Opis
Sadržaj:
ŠTO SE PAMTI/ Šest načela/ SUCCESS/ Kreativnost počinje sa šprancama/ JEDNOSTAVNO/ Zapovjednikova namjera/ NEOČEKIVANO/ Obrva iznenađenja/ Pokvarite mašinu za pogađanje / Teorija praznine/ KONKRETNO/ Velcro teorija pamćenja/ Inženjeri vs. Majstori/ VJERODOSTOJNO/ Nobelovac kojemu nitko nije vjerovao/ Sinatrin test/ Emocionalni tank/ EMOTIVNO/ Načelo Majke Tereze/ Upitne, ali genijalne reklame/ PRIČE/ Priče kao simulatori leta/ Prepoznavanje inspirirajuće priče/ ŠTO SE LIJEPI/ Prokletstvo znanja/ Ljepljivi problemi: simptomi i rješenja/ UČINITI IDEJU „LJEPLJIVOM”
O knjizi:
Mark Twain jednom je rekao da „laži mogu obići pola svijeta prije nego što istina obuje cipele”. Njegovo je opažanje istinito: urbane legende, teorije zavjere i lažne priče prolaze bez napora. U međuvremenu ljudi s važnim idejama – poslovni ljudi, profesori, političari, novinari i drugi – vode borbu kako bi svojim idejama pokrenuli svijet.
Zašto neke ideje opstanu i rastu, a druge umiru? Kako povećati šanse vrijednim idejama? U knjizi Ideje koje pokreću „skupljači” ideja Chip i Dan Heath bave se tim uznemirujućim pitanjima. Braća Heath otkrivaju anatomiju ideja koje se „primaju” i objašnjavaju načine kako ideje učiniti prihvatljivijima, kao što su primjena „načela ljudske mjere”, korištenje „teorije pamćenja velcro” i stvaranje „praznina koje potiču znatiželju”. U ovom nezaobilaznom vodiču otkrivamo da „ljepljive” poruke svih vrsta – od zloglasne varke o „lancu kradljivaca bubrega” preko trenera koji je poučavao sportskom ponašanju do vizije za novi proizvod u Sonyu – crpe svoju snagu iz šest načela.
Knjiga je bila u najužem izboru za godišnju nagradu Financial TimesT/Goldman Sacks Business Book 2007.
Bez obzira na to kakve ideje imate, trebate ih predstaviti: lansiranje novog proizvoda na tržište, strategija koju biste „prodali” šefu, vrijednosti koje želite usaditi djeci. Ali iznimno je teško promijeniti način na koji ljudi misle i djeluju. U ovoj ćete knjizi naći šest karakteristika ideja koje su stvorene da pokreću:
– Jednostavno: Kako predstaviti bit ideje? Doznajte kako vojni zapovjednici primjenjuju snagu jednostavnosti u borbenim planovima.
– Neočekivano: Kako zadobiti pozornost ljudi… i zadržati je? Doznajte kako Nordstromovi menadžeri šokiraju nove zaposlenike predstavljajući visoke standarde usluga korisnicima.
– Konkretno: Kako pomoći ljudima da razumiju vaše ideje i zapamte ih? Doznajte kako je učiteljica u osnovnoj školi radikalno objasnila što su rasne predrasude.
– Vjerodostojno: Kako pridobiti ljude da vjeruju u vašu ideju? Doznajte kako su NBA treneri uvjerili igrače u opasnost od AIDS-a.
– Emotivno: Kako pridobiti ljude da im bude stalo do vaše ideje? Doznajte kako je u Teksasu provedena kampanja za brigu o okolišu.
– Priče: Kako pridobiti ljude da djeluju potaknuti vašom idejom? Doznajte kako je Jaredova kampanja za lanac brze prehrane postala pravi hit.