanjem, dobiva na dar priliku da svoj put prikaže u obliku vremenske lente.
UM želi dijeliti svijet sa mnogima, svima. UM okuplja dobre ideje, ljude, organizacije, projekte. Zahvalni smo svim čitateljima, koautorima, ekspertima na svemu – suradnji, podršci, idejama i sugestijama, doprinosu svih nas ovakvoj lenti UM-a. Doista širok krug pratitelja sve to prepoznaje. Dobri argumenti za to su i poruke, poticaji i recenzije koji nam redovito stižu.

Multifunkcionalna INOVACIJA: 31 broj
knjiga + tjedni planer + prostor za bilješke
- – 60 stranica tekstova (priče, stručni članci, testovi, top-pravila …)
- – tjedni planer na 53 stranice
- – cca. 90 stranica za bilješke.
- – 75 aforizama i poruka mudrih ljudi
- – 4 color slike (fotke i likovna djela)
- – karikature Ivana Haramije Hansa
- – poezija za dušu
- – informacije (preporučene knjige za užitke čitanja…)
2025.
Jubilarni 30 broj!
Uživajte u Jubilarnom UM-u:
- – 67 priča i članaka,
- – poezija,
- – kolor fotografije,
- – karikature,
- – mudrosti…
Već 30 godina s Vama i za Vas!
2024.
Dvadeset osmi broj!
Stranice za bilješke porazmještene uz svaki mjesec, s geslom na svakoj: O VAŽNOM, O DOBROM, O LIJEPOM.
2022.
Dvadeset sedmi broj!
Zbog mnoštva priloga UM dosegnuo 176 stranica!
2021.
Dvadeset šesti broj!
Okupljen najveći tim autora članaka i likovnih radova, stručnjaka i urednika – njih 47!
2020.
Dvadeset četvrti broj!
Novo ime – „knjiga-planer UM“ (skraćenica od Učinkoviti menadžer) – i novi podnaslov – „Znanje i vrijednosti“ – postaju poruka.
2018.
Dvadeset drugi broj!
Slavimo knjige – preporukom čitatelja i Knjižnica grada Zagreba.
2016.
Dvadeset prvi broj!
Predstavljeni najbolji likovni radovi učenika Škole primijenjene umjetnosti i dizajna iz Zagreba, započeta sustavna suradnja. Gledali smo 30-ak vrhunskih slika autora u dobi od 15 do 18 godina. Budući umjetnici!
2015.
Devetnaesti broj!
Počeli smo isticati najbolje primjere organizacija koje se zalažu za održivost i društveno odgovorno poslovanje (DOP). UM prvi u nas dosljedno afirmira praksu DOP-a! U 10 godina 124 primjera!
2013.
Šesnaesti broj!
Povećan format na 15 x 20 centimetara.
2010.
Četrnaesti broj!
Novi identitet! Organizacijom i temama UM prelazi okvir poslovne literature i postaje tip općeg almanaha, poput slavnog prethodnika iz XVIII. stoljeća „Poor Richard’s Almanacka“, još slavnijeg autora, dobročinitelja, političara, inovatora Benjamina Franklina, uzor-čovjeka.
2008.
Dvanaesti broj!
UM ugošćuje poeziju, pet pjesama za prvi put. Ona uvodna, sa stihom „Trči, trči, moj živote, raspukni se od ljepote“ Jakše Fiamenga, postaje himna UM-a.
2006.
Deseti broj!
Učinkovitog menadžera krase kolor-fotografije!
2004.
Sedmi broj!
UM se obogaćuje karikaturama Ivana Haramije Hansa, jednog od najvećih hrvatskih majstora tog žanra.
Nova rubrika „Znameniti ljudi – ljudi vrlina“ utvrđuje zalaganja UM-a, slavi univerzalne vrijednosti i ljudske vrline.
2001.
Šesti broj!
Svakog tjedna jedan birani aforizam!
Mudre izreke po mnogima su znak prepoznavanja UM-a, koje se dijeli, lijepi na zid, citira…
2000.
Prvi broj!
Pokrenut stolni planer Učinkoviti menadžer.
118 stranica, tim od četiri člana – dva koautora, dizajner i lektor!
Tjedne poslovne lekcije učinile su razliku po kojoj je ova edicija snažno prepoznata.
1995.
Kako smo 1995. počeli raditi UM
Godinama je Končar tiskao popularni stolni kalendar na drvenom postolju, s fotkama iz svojih tvornica (bez teksta), i gledajući ga na stolu, sinula mi je ideja: napravit ćemo godišnji priručnik s imenom „Učinkoviti menadžer“. 1995.! UM je bio namijenjen poslovnom sektoru, s tjednim planerom na desnoj stranici, a s edukativnim štivom za zaposlene na lijevoj. Ubrzo je UM postao „najmasovnija hrvatska poslovna škola“ – u suradnji s 10 uglednih kompanija, naših partnera.
Razradu ideje i oblikovanje prvog broja dijelio sam s timom, prijateljima: Mirkom Žužićem, poslovnim partnerom i Antom Jakovčev, stručnjakom za menadžment kvalitete i kupce (QA, TQM). Prve godine tema se ticala, naravno, kvalitete, zadovoljstva potrošača i kupaca, brige za tržište, pitanja koja su tada bila u žarištu interesa. U to vrijeme bio sam aktivan predavač u tvrtkama, autor knjiga i urednik još 10-ak njih, uspješno prenoseći spoznaju: stručna znanja i vještine tek su pola potrebnog za uspjeh u poslu, drugu poslovicu čine tzv. soft znanja, umijeće odnosa te osobine ličnosti.
UM-ove inovacije u prvim godinama
Već nakon dvije godine priručnik dobiva novi smjer: uključuje eseje iz psihologije i HR menadžmenta, autora dr. sc. Majde Rijavec, dr. sc. Predraga Zarevskog i dr. sc. Velimira Sriće, koji su i dandanas sretni stup UM-a. Nekoliko godine zatim slijedi još veći zaokret: UM više nije samo stručni priručnik, već sadržaj širi na opće teme: vrijednosti, rad, život, društvo. Godine 2000. sretni milenijalac je rođen! UM postaje „svjetlijim“. UM postaje almanah za zaposlene i sve, možda jedan od dugovječnijih u svijetu (kultni almanah „Poor Richard’s Almanack“, slavnog Benjamina Franklina,uzor-čovjeka mnogima, pokrenut 1732., tiskao se 25 godina). U razvoju književnog stila i grafičkog izraza knjige-planera važnu su ulogu tada odigrali iznimni hrvatski dizajneri i jezičari: Mihajlo Arsovski, Veljko Žvan i Mladen Martić. I, dakako, prvak karikature Ivan Haramija Hans.
UM je rastao u visine: naklada 10.000 primjeraka, tim od 45 članova. U početku nisam mislio da će to biti dugovječan projekt, čak moj cjeloživotni projekt. Ali ispalo je dobro. Danas mislim: TO je TO! Očito je što je presudilo: sadržaj koji poučava/inspirira/raspoložuje, zalaganja za dobar svijet, stalne inovacije te tim koji čini više generacija! Čitatelji UM-a postali su fanovi, ali i sudionici: čak 15 njih izlaže svoje radove u ovom broju. Vjerujem da je, svojim člankom, stihom, aforizmom, ilustracijom, fotografijom, dizajnom, uređivanjem riječi…, u kreiranju UM-a sudjelovalo dosad par stotina ljudi. Svaki od njih dotaknuo je UM svojom sretnom rukom. Dodajmo tome na desetke tisuća čitatelja i dobit ćemo cijeli tim UM-a. Hvala svima. Svi zahvaljujemo svakome. A danas i oni najmlađi, naši unuci Nadan (8) i Andro (12), pišu pjesme i eto ih u izlogu UM-a.
SRETNA VAM NOVA GODINA I MNOGO TAKVIH
Goran i tim