Opis
Iz sadržaja:
ŠTO MENADŽERI MORAJU ZNATI?/ C1 ANALIZA PRIHODA/ Što moram znati o prihodima?/ C1a – Jesu li prihodi porasli za više od 5% u odnosu na prethodno razdoblje?/ C1b – Jesu li prihodi rasli brže od konkurencije? C1c – Je li promjena EBITDA-e veća od promjene prihoda?/ C1d – Zarađuje li društvo više od konkurencije na 100 kuna prihoda?/ C1e – Je li prihod po zaposlenom iznad prosjeka konkuencije?/ C2 ANALIZA RASHODA/ C2a – Ima li nabavna vrijednost prodane robe manji udio u prihodima od prodaje u odnosu na konkurenciju?/ C2b – Jesu li troškovi tržišta rasli brže od prihoda?/ C2c – Je li udio troškova osoblja u EBITDA-i manji od konkurencije?/ C2d – Je li udio troškova sirovina i materijala u prihodima manji od konkurencije/ C2e – Jesu li ostali troškovi rasli brže od rasta prihoda?/ C3 ANALIZA UPRAVLJANJA IMOVINOM/ C3a – Je li KOA veća od prosjeka konkurencije?/ C3b – Je li KOZ veći od prosjeka konkurencije?/ C3c – Jesu li dani naplate potraživanja manji od konkurencije?/ C3d – Je li ROA (povrat na imovinu) veća od konkurencije?/ C3e – Je li dugotrajna imovina/ukupna imovina manja od prosjeka konkurencije/ C4 ANALIZA UPRAVLJANJA IZVORIMA SREDSTAVA/ C4a – Je li ROE veći od prosjeka konkurencije?/ C4b – Je li Altmanov Z-score veći od 2,9?/ C4c – Jesu li financijski rashodi / financijeske obveze manji od kunkurencije?/ C4d – Jesu li kratkoročne obveze / pasiva manji od konkurencije?/ C4e – Je li KOL veći od konkurencije (kratkotrajna imovina / kratkoročne obveze)?/
C5 ANALIZA UPRAVLJANJA NOVČANIM TOKOVIMA/ C5a – Koliko mjesečno planiramo zaraditi iz poslovanja?/ C5b – Koliko nam vremena treba da bismo otplatili dugove?/ C5c – Kako mogu poboljšati cash gap?/ C5d – Kakav je trend radnog kapitala u odnosu na prihode?/ C5e – Koliko nam novca ostane na raspolaganju i što napraviti s njime?/ ŠTO BI MENADŽERI JOŠ TREBALI ZNATI?/ Polydeck screening/ Chick-fil-A/ Eastern Industrial Supplies, Inc./ Engineered Systems/ Herschend Family Entertainment i Joel Manby/ Horst Schulze/ Zakej
O knjizi:
Cilj ove knjige nije zatrpati vas gomilom pokazatelja,nego pomoći u kontroli poduzeća za koje ste odgovorni,ali na način koji će vam omogućiti da dobijete konkretne ideje u vezi s tim u kojem smjeru trebate djelovati,odnosno koje su dobre,a koje loše strane poduzeća za koje ste odgovorni u odnosu na prošlu godinu, na konkurenciju,na plan i interno – koji su od profitnih centara profitabilni,a na kojima gubite novac, odnosno koji su iznadprosječni,a koji su ispod prosjeka kad je riječ o uspiješnosti.
Smisao 5C modela nije dati odgovore,nego pravim pitanjima usmjeriti menadžere na one ljude u organizaciji na koje trabaju fokusirati vrijeme i energiju.Ljudi su ključni, budući da su oni ti koji generiraju prihode, rashode i uprvljaju resursima na dobar ili loš način.
Promjena njihova načina djelovanja ujedno znači i promjenu načina poslovanja, odnosno financijskih pokazatelja.
Knjiga Što poduzetnici moraju znati o financijama ili 5C model nastala je na temelju potreba poduzetnika za konkretnom,kvalitetnijom,što točnijom i brzom informacijom,uzimaju pritom u obzir realne okolnosti u kojima se poduzetnici nalaze,odnosno pazeći na to da utrošak vremena i rada bude u razmjeru s kvalitetom informacija.
Naime,većina poduzetnika ne može platiti skupe programe,financijske stručnjake i gomilu osoblja koje ima dovoljno vremena i resursa za obrađivanje informacija.Većina poduzetnika- ako zapošljava- želi zapošljavati produktivno osoblje ( tzv. Front office),a ne administraciju (tzv. Back office). Zato je revizorska tvrtka Cinotti revizija osmislila model koji na ekonomičan način osigurava da menadžeri imaju kvalitetne informacije,bez obzira na sposobnosti financijskih direktora.