Opis
O knjizi:
Ova je knjiga nastala kao rezultat istraživanja provedenog u okviru znanstvenog projekta Organizacija kao izvor konkurentske prednosti hrvatskih poduzeća, sastavnog dijela znanstvenog programa Konkurentnost hrvatskih poduzeća Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa.
Poznato je da su primjerena organizacijska rješenja danas jedan od osnovnih preduvjeta ostvarivanja konkurentske prednosti. Zato treba dobro poznavati odnos organizacijskog dizajna i efektivnosti, čimbenike koji utječu na oblikovanje organizacijske strukture, načela organizacije, vertikalnu i hori-zontalnu diferencijaciju, tradicionalne i suvremene organizacijske strukture, organizacijske promjene, kulturu i sukobe, društvenu odgovornost poduzeća i integracijske procese. U želji da povežemo teoriju i praksu, ovi su aspekti organizacije, kao i brojni drugi, u svakom poglavlju najprije obrađeni teorijski, a na kraju svakog poglavlja je dat prikaz stanja u hrvatskim poduzećima.
Iako knjiga nosi naziv Organizacija velikih poduzeća, svi su osnovni aspekti i problemi organizacije obrađeni općenito, s time da se posebna pažnja posvećuje velikim poduzećima i njihovoj usporedbi s malim i srednjim poduzećima. To je pogotovo vidljivo na kraju svakog poglavlja gdje se analizira praksa hrvatskih poduzeća. Neki su dijelovi knjige, međutim, iznimno važni upravo za velika poduzeća, primjerice, dizajniranje organizacije u međunarodnoj okolini i korporativno upravljanje.
Knjiga je namijenjena studentima i menadžerima, ali i svima zainteresiranima za bolje upoznavanje organizacijskih aspekata poduzeća. Studentima nudi mogućnost da dublje rasvijetle pojedine dijelove organizacijske teorije koja ih zanima, ali i da vide kako se ona ostvaruje u praktičnom životu, u hrvat¬skim poduzećima. Menadžeri, stručnjaci i poslovni ljudi će, čitajući ovu knjigu, doći do brojnih novih spoznaja, koje će im pomoći da brže identificiraju organizacijske probleme koji se javljaju u njihovu okruženju, te da ih lakše i uspješnije riješe. Organizacija, međutim, utječe na sve nas na tako mnogo različitih načina da ne bismo smjeli prepustiti samo menadžerima i stručnjacima odluke o tome kako nešto organizirati, mijenjati i unapređivati. Postoje različiti alternativni načini organiziranja radi zadovoljavanja određenih zahtjeva u kojima svaki pojedinac može participirati ako ima dovoljno organizacijskih znanja.
U pisanju ove knjige sudjelovalo je trinaest autora. Iako je svatko na početku dobio svoj zadatak, proces pisanja je zahtijevao toliko međusobnog dogovaranja, komuniciranja i prilagođavanja da je ova knjiga zapravo rezultat pravoga timskog rada, a to je vidljivo i po tome što su neka od četrnaest poglavlja napisala dva ili čak tri autora.
Ovom prigodom zahvaljujem svima koji su pomogli da ova knjiga ugleda svjetlo dana, a posebno recenzentima koji su svojim sugestijama i prijedlozima pridonijeli kvaliteti knjige. Također zahvaljujemo našim obiteljima koje su nas hrabrile i podržavale tijekom cijelog vremena pisanja ove knjige.
Recenzije:
Knjiga ORGANIZACIJA VELIKIH PODUZEĆA predstavlja značajno djelo u kojemu autori tretiraju relevantna pitanja suvremene organizacije poduzeća, koja su predmet izučavanja ne samo studenata na preddiplomskim, diplomskim i poslijediplomskim studijima već su u fokusu interesa i drugih – sadašnjih i budućih menadžera, onih koji bi htjeli biti uspješni menadžeri, kao i svih onih koje na bilo koji način ova problematika tangira. Profesor emeritus dr. sc. Marin Buble
Ovako obrađena predmetna materija u knjizi osigurava postizanje postavljenih znanstvenih ciljeva te obogaćivanje ove složene problematike novim spoznajama iz područja organizacije i menadžmenta velikih poduzeća. Može se očekivati da će rezultati istraživanja ponuditi modele optimalne organizacijske strukture i organizacije menadžmenta velikih poduzeća. Sve to ovu knjigu čini značajnim znanstvenim doprinosom u kojoj su autori prezentaciju rezultata svojih istraživanja izveli uz veoma prikladan pristup. Taj njihov pristup obradi ove kompleksne materije jamstvo je da će ova knjiga biti dobro shvaćena i prihvaćena ne samo od znanstveno-stručne već i od šire javnosti. Prof. dr. sc. Marčelo Dujanić
Knjiga se bavi vrlo aktualnom problematikom u europskim i u svjetskim razmjerima – kako organizirati rad velikih poduzeća za postizanje njihova preživljavanja i razvoja u duljem razdoblju u uvjetima svjetske ekonomske krize. Autori vrlo znalački vode čitatelje od teorijskih pretpostavki nužnih za razumijevanje organizacije velikih poduzeća do konkretnih pitanja djelovanja i rada velikih poduzeća u Hrvatskoj. Knjiga donosi niz novih spoznaja, omogućuje razumijevanje sadašnje prakse rada velikih poduzeća, pobuđuje znatiželju i čita se s uživanjem. Prof. dr. sc. Vojko Potočari