Opis
Iz sadržaja:
SOCIOEKONOMSKI ASPEKTI SUVREMENOGA TURIZMA/ Od prvih turističkih putovanja do turizma kao plentarnog fenomena/ Temeljne vrijednosti turizma kao slojevitog i proturječnog društvenog i ekonomskog fenomena/ Socioekonomska analiza i sinteza pozitivnih i negativnih činitelja, funakcija i učinaka turizma. Turizam plus&minus
TURIZAM IZMEĐU MASOVNOG I SELEKTIVNO-ODRŽIVOG/ Socioekonomska analiza individualnog turizma ili turizma povlaštenih skupina/ Socioekonomska analiza masovnog turizma. Potreba otklona od fetišizacije i mitokracije/ O postmasovnom turizmu ili turizmu selektivnem i u tom dijelu, održive orijentacije/ Ogledi, prijepori, rasprave i procesi saljnjeg razvoja hrvatskog turizma/
DODATAK
O knjizi:
Knjiga ‘Janusovo lice turizma’ koncipirana je kao znanstvena sinteza, koja kroz selektivno-održivu koncepciju nudi na teorijsko-empirijskom planu nova, bolja i dugoročnija rješenja, na tragu stalnih metamorfoza, preusmjeravanja i inovacija, ali isto tako i poticajna rasprava i sučeljavanje o proturječnom biću turizma i društva.
Da bi se uspjelo u tim namjerama trebalo je svestrano podvrgnuti analizi i kritici koncepciju, koja dugo već vlada u turističkoj teoriji i praksi u svijetu i Hrvatskoj. Ta se kritika mogla postići upućivanjem na brojne prijepore, kontroverze i mistifikacije turizma koje su posljedica prevladavajućeg interesno-tržišnog pristupa toj složenoj prostornoj, društvenoj i ekonomskoj pojavi.