Opis
O knjizi:
Upravljanje marketingom u svom 16. izdanju donosi najaktualniji pogled na marketinško upravljanje – spoj teorije, primjene i suvremenih trendova u poslovanju. Prilagođena studentima, poslovnim ljudima, menadžerima i poduzetnicima, ova knjiga pruža sveobuhvatan alat za razumijevanje i oblikovanje tržišnih strategija u dinamičnom i digitaliziranom okruženju. Obuhvaća ključne teme poput analize tržišta, segmentacije, pozicioniranja, digitalne komunikacije, brendiranja, upravljanja cijenama i prodajom, distribucije te razvoja odnosa s kupcima. Poseban naglasak stavljen je na aktualne izazove kao što su društvena odgovornost, održivi razvoj i primjena umjetne inteligencije u marketingu.
Primjeri iz hrvatske poslovne prakse Uz brojne svjetske primjere, knjiga uključuje i primjere iz hrvatske poslovne prakse, čime dodatno približava koncepte realnim situacijama iz domaćeg okruženja. Namijenjena je svima koji žele unaprijediti svoje marketinške vještine – bilo da su studenti, predavači, voditelji odjela, vlasnici tvrtki ili donositelji strateških odluka u poslovanju.
Nova marketinška stvarnost Današnje poslovno okruženje pod snažnim je utjecajem četiriju glavnih silnica: tehnologije, globalizacije, fizičkog okruženja i društvene odgovornosti.
Tehnologija Eksponencijalno povećanje računalne moći marketinške stručnjake kao nikada dosad upoznalo je s njihovim kupcima te im omogućilo da ostvaruju interakciju s tim kupcima gotovo jedan na jedan.
Globalizacija mijenja inoviranje i razvoj proizvoda te način na koji kompanije preuzimaju ideje i pouke iz jedne zemlje primjenjujući ih u drugima.
Makrookruženje Uz utjecaje iz političkog, ekonomskog, sociokulturnog, tehnološkog i legislativnog okruženja, snažan učinak na poslovne modele gotovo svih kompanija, neovisno o veličini ili djelatnosti, danas ima ekološko okruženje. Otvara se pitanje prirodnih resursa i katastrofa te klimatskih promjena, a jedna globalna pandemija kao što je COVID-19 pokazala je svoj utjecaj na zastoje i promjene u globalnoj trgovini.
Društvena odgovornost Budući da se učinci marketinga prelijevaju na društvo u cjelini, marketinški stručnjaci moraju uzeti u obzir etički, ekološki, pravni i socijalni kontekst svojih aktivnosti te voditi računa o dugoročnoj održivosti.
O autorima:
Philip Kotler jedan je od vodećih svjetskih autoriteta na temu marketinga. Istaknuti je redoviti profesor međunarodnog marketinga na katedri S.C. Johnson & Son, Škola menadžmenta Kellogg, Sveučilište Northwestern (emeritus). Stekao je magisterij na Sveučilištu u Chicagu, a doktorat na MIT-u, u oba slučaja iz ekonomskih znanosti. Upisao je postdoktorski studij iz matematike na Sveučilištu Harvard te iz bihevioralnih znanosti na Sveučilištu u Chicagu.
Kevin Lane Keller profesor je marketinga na katedri E. B. Osborn i viši prodekan za marketing i komunikacije na Poslovnoj školi Tuck Visoke škole Dartmouth. Profesor Keller diplomirao je matematiku na Sveučilištu Cornell, MBA je stekao na Carnegie-Mellonu, a doktorat iz marketinga na Sveučilištu Duke. U Dartmouthu održava kolegije na MBAstudiju na temu strateškog upravljanja markom te održava predavanja u programu za izvršne rukovoditelje na te teme.
Alexander Chernev profesor je marketinga u Školi menadžmenta Kellogg na Sveučilištu Northwestern. Stekao je magisterij i doktorat iz psihologije na Sofijskom sveučilištu te doktorat iz poslovne administracije na Sveučilištu Duke. Vodeći je akademski mislilac, predavač i savjetnik na području marketinške strategije, upravljanja robnom markom, potrošačkog odlučivanja i bihevioralne ekonomike.
Maja Martinović profesorica je na Zagrebačkoj školi ekonomije i menadžmenta, gdje obnaša dužnost prodekanice Diplomske škole i voditeljice Katedre za marketing i turizam. Magistrirala je i doktorirala na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Završila je International Faculty Development Program na IESE Business School – Universidad de Navarra. Područje djelovanja profesorice Martinović je kreiranje i implementacija marketinške strategije uz razumijevanje potrošača, šireg okruženja i promjenjivih poslovnih okolnosti, a u prenošenju znanja i iskustva koristi metode rada na projektima, menadžerske igre, analize studija slučaja, e-učenje i trening na računalnim simulacijama.
Iz sadržaja:
1. DIO: TEMELJI UPRAVLJANJA MARKETINGOM (2)
1. Poglavlje: Definiranje marketingaza novu stvarnost (2)
2. Poglavlje: Definiraje i upravljanje marketingom (28)
2. DIO: RAZUMIJEVANJE TRŽIŠTA (52)
3. Poglavlje: Analiza tržišta krajnje potrošnje (52)
4. Poglavlje: Analiza tržišta poslovne potrošnje (78)
5. Poglavlje: Provođenje marketinškogistraživanja (98)
3. DIO: RAZVOJ ODRŽIVE TRŽIŠNE STRATEGIJE (118)
6. Poglavlje: Prepoznavanje tržišnih segmenata i ciljnih kupaca (118)
7. Poglavlje: Oblikovanje prijedloga vrijednosti za potrošača i pozici9oniranje (140)
4. DIO: OBLIKOVANJE VRIJEDNOSTI (160)
8. Poglavlje: Dizajniranje i upravljanje proizvodima (160)
9. Poglavlje: Oblikovanje i upravljanje uslugama (182)
5. DIO: PRIOPĆAVANJE VRIJEDNOSTI (262)
12. Poglavlje: Upravljanje marketinškim komunikacijama (262)
13. Poglavlje: Dizajniranje integrirane marketinške kampanje u digitalnom dobu (282)
6. DIO: PRUŽANJE VRIJEDNOSTI (322)
15. Poglavlje: Oblikovanje i upravljanje kanalima distribucije (322)
16. Poglavlje: Upravljanje maloprodajom (346)
7. DIO: UPRAVLJANJE RASTOM (372)
17. Poglavlje: Poticanje rasta na konkurentnim tržištima (372)
18. Poglavlje: Razvoj nove tržišne ponude (396)
8. DIO: MARKETINŠKA IZVRSNOST (488)
22. Poglavlje: Studije slučaja (488)
BILJEŠKE (561)
POJMOVNIK (623)
KAZALO IMENA (631)
KAZALO PODUZEĆA, MARKI I ORGANIZACIJA (633)
KAZALO POJMOVA (643)








