RADOST IGRE I STVARANJA - Naruči svoju knjigu

RADOST IGRE I STVARANJA

Autor: Peteh, Mira
Područje: Odgoj i obrazovanje
Područje: Psihologija i osobni razvoj
Karakter: priručnik
Godina izdanja: 2018
Broj stranica: 250
Uvez: Meki

160,00 Kn

Prvi se dio posvećuje ranom književnom odgoju te mogućnostima primjene različitih književnih oblika u radu s djecom. Drugi obrađuje poticanje, promicanje i bogaćenju igre djeteta predškolske dobi.

Više o knjizi – recenzije i sadržaj

O knjizi:

Govoriti o predškolskoj dobi znači govoriti o ranom učenju, igri te raznolikim aktivnostima djece kroz koje ona iskazuju i razvijaju svoje interese i mogućnosti. Takve aktivnosti potiču dječju radost, veselje, učenje i socijalizaciju. Igra je najprirodnija dječja aktivnost, a istovremeno i najprirodniji način učenja djece. Igra je istraživanje, zadovoljstvo, potreba, aktivnost u kojoj dijete razvija sebe i vlastite emocije. Kroz igru se dijete socijalizira i humanizira, ulazi u svijet humanih vrijednosti te usvaja pravila međuljudskih odnosa. Knjiga koja je pred vama nastala je na poziv velikog broja odgojitelja i pedagoga koji su se u više navrata obraćali i autorici i nakladniku s upitima – kada će biti objavljena neka nova knjiga? Iz do sada objavljenih radova dr. sc. Mire Peteh izdvojeni su pojedini prilozi i grupirani u tematske cjeline.

Iz recenzija:

Naglasak je na igri, raznolikim kreativnim aktivnostima te susretima s pričama i poezijom te drugim sadržajima. I igra, kao i priča, pjesma, zagonetka… upotpunjuju svijet djetinjstva – kako nekad, tako i danas. Osim teorijskih priloga, knjiga donosi velik broj praktičnih primjera raspoređenih u tematske grupe. Namijenjena je odgojiteljima predškolske djece, ali i drugim zainteresiranima (studenti, roditelji). dr. sc. Branimir Mendeš

Iz sadržaja:

Predgovor …………………………………………………………………………… 9

Uvod ………………………………………………………………………………… 11

Riječ po riječ – priča, pjesma, brojalica… …………………………. 13

O govornom razvoju djeteta predškolske dobi ………………………. 13

Riječ po riječ – priča ………………………………………………………….. 16

Gdje je mjesto priče? ……………………………………………………… 18

Izbor sadržaja ……………………………………………………………….. 19

Interpretacija priče …………………………………………………………. 23

Čitanje i pripovijedanje ………………………………………………….. 26

Mogućnosti primjena priče …………………………………………….. 30

Pričom do igre ………………………………………………………………. 33

Sredstva i poticaji kod pričanja ……………………………………….. 38

Gdje pričati priče? …………………………………………………………. 43

Riječ po riječ – pjesma ………………………………………………………. 45

Metodički pristup pjesmi ………………………………………………… 47

Primjena stihova u dječjem vrtiću ……………………………………. 55

Riječ po riječ – brojalica …………………………………………………….. 57

Brojalicom do dječjeg stvaralaštva ………………………………….. 57

Metodički pristup brojalici ……………………………………………… 63

Brojalice u funkciji igre ……………………………………………… 63

Brojalice za razvoj ritma i pokreta ………………………………. 67

Brojalice uz maketu …………………………………………………… 67

Brojalice u grafičkom izrazu ………………………………………. 68

Brojalice za otkrivanje zagonetne slike ………………………… 69

Brojalice uz pjevanje …………………………………………………. 70

Riječ po riječ – poslovica, zagonetka, pitalica… ………………… 71

Poslovice, zagonetke i pitalice i njihova vrijednost ……………….. 75

Metodički pristup poslovicama …………………………………………… 78

Metodički pristup zagonetkama …………………………………………… 80

U igri zajedno ………………………………………………………………….. 95

O igri ……………………………………………………………………………….. 95

Govorne igre …………………………………………………………………….. 98

Igre slovima ………………………………………………………………….. 98

Manipulativne aktivnosti ………………………………………………. 104

Igre riječima ……………………………………………………………….. 106

“Čitanje” slika ……………………………………………………………… 129

Grafomotoričke vježbe …………………………………………………. 131

Ostali poticaji ……………………………………………………………… 132

Igrom do matematike ……………………………………………………….. 137

Temeljne postavke ……………………………………………………….. 137

Igre s didaktičkim sredstvima ……………………………………….. 138

Igre uz pokret, glazbu i pjevanje ……………………………………. 147

Društvene igre …………………………………………………………….. 154

Igre uloga ……………………………………………………………………. 157

Igre memoriranja …………………………………………………………. 161

Ostale igre …………………………………………………………………… 164

Igre rukama …………………………………………………………………….. 166

Neverbalna komunikacija ……………………………………………… 166

Razvoj motorike ………………………………………………………….. 168

Njegovanje tradicije …………………………………………………….. 169

Igre prema dobi djece …………………………………………………… 170

Igre namijenjene najmlađima ……………………………………. 171

Igre s djecom od četiri, pet i šest godina …………………….. 176

Igre s djecom starije odgojne grupe ……………………………. 181

Igre i aktivnosti s papirom ………………………………………………… 185

Papir u dječjim rukama ………………………………………………… 185

Što je origami i čemu služi? ………………………………………….. 188

Tehnika rada ……………………………………………………………….. 191

Origami u oblikovanju prostora …………………………………….. 193

Primjena origamija ………………………………………………………. 194

Boravak na zraku …………………………………………………………….. 208

Rješavanje problemskih zadataka ………………………………….. 211

Izbor problema ………………………………………………………………… 212

Uloge odgojitelja ……………………………………………………………… 212

Načini rješavanja problema ………………………………………………. 213

Konkretni problemi ………………………………………………………….. 214

Slikovni problemi ……………………………………………………………. 219

Verbalni problemi ……………………………………………………………. 221

Istraživanja ……………………………………………………………………… 223

Rad na projektu ……………………………………………………………….. 225

Dječja ekspresija ……………………………………………………………. 227

Dramske igre …………………………………………………………………… 227

Kućno kazalište lutaka ……………………………………………………… 228

Likovna ekspresija …………………………………………………………… 229

Verbalna ekspresija ………………………………………………………….. 231

Razgovor ……………………………………………………………………. 231

Priče, bajke i basne ………………………………………………………. 232

Lutka-igračka ……………………………………………………………… 233

Glazbeno-manipulativna ekspresija ……………………………………. 237

Pokret …………………………………………………………………………. 237

Pantomima ………………………………………………………………….. 238

Preporučena literatura ………………………………………………………. 239

O autorici ……………………………………………………………………….. 241

Objavljeni radovi …………………………………………………………….. 243

Dodatne informacije

Godina izdanja

Broj stranica

ISBN

Autor

Karakter

Uvez

Povezane knjige - M.E.P.-ova preporuka

DJECA OTKRIVAJU TAJNE SVIJETA

- Priručnik za odgojitelje u dječjim vrtićima

Došen Dobud, Anka

ISKLJUČENA DJECA

revolucionarni program koji pomaže mozak djece s autizmom, disleksijom, ADHD-om i drugim neurološkim smetnjama dovesti u ravnotežu

Melillo, Robert

ZAPOČNIMO

Tečaj komunikacije i potpomognute komunikacije za roditelje

Carlstrand, Anna; Claesson, Britt; Rensfeldt Flink, Anna; Thunberg, Gunilla

DANSKI ODGOJ DJECE

Što najsretniji ljudi na svijetu znaju o odgoju samopouzdane i sposobne djece

Alexander, Jessica Joelle; Dissing Sandahl, Iben