Opis
O ovome broju:
U časopisu qLife jednom godišnje objavljuju se tekstovi koji su – unatoč značajnom utjecaju na liderstvo, menadžment i organizacijski razvoj – slabo poznati stručnoj javnosti – qLife „Klasik“. Na institucijama koje razvijaju profesionalce na tom izuzetno značajno području o tim dubokim izvorima mudrosti veoma se rijetko, ako uopće, raspravlja. Provjereno. Shodno tome, u praksi je stvorena paradoksalna situacija: konstantno otkrivamo „toplu vodu“ koju je prije dvadesetak, tridesetak ii više godina netko već otkrio – samo što te spoznaje, nažalost, nisu prevedene i objavljene u našoj i okolnim zemljama. Zbog toga one za nas kao da ne postoje.
Iz sadržaja:
No. 04 /Vol XV – Tema broja: KLASICI X
1. Zajednice prakse – potpora novim liderima – Margaret Wheatley
Autorica u tekstu nudi odgovore na intrigantna pitanja: jesu li ovo vremena gospodarskih i političkih nestabilnosti, podijeljenosti i straha, institucija koje propadaju i snova koji umiru? Ili je
riječ o povijesnom razdoblju novih mogućnosti, nade, evolucije ljudske svijesti i pozitivne preobrazbe ljudskih bića? Uspijevamo li rješavati kompleksne probleme ili dodatno stvaramo
nove?
2. Mit o „educiranim“ menadžerima – J. Sterling Livingston
Riječ je o članku koji je dobio McKinsey nagradu za „najbolji članak godine objavljen u stručnom časopisu Harvard Business Review“ u kojem se tvrdi da učinkovitost menadžera nije moguće
predvidjeti niti povezati s njihovim diplomama, ocjenama na fakultetu, ocjenama na MBA studiju ili s brojem certificiranih treninga koje su završili.
3. Što se može naučiti od japanskih menadžera? – Peter F. Drucker
Autor u tekstu opisuje tri bitna pristupa/ideje koje bismo mi zapadnjaci trebali naučiti od Japanaca. Riječ je o pristupima koji u sebi kriju mogućnost da već sada, a posebice u budućnosti,
značajno poboljšaju kvalitetu liderstva i menadžmenta: odlučivanja, korporativnog planiranja, produktivnosti djelatnika i razvoja rukovodećeg kadra.
4. Korporativna strategija i koncepcija „liderstva služenjem“ – Mohan Nair
Organizacije širom svijeta sklone su „liderstvo služenjem“ sagledavati kroz prizmu liderstva pojedinca, a ne iz perspektive korporativne strategije koja zahtijeva da se koncepcija kontinuirano
razvija u odnosima s dionicima.
5. Slonovi i buhe: jeste li spremni na promjene? – Charles Handy
Tekst osvještava potrebu udruživanja i suradnje ‘slonova’, velikih, uglednih organizacija i
institucija u poslovnom, javnom i neprofitnom sektoru koje proizvode golemi output pomoću
uhodanog i poprilično strogo propisanog sustava funkcioniranja i ‘buha’, malih kreativnih tvrtki
koje ‘slonovima’ mogu ponuditi toliko željenu i potrebnu inovativnost.
6. Strategija: usklađivanje nadzornog odbora i uprave – Ram Charan
Autor u tekstu naglašava potrebu pokretanja otvorenog dijaloga između članova nadzornog odbora i uprave kako bi se pažljivo promotrili i raspravili svi detalji predložene nove strateške
orijentacije tvrtke.
7. George Zimmer – David Zweig
Pročitajte priču o Georgeu Zimmeru, osnivaču kompanije Men’s Wearhouse koji je tvrtku godinama vodio na premisi da je osnovni problem tradicionalnog načina poslovanja taj što potiskuje urođenu ljudsku sklonost zabavi i druženju.








