Opis
Iz sadržaja:
Didaktika: značenje pojma, utemeljitelji i zadaci didaktike/ Retrospektiva didaktičke misli/ Didaktičke teorije/ Didaktika i druge znanosti/ Temelji pojmova didaktike/ Slabosti odgoja i obrazovanja prema kurikulumskim sastavnicama/ Teorija kurikuluma/ Koncepcije i struktura kurukuluma/ Sastavnice kurukulumskog plana/ Kompetencije/ Obrazovni standardi/ Razvoj kurikuluma i sudionici/ Obrazovna politika i kurikulum
O knjizi:
Udžbenik Didaktika i kurikulum aktualizira i ugrađuje suvremene teorijske pristupe, organizaciju i vrednovanje u osnovno didaktičko polje. Dva su dijela knjige: Didaktika kao samostalna pedagoška disciplina i Kurikulum: teorija i praksa.
U prvom dijelu razmatraju se osnovni pojmovi iz didaktike i to od povijesnoga pojma, njegova određenja i zadataka didaktike, preko didaktičkih teorija, odnosa s drugim znanstvenim disciplinama i određivanja temeljnih pojmova. Ovaj dio predstavlja sintezu razvoja didaktičke misli u svijetu i u nacionalnome kontekstu.
Drugi dio usmjeren je k teoriji i praksi kurikuluma. Obrađuju se: razine pripreme i primjene kurikuluma, njegove koncepcije i struktura, sastavnice kurikulumskog plana – od utvrđivanja potreba u odgoju i obrazovanju i njihovog prevođenja u ciljeve učenja preko uvjeta za realizaciju kurikuluma i organizacije nastave (nastavnih metoda i strategija) do vrednovanja učeničkih postignuća i samog kurikuluma; zatim: kompetencije, obrazovni standardi, obrazovna politika i kurikulum…