Opis
O knjizi:
Socijalna inkluzija ideal je svakoga društva jer podrazumijeva slobodu, ravnopravnost i socijalnu pravdu, pristupačnu i dostupnu integriranu podršku svim pojedincima i skupinama u neposrednom okružju zajednice u kojoj žive.
Knjiga Zlatka Bukvića ukazuje na koncepte i pokazatelje kvalitetne i djelotvorne inkluzivne škole te teorijska stajališta koja promiču aktivno sudjelovanje učenika s teškoćama u skupinama tipično ili očekivano razvijenih vršnjaka kao temelja za njihovo uspješno socijalno uključivanje. U knjizi su prikazani elementi inkluzivne prakse iz perspektive korisnika iz kojih proizlaze mogućnosti unapređenja i povezivanja teorije s učinkovitom praksom.
Riječ je o djelu koje je prvo takvo u ovoj tematici. Autor daje pregled i uvid u neka istraživanja domaćih autora čiji su radovi iz područja odgojno-obrazovne inkluzije dostupni na hrvatskom jeziku te upućuje na promjenu paradigme obrazovanja od najnižih razina do inicijalnoga obrazovanja provoditelja inkluzivne odgojno-obrazovne prakse.
Djelo je namijenjeno svim dionicima uključenima u kreiranje uvjeta za inkluzivnu odgojno-obrazovnu praksu, a s obzirom na to da su učitelji neposredni provoditelji, ciljana su skupina studenti odgojiteljskih, učiteljskih i nastavničkih studijskih programa, odgojitelji i učitelji/nastavnici u praksi, stručni suradnici i ravnatelji.
Iz sadržaja:
Uvodna razmatranja i određenje inkluzije (7)
Prevalencija djece s teškoćama i rizicima socijalne isključenosti (17)
Nacionalni okvir odgoja i obrazovanja djece i učenika s teškoćama i rizicima socijalne isključenosti (27)
Profesionalna potpora i uloga stručnjaka u inkluzivnom odgoju i obrazovanju (47)
Programska potpora u inkluzivnom odgoju i obrazovanju (73)
Individualizacija u nastavi i didaktičko-metodička načela (85)
Doprinos vršnjaka inkluzivnom odgoju i obrazovanju (115)
Doprinos učitelja u promicanju kvalitete i odnosa učenika prema školi (125)
Osobne karakteristike i rizik socijalne isključenosti (137)
Zaključna razmatranja (153)
Literatura (159)
Bilješka o autoru (177)