Opis
O knjizi:
U današnje vrijeme poslovanje bez marketinga ne ostvaruje svoje potencijale. Marketing je danas sveprisutan u različitim pojavnim oblicima a ono što se htjelo postići pisanjem ovakvog sveučilišnog udžbenika je upravo izučavanje marketinga na način kako bi ga se moglo primjereno izučavati na obaveznom kolegiju Osnove marketinga na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu.
Iz sadržaja
Poglavlje 1: Razvoj i uloga marketinga
Bit marketinga/Definiranje marketinga/Pristup tržištu u upravljanju marketingom/Trendovi i budućnost marketinga/Slučaj poglavlja: Mobilna aplikacija Brijuni Pocket Guide
Poglavlje 2: Stvaranje i razmjena vrijednosti kao temelj marketinga
Pojmovno određenje koncepta vrijednosti/Stvaranje i isporuka vrijednosti za potrošača/Proces stvaranja vrijednosti u svijesti potrošača/Uloga vrijednosti u kupnji/Slučaj poglavlja: Izgradnja i razmjena vrijednosti Muzeja čokolade
Poglavlje 3: Etika i društvena odgovornost marketinga
Odrednice i važnost marketinške etike/Društveno odgovoran i održiv marketing/Održiva i odgovorna potrošnja/Slučaj poglavlja: Zumići
Poglavlje 4: Marketing u globalnu i digitalnom okruženju
Marketing u globalnom okruženju/ Marketing u digitalnom okruženju/Digitalizacija u globalnom okruženju/Slučaj poglavlja: Uber
Poglavlje 5: Okruženje marketinga
Značajke i tipologija marketinškog okruženja/Unutarnje ili interno okruženje marketinga/Mikrookruženje kao dio vanjskog okruženja/Makrookruženje kao dio vanjskog okruženja/Demografska situacija i trendovi/Političke snage i zakonodavni okvir/Društveno kulturne snage/Prirodni resursi i održivost/Praćenje i reagiranje na promjene marketinškog okruženja/Slučaj poglavlja: HonJok-kultura samotnog života u Južnoj Koreji
Poglavlje 6: Istraživanja tržišta
Zadaže istraživanja tržišta/Proces istraživanja tržišta/Vrste istraživanja tržišta/Uzorcri i uzorkovanje/Slučaj poglavlja: Istraživanje utjecaja pandemije bolesti uzrokovane virusom COVID-19 na promjene u kupovnom ponašanju
Poglavlje 7: Ponašanje potrošača
Pojmovno određenje ponašanja potrošača/Psihološki čimbenici ponašanja potrošača/Društveni čimbenici ponašanja potrošača/Proces odlučivanja o kupnji/Slučaj poglavlja: Ožujsko pivo
Poglavlje 8: Segmentacija, odabir ciljnih tržišta i pozicioniranje
Segmentacija/Odabir ciljnih tržitša/Pozicioniranje/Slučaj poglavlja: Skintegra: ostvarivanje jedinstvene pozicije u svijetsi potrošača u visokoj konkurentnoj industriji
Poglavlje 9: Proizvodi i usluge
Što su proizvodi i usluge/Tržišna svojstva proizvoda i usluga/Razvoj novih proizvoda i usluga/Životni ciklus proizvoda i usluga/Slučaj poglavlja: Razvoj novih proizvoda: Istarsko pivo
Poglavlje 10: Cijena
Pojmovno određivanje cijena/Čimbenici procesa određivanja cijene/Metode određivanja cijena/Politike određivanja cijena/Slučaj poglavlja: Određivanje cijena u muzeju: primjer MUO-a
Poglavlje 11: Prodaja i distribucija
Uloga prodaje u poslovnim organizacijama i društvu/Upravljanje prodajnim procesima i prodajnim osobljem/Važnost i uloga kanala distribucije u stvaranju i isporuci vrijednosti/Trendovi u razvoju kanala distribucije/Upravljanje lancem dobave i stvaranje mreža za isporuku vrijednosti/ Disintermedijacija i uloga tehnologije/Stvaranje konkurentske prednosti putem kanala distribucije/Slučaj poglavlja: Netflix: suvremena tehnologija kao temelj stvaranja konkurentske prednosti u distribuciji videosadržaja
Poglavlje 12: Marketinška komunikacija
Značajke marketinške komunikacije/Komunikacija/Upravljanje marketinškom komunikacijom/Marketinški komunikacijski miks/Slučaj poglavlja: Pipi
Poglavlje 13: Planiranje i metrika marketinških aktivnosti
Marketinško planiranje/Marketinški plan/Slučaj poglavlja: Marketinško planiranje pri uvođenu novog proizvoda na tržište-Ruby čokolada Kraš
Poglavlje 14: Nositelji marketinških aktivnosti – karijera u marketingu
Poslovne pozicije u marketingu: titule i opisi/Potrebne vještine za rad u marketingu/Proces pronalaska posla/Slučaj poglavlja: Kako napraviti osobni marketinški plan