MONOGRAFIJA POSLOVNE KARIKATURE - Naruči svoju knjigu

MONOGRAFIJA POSLOVNE KARIKATURE

Slikovna poslovna škola
Autor: Haramija, Ivan
Područje: M.E.P. - naša izdanja
Područje: Publicistika & biografije
Karakter: popularna
Godina izdanja: 2009
Broj stranica: 136
Uvez: Tvrdi

22,30 

Prva hrvatska monografija poslovne karikature! Hans Haramija dobio je 90-ak nagrada i svojim karikaturama usrećio druge! Njegovih desetak karikatura svake godine postadoše “znakom kvalitete” svakogodišnjeg našeg Učinkovitog menadžera.

Nema na zalihi

Knjiga nije dostupna!

Opis

ZNAČENJE KNJIGE, PRVE OVAKVE U HRVATSKOJ
(Iz predgovora knjizi: Goran Tudor, urednik, menadžer projekta)

O Ivanu Haramiji Hansu, karikaturama i zajedništvu

Karikature Ivana Haramije Hansa redovito izlaze u godišnjem priručniku Učinkoviti menadžer (s kojim smo počeli 1995.) već desetu godinu. U kontinitetu te suradnje prirodno smo ovog ljeta donijeli odluku da tiskamo monografiju poslovne karikature, prvu u Hrvatskoj uopće.

Pogledajmo samo na kraju ove knjige nazive tematskih izložaba na kojima od 1982. do 2009. Hans osvojao nagrade, pa ćemo najbolje osjetiti opću svenazočnost humora: Ribe plivaju leđno, Oni koji rade u tuđini, Hobi, Medicina, Televizija, Čovjek i more, Taština, Čovjek i kamen, Zaštita na radu, Poljoprivreda, Bicikl, Granice padaju, Krv za spas života, Vino, ljubav, Obitelj, Planina, Užitak, Ljubav na putovanju, 1700 godina Splita, Ljubav i pivo, Moj grad, Ekologija, Kad zapiva klapa, Internet, Susjedi, Ljubav i trgovina, Diktatori i diktature, Nogomet, Maškare, Ljubav na selu, Ljubav je lijek, Putnik, Približavanje Hrvatske Europi, Ekologija… O svakoj temi humor ima što reći; nema onog s čim se neće poigrati! Mnoga od objavljenih radova u ovoj knjizi dobivale su nagrade širom svijeta.

Jedinstveno djelo

Ova monografija – Monografija poslovne karikature – sadrži 120 Hansovih radova, tematski vezanih uz poslovni svijet. Izabrane su iz mnoštva od više stotina dobrih radova, zbog dogovorenog ograničenja da knjiga neće imati više od 150 stranica, s ciljem da bude što više „na ruku” čitateljima – poslovnim ljudima. Oni nikad nemaju dovoljno vremena i najviše “vole” knjige koje mogu “svladati u jednom zalogaju” (dakle, one do najviše 150 stranica).
Držimo da je ova monografija jedinstveno djelo u hrvatskoj literaturi o menadžmentu. Ona, poput objektivnog svjedoka, na svoj “goli” način pripovijeda o poslu menadžera, rukovoditelja, poduzetnika, zaposlenicima i klijenatima.
Poznata vam je uzrečica kako “jedna slika poučava jače od tisuću riječi”. I ništa normalnije nego ovoj knjizi dati podnaslov: “Slikovna poslovna škola”. A onda smo pomislili kako će vjerojatno mnogi zaposlenici ove crteže preslikati na veće formate i postaviti ih kao svoje uredske plakate, pa smo dodali još jedan podnaslov: “Najbolji uredski plakati”.

Promidžba karikaturi

Haramijine karikature zrcale život s kraja 20. i početka 21. stoljeća: zatvorene tvornice, tanke plaće, zadnju kunu u džepu, kojekakve “menadžere”, naše (ne)sposobnosti i osobine, slabosti, dvojnost morala, pa zgode s posla, uspjeh, optimizam, ciljeve. Po definiciji, karikature je kritika. Tko pozna Haramiju, zna za njegovu sklonost šali i pozitivnom, i nije čudno što iz njegovih kritika, uz svu nemilosrdnost bilježenja, isijava i neka dobronamjernost i praštanje. I jedno i drugo, i kritika i ljubav, prekrivaju jednako sva poglavlja ove knjige.
U karikaturi se ogleda cjelina života. Karikatura je zrcalo u kojem se vidi i kakvi smo i kako nam je. Kad se lik u zrcalu kralju ne sviđa, on razbije zrcalo; kad vam se ne sviđa ono što karikatura pokazuje, odbacite je, zabranite ili ukinete novine koje ju iznose, ili je jednostavno ne promovirate. Karikatura i vladajuće grupe nikad nisu bile u bliskim odnosima. Mi danas nemamo humorističkih novina, ni tjednika ni mjesečnika (nedavno je uskrsnuo podlistak Pomet u Slobodnoj Dalmaciji). Možda je tome tako i zbog toga što se slike hrvatskih „moćnih” toliko ružno ogledaju u zrcalu, tj. u karikaturi? Pa se „zrcalo” razbije. Osobno vjerujem da će uskoro opet doći (poput 70‑ih) vrijeme karikature, humora i sličnih tiskovina i zato nam je dragocjeno što postoji Haramija, da poveže ta dva doba. Dok je Haramije i njegovih crteža, uvijek će biti i (o)smijeha. Crteži koji oslikavaju naše postojanje na prijelazu iz 20. u 21. stoljeće još će dugo u budućnost govoriti o nama, kad nas više i ne bude bilo.

Veličina autorova stvaranja

Oni koji bolje poznaju Hansa, znaju za njegovo teško zdravstveno stanje; njegove su nevolje stalne, a povremeno i veće. Ali, on radi i radi. I očituje veličinu svoga duha i kad mu s tijelom nije najbolje. Vjerujem da njegovo stvaralačko djelovanje zasigurno ima i terapijski učinak. Svakome tko umije lijepo crtati, pisati stihove, lijepiti papiriće u kolaže, klesati i izrađivati skulpture i predmete od gline, recitirati ili pjevati, prebirati po klasičnoj ili udarati po električnoj gitari… obveza je iskazati to i djelom. Priroda je nekoga nagradila rijetkim talentom za nešto, a njegovo je da to realizira. Na nama ostalima je obveza da ih u tome podržimo.
I to je jedan od motiva kojim smo se rukovodili promovirajući Hansovo stvaralaštvo.
Ivan Haramija Hans je izlagao na 18 samostalnih i bezbroj skupnih izložaba. Primio je 95 priznanja i nagrada (prvu Pjer, 1977. i zadnju na izložbi Eko, Mljet, 2009).  Ali i jednu posebnu: povodom “15 godina Učinkovitog menadžera”, na svečanosti u Novinarskom domu u Zagrebu, u studenome 2008., uručili smo odsutnome Hansu, putem njegova sina Zvonimira posebnu zahvalnicu. I drugi članovi tima su je također zaslužili, ali ničiji rad nije došao iz takva “ateljea”.
Hans je zaslužio priznanje i za rad i za doprinos.

Stoga ova monografija ima još jednu poruku:

hvala Ivanu Haramiji Hansu u ime njegove poslovne publike.

Goran Tudor

Dodatne informacije

Godina izdanja

Karakter

popularna

Uvez

Tvrdi

Autor

Haramija, Ivan

Broj stranica

ISBN

Izdavač