Vidi košaricu “DOBITNICI I GUBITNICI” je dodano u vašu košaricu.
TRANSNACIONALNA KORPORACIJA - Naruči svoju knjigu

TRANSNACIONALNA KORPORACIJA

Strateški i organizacijski aspekti
Autor: Podrug, Najla; Filipović, Davor; Kovač, Matea
Područje: Menadžment
Područje: Novi društveni i ekonomski procesi
Godina izdanja: 2021.
Broj stranica: 224
Uvez: Meki

210,00 kn (27,87 €)

Knjiga se najvećim dijelom temelji na intraorganizacijskoj analizi transnacionalnih korporacija uz posebno isticanje specifičnosti korporacija iz rastućih ekonomija čija je uloga i snaga neupitna.

TEČAJ: 1 EUR = 7,53450 HRK SKU: 13543 Kategorije: ,

Opis

O knjizi

Knjiga Transnacionalna korporacija: strateški i organizacijski aspekti nastala je kao rezultat dugogodišnjeg izučavanja najvećih svjetskih korporacija i izazova s kojima se suočavaju poput izazova pristupa dnu ekonomske piramide, pandemije COVID-19 i dr. Atribut transnacionalno označava sve korporacije nadnacionalnog organizacijskog obujma i globalne konkurentske snage. Knjiga se najvećim dijelom temelji na intraorganizacijskoj analizi transnacionalnih korporacija uz posebno isticanje specifičnosti korporacija iz rastućih ekonomija čija je uloga i snaga neupitna.

Pandemija bolesti COVID-19 već se odrazila na geografska usmjerenja i strategije transnacionalnih korporacija. Razotkrila je mnoge slabosti u lancima dobave, što može utjecati na premještanje ekonomskih aktivnosti zapadnjačkih transnacionalnih korporacija iz Kine i s drugih lokacija u stranim regijama, odnosno regijama domaćinima. Vjerojatno će transnacionalne korporacije smanjiti broj i snagu interregionalnih veza te etablirati više intraregionalnih koordinacija i kontrolnih mehanizama, a i osigurati veću autonomiju regijama domaćinima. Potreba za regionalnom organizacijom bit će snažna protuteža globalnim organizacijskim konfiguracijama.

Očit paradoks jest u tome što najveće korporacije svijeta, prema volumenu inozemne prodaje, imaju koncentrirane inozemne aktivnosti u regiji porijekla te im izostaje stvarna globalna perspektiva. Primjerice, Walmart, najveća svjetska korporacija prema prihodu, također je primjer regionalne orijentacije tipa 1. Važno je istaknuti kako, u najvećem broju slučajeva, regionalna orijentacija je namjeran izbor menadžmenta transnacionalne korporacije, a ne strateški neuspjeh. Promatrajući resursne kapacitete, mnoge transnacionalne korporacije preferiraju obavljanje svojih poslovnih aktivnosti na razini regije. A važnost pojedinih regija odražava procjenu prenosivosti, razvoja i eksploatacije specifičnih korporativnih prednosti među geografskim područjima.

Piramidalna priroda korporativne prednosti pokazuje da na širokim temeljima lokacijskih prednosti zemlje porijekla nastaje manji broj neprenosivih specifičnih korporativnih prednosti koje su ograničene lokacijom, a zatim slijedi još manji udjel međunarodno prenosivih specifičnih korporativnih prednosti.

Dodatne informacije

Autor

Godina izdanja

Broj stranica

Uvez

ISBN

Izdavač