Opis
O knjizi:
Ovaj cjeloviti udžbenik namijenjen je ponajprije studentima Međunarodne ekonomije i Međunarodnih odnosa na Sveučilište Libertas iz Zagreba. Donosi najnovije spoznaje i podatke o međunarodnoj trgovini, globalizaciji tržišta i internacionalizaciji poslovanja u svijetu i Hrvatskoj.
Uz osnovne pojmove detaljno prikazuje institucije, subjekte i instrumente međunarodne trgovine, trgovačke običaje, konvencije i pravila u međunarodnom poslovanju, ugovori, cijene i instrumenti plaćanja. Posebno je korisna obrada nastanka i razvoja multinacionalnih kompanija, inozemnih izravnih ulaganja te poduzetništva u međunarodnom poslovanju.
Iz recenzija:
Udžbenik ‘Međunarodno poslovanje’ je, s obzirom na svoj sadržaj i edukativne vrijednosti, potreban našoj znanstvenoj i akademskoj zajednici. Kod nas je objavljeno vrlo malo djela koje teorijski utemeljeno, analitički precizno i metodološki korektno analiziraju i prikazuju međunarodno poslovanje, suočeno s novim izazovima i rizicima. Udžbenik donosi i najnovije podatke o internacionalizaciji poslovanja i investicijama u svijetu, ali i u Hrvatskoj. Autori nastoje pojave i procese prikazati integrirano, koristeći znanja i iz drugih disciplina, prije svega informacijskih znanosti i statistike, ali i sociologije i politologije. Prof.dr.sc. Tonći Lazibat
Iz sadržaja:
PREDGOVOR 1. VANJSKA TRGOVINA I MEĐUNARODNO POSLOVANJE 1.1. Vanjska trgovina u nacionalnom i svjetskom gospodarstvu 1.2. Međunarodno tržište i međunarodna razmjena 1.3. Motivi i ciljevi nastupa na inozemnom tržištu
2. INSTITUCIJE, SUBJEKTI I INSTRUMENTI MEĐUNARODNE TRGOVINE 2.1. Institucionalizacija međunarodnih trgovinskih i monetarnih odnosa 2.2. Instrumenti i politika međunarodne trgovine 2.2.1. Carine 2.2.2. Necarinska ograničenja
3. ISTRAŽIVANJE KONJUNKTURE, TRŽIŠTA I MARKETING U MEĐUNARODNOM POSLOVANJU 3.1. Istraživanje konjunkture i inozemnih tržišta 3.2. Osnove marketinga u međunarodnom poslovanju 3.2.1. Stvaranje informacijskih osnova 3.2.2. Selekcija stranih tržišta 3.2.3. Ispitivanje i prilagođavanje vlastitih sposobnosti djelovanja 3.2.4. Prognoze prodaje 3.3. Marketinška strategija u obradi stranog tržišta 3.3.1. Bit, zadaće i provedba 3.3.2. Strategija ponude na stranim tržištima 3.4. Marketing u pripremi poslovanja s inozemstvom 3.5. Pokretanje poslovanja na stranom tržištu
4. ORGANIZACIJA VANJSKE TRGOVINE 4.1. Oblici nastupa na inozemnom tržištu 4.1.1. Neizravan (posredan) nastup na inozemnom tržištu 4.1.2. Izravan (direktan) nastup na inozemnom tržištu 4.2. Tranzitna trgovina 4.3. Specijalizirana tržišta i posebni oblici trgovanja u međunarodnoj razmjeni 4.3.1. Međunarodni sajmovi 4.3.2. Međunarodne aukcije 4.3.3. Burze i burzovno poslovanje 4.3.4. OFF-SHORE centri 4.4. Oblici prodaje robe i usluga u vanjskoj trgovini 4.4.1. Licitacijska prodaja - međunarodne licitacije 4.4.2. Prodaja robe na temelju uzorka 4.4.3. Prodaja po viđenju robe u cijelosti 4.4.4. Prodaja robe prema standardnoj oznaci (normi) 4.4.5. Prodaja robe izravnim trgovačkim pregovorima 4.5. Vrste poslova i djelatnosti u međunarodnoj trgovini 5. TRGOVAČKI OBIČAJI, KONVENCIJE I PRAVILA U MEĐUNARODNOM POSLOVANJU 5.1. Običaji i načela poslovnog ponašanja u međunarodnom poslovanju 5.2. Poslovna etika i poslovni moral 5.3. Dopuštena i nedopuštena konkurencija (tržišna utakmica) 5.4. Transportne klauzule u vanjskoj trgovini 5.4.1. Incoterms 2010' 5.4.2. Revidirane američke vanjskotrgovinske definicije 5.4.3. Ostale međunarodne uzance, pravila i konvencije
6. RIZICI I OSIGURANJE OD RIZIKA U MEĐUNARODNOM POSLOVANJU 6.1. Ekonomski rizici 6.1.1. Tržišni rizik 6.1.2. Rizik cijene 6.1.3. Kreditni rizik – rizik izvoznog kredita 6.1.4. Rizik izvršenja kupoprodajnog ugovora (rizik isporuke i preuzimanja robe) 6.1.5. Rizik deviznog tečaja (tečajni rizik) 6.1.6. Transportni rizik 6.2. Rizici zemlje 6.2.1. Politički rizik 6.2.2. Rizik zabrane plaćanja i rizik moratorija 6.2.3. Rizik transfera i konverzije
7. NASTANAK I RAZVOJ MEĐUNARODNIH (MULTINACIONALNIH) PODUZEĆA 7.1. Pojmovno određivanje multinacionalnih kompanija 7.2. Razvoj multinacionalnih kompanija 7.2.1. Multinacionalne kompanije razvijenih država 7.2.2. Multinacionalne kompanije država u razvoju 7.2.3. Učinci aktivnosti multinacionalnih kompanija na gospodarski razvoj država izvan njihove matične 7.2.4. Utjecaj multinacionalnih kompanija na gospodarstva matičnih država
8. INTERNACIONALIZACIJA POSLOVANJA 8.1. Čimbenici koji utječu na internacionalizaciju poslovanja 8.2. Faze internacionalizacije poslovanja 8.3. Ciljevi internacionalizacije poslovanja 8.4. Razina internacionalizacije
9. INOZEMNA IZRAVNA ULAGANJA U MEĐUNARODNOJ RAZMJENI 9.1. Inozemna ulaganja:- pojam i podjela 9.1.1. Vertikalna inozemna izravna ulaganja 9.1.2. Horizontalna izravna inozemna ulaganja 9.2. Ekonomski uvjeti nastanka i razvoja inozemnih izravnih ulaganja 9.3. Suvremeni trendovi u kretanju inozemnih izravnih ulaganja 9.3.1. Veličina inozemnih izravnih ulaganja 9.3.2. Najznačajniji davatelji i primatelji inozemnih izravnih ulaganja 9.4. Inozemna izravna ulaganja u Republici Hrvatskoj 9.4.1. Veličina inozemnih izravnih ulaganja u Hrvatskoj 9.4.2. Izvori inozemnih izravnih ulaganja 9.4.3. Priljev investicija po djelatnostima
10. PODUZETNIŠTVO U MEĐUNARODNOM POSLOVANJU 10.1. Poduzetništvo i poduzetnik u međunarodnom poslovanju 10.2 Oblici organiziranja poduzetničke djelatnosti 10.3 Osnivanje vlastitog trgovačkog društva za poslovanje u međunarodnoj trgovini 10.4. Organizacija, prezentacija i priprema za operativno poslovanje društva 10.5. Financijski aspekti poduzetništva i osnove kontrole uspješnosti poslovanja 10.5.1. Porezi i sustav obračuna poreza u poslovanju trgovačkog društva MO iz plaće 10.5.2. Osnove kontrole uspješnosti poslovanja 10.6. Poslovni plan 10.7. Osnovna znanja (kompetencije) nužne za uspješno poduzetničko poslovanje u međunarodnoj trgovini PRILOG 1. Preporuke za uvoznike i izvoznike
PRILOG 2. Osnovna znanja (kompetencije) nužne za uspješno poduzetničko poslovanje u međunarodnoj trgovini PRILOG 3. Osnovna znanja (kompetencije) nužne za uspješno poduzetničko poslovanje u međunarodnoj trgovini LITERATURA POJMOVNO KAZALO BILJEŠKE O AUTORIMA
Recenzije
Još nema recenzija.