Opis
O knjizi:
Knjiga donosi niz rasprava i članaka te odlomaka iz znanstvene i stručne literature domaćih autora. Zastupljeni autori s različitih pedagoških motrišta pristupaju dječjoj igri. U knjizi se nalazi 20 priloga sedamnaestorice hrvatskih pedagoga. Uvršteni tekstovi objavljeni sutijekom duljega vremenskoga razdoblja te nose trag vremena u kojem su objavljeni (uz minimalne jezične intervencije nakladnika). Na kraju knjige nalaze se podaci o izvornim publikacijama u kojima su objavljeni.
Iz recenzija:
Iako knjiga na prvi pogled izgleda jednostavna, upravo svojim sadržajem, kronološkim redoslijedom izlaganja radova te izborom autora pokazuje veliku umješnost i izuzetno dobro poznavanje ove teme. Radovi su posloženi kronološki što omogućuje praćenje razvoja pedagoške misli o igri, ujedno otkriva vrijednosti i stavove pojedinih autora i njihovog vremena. U isto vrijeme omogućuje komparaciju kroz vrijeme, ali i usporedbu sa suvremenim spoznajama o djetetovoj igri. Knjiga može poslužiti kao osnova za praćenje razumijevanja djetetove igre, ali i za daljnja istraživanja razvoja pedagoškog diskursa o djetetovoj igri u suvremenoj pedagogiji. (dr. sc. Anita Mandarić Vukušić)
Recentna djela poznatih hrvatskih pedagoga objedinjenih u knjizi daju vrlo iscrpan pregled znanstvenih i stručnih promišljanja o igri djeteta, njezinom značenju kao razvojnom, odgojnom te kao izvoru razvoja stvaralačkog potencijala svakog djeteta, ali ujedno i njegova prava na igru. Pregled radova otkriva teorijske i praktične aspekte igre i različitih gledišta u čemu se otkriva bogatstvo pristupa igri kao fenomenu svojstvenom djetetu i djetinjstvu. Vrijednost knjige i odabranih radova je u povijesnom pregledu različitih promišljanja odabranih pedagoga koji sežu u daleku 1895. godinu čime je obuhvaćeno razdoblje od 120 godina znanstvenog promišljanja ove značajne teme. Ovakav opus objedinjen oko teme dječje igre ne postoji u obliku jedinstvene knjige te publikacija uvelike pridonosi promišljanjima i budućim znanstvenim istraživanjima iz područja pedagogije ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. (dr. sc. Marijana Županić Benić)
Iz sadržaja:
PREDGOVOR (doc. dr. sc. Branimir Mendeš)……………………………….. 7
O IGRI S RAZLIČITIH MOTRIŠTA………………………………………………. 9
Antonija Cvijić: Igra (1895.)………………………………………………………… 11
Vladimir Janković: Značaj igre u razvoju čovjeka i
njezina odgojna vrijednost (1940.) ………………………………………………. 15
Saša Jelić: Zašto se dijete igra i zašto se mora igrati (1947.)……………. 29
Zlata Kunst: Odgojna vrijednost dječjih igračaka (1950.)……………….. 35
Anka Matić: Igra (1950.)…………………………………………………………….. 49
Ljubica Godler: Pitanje kategorizacije igračaka i
vrijednost pojedinih kategorija (1957.)…………………………………………. 67
Mladen Koritnik: Dijete i igra (1958.)…………………………………………… 79
(…)








