DJECA OTKRIVAJU TAJNE SVIJETA - Naruči svoju knjigu

DJECA OTKRIVAJU TAJNE SVIJETA

- Priručnik za odgojitelje u dječjim vrtićima
Autor: Došen Dobud, Anka
Područje: Psihologija i osobni razvoj
Područje: Odgoj i obrazovanje
Karakter: stručna
Godina izdanja: 2018
Broj stranica: 170
Uvez: Meki

100,00 Kn

Nakon teorijskog dijela o istraživačkim aktivnostima djece rane i predškolske dobi, govori se o različitim mogućnostima i vrstama poticaja. Drugi dio predstavlja zbirka istraživačkih aktivnosti i igara za djecu rane dobi.

Više o knjizi – recenzije i sadržaj

O knjizi:

Knjiga ‘Djeca otkrivaju tajne svijeta’ može se shvatiti i prihvatiti kao prilog, dodatak, ponajprije svim onim do sada objavljenim djelima o dječjim samoiniciranim, slobodnim aktivnostima: istraživanjima, otkrivanjima i stvaranjima. Nakon teorijskog dijela o istraživačkim aktivnostima djece rane i predškolske dobi, govori se o različitim mogućnostima i vrstama poticaja. Dijete, kao djelatni dio svoga humanoga ljudskog okruženja, djeluje na njega, ali i sâmo, na neki način, postaje proizvod djelovanja svog okruženja. I poticaja u njemu. Tako dijete osvaja svijet i oblikuje se u ljudsko biće. Roditeljima, kao ni odgojiteljima, nije svejedno niti kakvo je okruženje djeteta, niti kakvo međuutjecanje omogućuje. Zato i govorimo o poželjnome poticajnom okruženju, i to takvom koje će biti primjereno, optimalno za svako dijete – i u odnosu na dob, ali i na pojedinačne individualne mogućnosti.

Drugi dio knjige predstavlja zbirka istraživačkih aktivnosti i igara za djecu rane dobi (2. i 3. godina). Kao i cjelokupno okruženje djeteta, tako i svaki njegov mogući, u međuvremenu nastali, dio može i treba biti shvaćen kao dio poticaja, koje svako dijete prihvaća, mijenja te prilagođuje svojim mogućnostima, razvojnim potrebama i interesima. Knjiga, u tom smislu, nudi niz mogućnosti. Odgojitelj ih bira te ih prilagođuje aktualnim okolnostima. Bira ih i dijete – u skladu sa svojim trenutnim potrebama i interesima. Samo je slobodno izabrane i prihvaćene poticaje moguće smatrati odgojno-obrazovnim optimalno učinkovitima i korisnima.

Knjiga je nastala na temelju vlastitih radova, ranijih objavljenih u različitim publikacijama. Za potrebe ovog djela oni su neznatno izmijenjeni i osuvremenjeni. Djelo je namijenjeno odgojiteljima djece rane i predškolske dobi te studentima koji se pripremaju za odgojiteljski poziv, a bit će korisna i roditeljima te drugim zainteresiranima. Ističem duboku zahvalnost na velikoj pomoći dr. sc. Branimira Mendeša koji je svojim stručnim doprinosom znatno obogatio sadržaj priručnika – toliko da je i stvarni suautor ove knjige. Hvala mu na tome! Anka Došen Dobud

Iz recenzija:

Autorica je i u ovom djelu ostala vjerna svojoj stručnoj preokupaciji – istraživačkim aktivnostima najmlađih. U ovoj knjizi autorica u potpunosti uvažava suvremene znanstvene spoznaje te ih detaljno elaborira i potkrepljuje praktičnim primjerima. Tema knjige je iznimno aktualna s obzirom na nedavno doneseni Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj (2014.), jer predstavlja razradu stavova navedenih u dokumentu. dr. sc. Branimir Mendeš

Knjiga je tematski vezana uz razumijvanje i poticanje istraživačke prirode djece predškolske dobi te bogaćenju odgojno-obrazovnog konteksta u kojemu će dijete poticajnim materijalima zadovoljiti potrebu upoznavanja svijeta koji ga okružuje. dr. sc. Hicela Ivon

Iz sadržaja:

Predgovor —————————————————————– 9

Istraživačke aktivnosti djeteta rane i predškolske dobi ——- 11

Slobodna istraživanja, otkrivanja i praktične aktivnosti

djece rane i predškolske dobi ————————————– 11

Što trebamo znati o poticajima? ————————————– 25

Poticaji u dječjem vrtiću ——————————————- 34

Poticaji za odgojitelja ———————————————– 46

Što nisu poticaji? —————————————————- 49

Prvi koraci k intuitivnoj kreativnosti ——————————— 51

Zbirka istraživačkih aktivnosti i igara za najmlađe ———– 69

Istraživačke aktivnosti i igre za djecu u 2. godini —————— 69

Manipuliranja i istraživanja —————————————- 72

Igre jednostavnih manipulacija ——————————– 73

Sastavljanje i vađenje igračaka u kutiju i iz nje ————- 73

Novi predmeti za manipuliranje ——————————- 73

Prirodni i drugi predmeti za manipuliranje —————— 74

Manipuliranje uvijačima za kosu —————————— 75

Igre punjenja i pražnjenja ————————————– 75

Manipuliranje i istraživanje cvijeća, zelenih i suhih
grančica, rascvjetanih grančica, trava ——————- 76

Igračke za naticanje ——————————————– 77

Igračke za rastavljanje i sastavljanje ————————- 78

Primjeri potaknutih istraživanja, s proširivanjem

istraživačkih mogućnosti djece —————————- 78

Okusna diferencijacija —————————————— 82

Ptičica u krletci ————————————————– 82

Punimo i praznimo vrećice ———————————— 83

Vrećica, a u vrećici svašta – čarobna vrećica ————— 83

Igre istraživanja i stvaranja zvukova ————————- 85

Istražujemo i mirise ——————————————— 88

Hodanje po snijegu: hranimo gladne ptičice —————- 89

Istražujemo i tražimo u travi ———————————- 90

Iz koje torbe želiš nešto? ————————————— 91

Igre slagalicama ———————————————— 91

Poštanska kutija ————————————————- 92

Igre mekim i tvrdim loptama ———————————- 93

Povuci, potegni ————————————————– 93

Istraživanje materijala za likovno oblikovanje ————– 94

Igre vodom ——————————————————- 95

Igre pijeskom —————————————————- 96

Izdvajanja i grupiranja ——————————————— 97

Povremeno spremanje igračaka —————————— 97

Spremanje sitnih predmeta ———————————— 97

Građenja i nizanja ————————————————– 98

Stavljanje kocke na kocku ————————————– 98

Kocka, kocka, kockica, gotova je kućica ——————— 99

Za malenog zeku, gradim lijepu kućicu ——————– 100

Gradimo tramvaj (autobus, kamion) ———————— 100

Igre za poticanje razvoja motorike —————————— 102

Igre kolutićima ————————————————- 102

Igre “kobasicama” ——————————————— 104

Igre balonima ————————————————– 105

Igre neposrednog oponašanja ——————————- 107

Istraživačke aktivnosti i igre za djecu u 3. godini —————- 108

Manipuliranja i istraživanja ————————————– 109

Puno – prazno ————————————————- 110

Umetanje i naticanje —————————————— 111

Što se sve može s krpicama, vrpcama, koncem, vatom? — 113

Igra u travi —————————————————– 115

Igra zvukovima ————————————————- 116

Igre pijeskom ————————————————— 118

Igre tijestom —————————————————- 121

Igre glinom i plastelinom ————————————- 121

Igre šaranja —————————————————- 122

Igre vodom —————————————————– 123

Igre rastavljanja i sastavljanja —————————— 125

Igre kolutima i valjcima ————————————– 126

Igre plošnim i prostornim oblicima ————————- 126

“Poštanska kutija” ——————————————— 128

Igre zrcalima ————————————————— 129

Igre skrivanja ————————————————– 130

Doživljaji i iskustva promatranja neposrednog okruženja —- 132

Vrijeme i vremenske promjene ——————————- 132

Šetnja do obližnjeg parka ———————————— 132

poznavanje vrta i voćnjaka ——————————– 134

Promatranje čišćenja i obnavljanja nasada ————— 135

Livada ———————————————————- 135

Cvjećarnica —————————————————- 136

Doživljaj živih životinja (koje nisu opasne) —————- 136

Češljaonica / frizerski salon ——————————— 137

Šetnja do tržnice ———————————————– 137

Građenje ———————————————————– 138

Dječje spontano građenje ———————————— 139

Građenje odgojitelja pred djecom ————————– 140

Igre simbolima —————————————————- 141

Igre scenskim lutkama, lutkama-rukavicama i sl. ——– 143

Igre simbolima ———————————————— 146

Slikovnica —————————————————— 149

Na kraju ———————————————————— 150

Literatura ————————————————————– 151

O autorici ————————————————————– 153

Osnovni biografski podaci ————————————– 153

Prinosi teoriji i praksi predškolskog odgoja ——————- 155

Popis objavljenih radova —————————————- 160

Dodatne informacije

Godina izdanja

Broj stranica

ISBN

Autor

Karakter

Uvez

Povezane knjige - M.E.P.-ova preporuka

DJECA-ODGOJ I OBRAZOVANJE-ODRŽIVI RAZVOJ

U potrazi za novim perspektivama razvoja odgoja i obrazovanja djece za održivi razvoj

Anđić, Dunja; Lepičnik Vodopivec, Jurka; Uzelac, Višnja

ISKLJUČENA DJECA

revolucionarni program koji pomaže mozak djece s autizmom, disleksijom, ADHD-om i drugim neurološkim smetnjama dovesti u ravnotežu

Melillo, Robert

PRAVA DJECE

Multidisciplinarni pristup

Hrabar, Dubravka

DANSKI ODGOJ DJECE

Što najsretniji ljudi na svijetu znaju o odgoju samopouzdane i sposobne djece

Alexander, Jessica Joelle; Dissing Sandahl, Iben