Opis
O knjizi:
Kršćanske vjerske zajednice tijekom svog višestoljetnog djelovanja koriste različite metode i tehnike koje su dio marketing koncepcije, premda to čine na drugačiji način nego suvremeni gospodarski subjekti. Odnedavni nastanak i razvoj koncepcije neprofitnog i, unutar njega, društvenog marketinga, pobudio je zainteresiranost crkve i raznih para-crkvenih organizacija za njegovu češću primjenu. Unatoč nastalim dvojbama i oprečnim mišljenjima o prikladnosti primjenjivosti marketinga u navještavanju osnovne kršćanske poruke, on se koristi u sve većoj mjeri, osobito u onim crkvenim organizacijama koje svojom djelatnošću prate osnovnu djelatnost crkve, primjerice, u vjerskom obrazovanju, kršćanskom nakladništvu i produkciji, humanitarnoj i socijalnoj djelatnosti crkve, rad crkvenih udruga koje se bave, između ostalog, kulturom, umjetnošću, sportom, itd.
Prilagodba koncepcije neprofitnog i društvenog marketinga posebnostima kršćanskih vjerskih zajednica, omogućuje njihovu bolju i učinkovitiju primjenu te daje bolje rezultate u realizaciji različitih projekata i programa. Provedeno empirijsko istraživanje koje je predstavljeno u ovom radu, ukazalo je na, još uvijek, samo djelomično prihvaćanje marketing koncepcije od strane vjerskih dužnosnika (klerika) kao i od angažiranih vjernika (laika), kao i na nedovoljno razumijevanje mogućnosti i općeg dometa njegove primjene u crkvi. Kod dijela klera i laika nedvojbeno je utvrđeno postojanje predrasuda, a kod drugih skupina neopravdano pridavanje marketingu onih atributa, bilo pozitivnih bilo negativnih, koje on ne zaslužuje. Primjena marketing koncepcije u kršćanskim vjerskim zajednicama može dati optimalne rezultate kada se u relativno duljem vremenskom razdoblju međusobno prepliću društveni s neprofitnim marketingom, a unutar neprofitnog, kada se usklađuju marketing pojedinog crkvenog subjekta s marketingom osnovnih, pomoćnih i dopunskih djelatnosti, odnosno, s marketingom kršćanskih programa i projekata. Suvremena crkva u konceptu društvenog marketinga sve češće pronalazi učinkovite metode koje si prilagođava i potom uspješno primjenjuje svome trajnom poslanju evangelizacije naroda.
Iz sadržaja:
Prikupljanje sredstava za projekte kršćanskih organizacija i zajednica, učinkovitost misije (poslanja) crkve u svijetu novih društvenih tehnologija, mogućnosti primjene neprofitnog marketinga u crkvenim organizacijama, društveni marketing temeljnih kršćanskih poruka, Crkva u okruženju civilnog društva, organizacijski oblici osnovnih, pratećih i pomoćnih djelatnosti kršćanskih zajednica, oblikovanje strategije odnosa s javnošću i publicitet crkvenih organizacija, etika i društvena odgovornost kršćanskih organizacija, primjena marketinga u okruženju kršćanskih vjerskih zajednica, marketing-plan za prikupljanje sredstava, istraživanje o mogućnostima prikupljanja sredstava od poslovnog sektora, primjeri dobre prakse itd.