Opis
O knjizi:
Ljudi su, u svojim različitim ulogama – i turisti i kao zaposlenici u turizmu, kao zaposlenici u drugim službama i organizacijama koje su više ili manje (ne)posredno vezane uz turizam, ali i kao lokalno stanovništvo – ključni faktor odnosa u svim područjima vezanim uz turizam (ekonomskom, ekološkom, kulturnom, obrazovnom i dr.) pa je jasno zašto i psihologija ima svoje mjesto u turizmu.
Psihologiju u turizmu mogli bismo definirati kao granu psihologije koja se bavi zakonitostima doživljavanja i ponašanja ljudi koji se koriste turističkim uslugama ili ih izravno ili neizravno pružaju. S obzirom na širinu obuhvaćenih područja u knjizi, ona će biti od koristi i onima koji o turizmu tek uče i onima kojima je turizam posao, karijera ili životni poziv (ili sve to zajedno), ali i onima koji u turizmu samo uživaju.
Knjiga se temelji na rezultatima znanstvenih istraživanja najviše, dakako, u području psihologije u turizmu, ali je nekada bilo nužno zaviriti i u sociologiju i u ekonomiju), prožeta je osobnim iskustvima (našim, iskustvima bliskih nam ljudi i zapisima iz literature). Također se opisuje (mogući) doprinos pojedinih grana psihologije turizmu. No, nećemo se zavaravati: što bolje razumijemo turiste, bolju ćemo im uslugu pružiti: oni će biti zadovoljniji, a ostvareni prihod veći.
Iz sadržaja:
UVOD: O doprinosu psihologije području turizma
- ŠTO JE TURIZAM I TKO SU TURISTI?
Definicija turizma i turista
Turizam i slobodno vrijeme
Crtice iz (pra)povijesti turizma
- METODE ISTRAŽIVANJA U PSIHOLOGIJU U TURIZMU
Zašto su nam potrebna istraživanja?
Planiranje i provedba istraživanja
Vrste istraživanja
Etički standardi u istraživanjima
- TKO PUTUJE KAMO – PSIHOLOGIJA INDIVIDUALNIH RAZLIKA
Segmentacija turističkog tržišta
Prvi pokušaji klasifikacije turista
Osobine ličnosti i turizam
Životne vrijednosti, životni stil i turizam
Demografske varijable povezane s putovanjima
Turisti s posebnim interesima
- ZAŠTO LJUDI PUTUJU – PSIHOLOGIJA MOTIVACIJE I TURIZAM
Teorije potreba
Teorije gurajućih i privlačećih faktora
Motivacija onih koji ne putuju
- KAKO SE DONOSE ODLUKE O PUTOVANJU – KOGNITIVNA PSIHOLOGIJA I TURIZAM
- ODNOSI MEĐU LJUDIMA U TURIZMU – SOCIJALNA PSIHOLOGIJA I TURIZAM
- KOMUNIKACIJA U TURIZMU
- KAKO SE ODNOSITI PREMA LJUDIMA IZ RAZLIČITIH KULTURA – PSIHOLOGIJA INTERKULTURALNOSTI
- MOŽE LI TURIZAM LJUDE UČINITI SRETNIJIMA I BOLJIMA – POZITIVNA PSIHOLOGIJA I TURIZAM
- STRES NA PUTOVANJU I KAKO NJIME UPRAVLJATI
- KAKO OKOLIŠ DJELUJE NA POJEDINCA – EKOLOŠKA PSIHOLOGIJA I TURIZAM
- KOJE SU SPECIFIČNOSTI ZAPOŠLJAVANJA I RADA U TURIZMU – ORGANIZACIJSKA PSIHOLOGIJA I TURIZAM
- KAKO PRILAGODITI RAD ZAPOSLENIKU I TURISTU – ERGONOMIJSKA PSIHOLOGIJA I TURIZAM